Vurderer å bytte ut Klipsch RF82 høytalerne mot noe som gir mer trøkk. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 185
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Var han over innlegget mitt spørsmålet var rettet mot.
    Bruk siter knappen istede du, så er det enklere å forstå...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    huff og huff.

ser det er en del her som anbefaler å bytte ut klipsch med pappeske høyttalere fra cv. galskap!

en eller to aktive subber og/eller en skikkelig strømsterk forsterker til klipsch du har fra før.

cv burde ikke være en vurderingssak engang! er snakk om tidenes nedgradering vertfall.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b.wilkins
    huff og huff.

ser det er en del her som anbefaler å bytte ut klipsch med pappeske høyttalere fra cv. galskap!

en eller to aktive subber og/eller en skikkelig strømsterk forsterker til klipsch du har fra før.

cv burde ikke være en vurderingssak engang! er snakk om tidenes nedgradering vertfall.
    Spørs litt hva slags CV det er snakk om.
    CERWIN-VEGA HFA-18SX Subwoofer | Hi-Fi Klubben

Denne burde gjøre ting litt bedre sammen med det utstyret han har idag. Til prisen er det ikke så veldig mye som slår denne i trøkk/punch.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    huff og huff.

Sliter litt med å finne høyttalere som har morsommere partyfaktor enn Cerwin Vega. Så kommer helt ann på bruken.

Hint: Cerwin Vega XLS-215.

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

??? hva!!!

bytte rf i cv nå må du være snill,
    har du mulighet til å dra alt litt ut på gulvet? jeg har rf82 60 cm ut i fra vegg
    hva om du setter ht foran benken. ell sett alt der benken begynner, må ut i fra de hjørna i alle fall. sus skille kabler i fra hverandre, lykke til

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    huff og huff.

Det var ihvertfall en fleip fra min side.CV flytter luft men det låter helt jævlig å vil være en sykt kraftig nedgradering men hvis det ikke spiller noen rolle hvordan det låter bare det flytter luft så ok

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Har selv RF82.

Og synes de spiller utrolig bra med bass uten sub.
    Sub har jeg i de fleste tilfeller kun brukt til filmbruk.

Så dette skjønner ikke jeg mye av!
    me 28) ingen sub på musikk, å det skulle man ikke tro, men til musikk kjører jeg ikke med receiver, og det er utrolig forskjell kan ikke sammenlignes.
    yamaha-para =film og vincent sa31-samme paran=musikk 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det blir litt ut i det blå, men av egne erfaringer so blir ikkje Surround forsterker det beste til å gje det ultimate trøkket. Ikkje Skyt meg om eg har feil men

Eg kjører Rxv 1900 på mine Energy RC-50 og CF-70 sammens med en 10 år gammel Quadral 500 med 1 aktiv 8" og ein slave 8" å de BANKER!!!!! (testvinner i sin tid av subber under 10K)

Men til musikk og virkelig trøkk i høgtalere kjører eg det på Eget Abrahamsen anlegg NYDELI!!!!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erlend.
    Kanskje det blir litt ut i det blå, men av egne erfaringer so blir ikkje Surround forsterker det beste til å gje det ultimate trøkket. Ikkje Skyt meg om eg har feil men
    Ingen vits av hverken meg eller andre å skyte deg! For dette har mange (meg inkludert) erfart! :wink:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eg kjører Rxv 1900 på mine Energy RC-50 og CF-70 sammens med en 10 år gammel Quadral 500 med 1 aktiv 8" og ein slave 8" å de BANKER!!!!! (testvinner i sin tid av subber under 10K)

Men til musikk og virkelig trøkk i høgtalere kjører eg det på Eget Abrahamsen anlegg NYDELI!!!!
    Hvor kommer denne påstanden fra? Var den til meg?

Jeg har da en egen tung sak av en effektforsterker til høytalerne, så de burde egentle få greit med strøm.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De som bruker receiver til musikk på klipsch har ennå ikke hørt potensialet i høytalerne dette gjelder også de som kjører receiver som pre

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    De som bruker receiver til musikk på klipsch har ennå ikke hørt potensialet i høytalerne dette gjelder også de som kjører receiver som pre
    uansett hva man bruker som kilde igjennom reciver? Har denon avr-2310 og emotiva xpa-2 på rf82. Nysgjerrig på hvordan det hadde vært med kun stereoforsterker.

Hvem merke/hva ville du brukt av stereoforsterker ¨på rf82?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    uansett hva man bruker som kilde igjennom reciver? Har denon avr-2310 og emotiva xpa-2 på rf82. Nysgjerrig på hvordan det hadde vært med kun stereoforsterker.

Hvem merke/hva ville du brukt av stereoforsterker ¨på rf82?
    feks Sugden,Musical innovation,vincent hybrid,pathos,parasound,rogue,naim,unison research etc det er mange merker der ute!

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig om høyttalerne ikke skulle kunne spille bra bare pga en receiver som Pre spør du meg da.....begynner å høres like vrangt ut som et kvinnfolk dette her.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Merkelig om høyttalerne ikke skulle kunne spille bra bare pga en receiver som Pre spør du meg da.....begynner å høres like vrangt ut som et kvinnfolk dette her.
    Er vel ikke annet enn dårlig kvalitet i stereo i forhold til en dedikert stereo forsterker eller stereo pre.Du skal ikke mange lappene opp i en pre eller integrert før det låter bedre enn en receiver hvis du da ikke sammenligner en receiver til 20 lapper mot en integrert til 2 lapper!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Det er klart at god lyd får man også gjennom reciever som pre. Er selv fornøyd med lyden slik, gjennom en eldre Yamaha RX 2065. Har jo hatt noen integrerte stereopre'r og må jo si at det blir et mer åpent lydbilde med mer "kraft". Et resultat av mer påkostet DAC. En reciever har såpass mye duppeditter at hvor mye tror du de legger i selve DAC'en? Ikke mye! Må sikkert opp på Pio sin susano for å matche DAC'en som sitter i en ekstern stereo-pre til 1/5 av prisen.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Det er klart at god lyd får man også gjennom reciever som pre. Er selv fornøyd med lyden slik, gjennom en eldre Yamaha RX 2065. Har jo hatt noen integrerte stereopre'r og må jo si at det blir et mer åpent lydbilde med mer "kraft". Et resultat av mer påkostet DAC. En reciever har såpass mye duppeditter at hvor mye tror du de legger i selve DAC'en? Ikke mye! Må sikkert opp på Pio sin susano for å matche DAC'en som sitter i en ekstern stereo-pre til 1/5 av prisen.
    En stereo-pre har svært sjelden innebygget Dac i hele tatt!

Når det er sagt,så har jeg sammenlignet den innebygde Dac'en i Pio LX 82 opp mot Hegel HD 10,og Hegel'en ble solgt igjen for å si det sånn - den hadde ikke noe å tilføre!

Når det er sagt,så er ikke dagens receivere i litt høyere prisklasse så dårlig,at den ikke kan brukes som pre med godt resultat opp mot f.eks RF 82!

Ser nå at trådstarter har en Yamaha 765,og det blir vel litt feil å kalle den en "påkostet receiver"!

Men likevel.....synes dette virker rart.....

Det er tross alt ikke en SÅÅÅ sofistikert høyttaler!

Litt detaljer kan man vel gå glipp av,men det er nok ikke der skoen trykker,om det ikke trykker som det skal!

Ser nå at trådstarter har en Yamaha 765,og det blir vel litt feil å kalle dette en "påkostet receiver" .

Men likevel - synes dette virker rart....
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Sliter litt med å finne høyttalere som har morsommere partyfaktor enn Cerwin Vega. Så kommer helt ann på bruken.

Hint: Cerwin Vega XLS-215.
    Aldri i verden om jeg vil ha cerwin på party. Kommer ikke engang an på bruken - men heller på brukeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Men det er merkelig at potensialet ikke blir noe særlig større med en effektforsterker som har ganske store strømreserver.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Men det er merkelig at potensialet ikke blir noe særlig større med en effektforsterker som har ganske store strømreserver.
    Du vil få mere krefter men en receiver fungerer ikke som noen bra pre,greit på cv,proson osvmen selv billige klipsch som RF82 fortjener bedre

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •