Vurderer å bytte ut Klipsch RF82 høytalerne mot noe som gir mer trøkk. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 185
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Høytalerne dine står alt for nærme bak/sidevegg men det ville ikke bli mer bass av og flytte de ut,vinklingen ser grei ut så mitt råd er å gå over til cv for du får ikke så mye mer trykk fra en høytaler enn klipsch i den prisklassen.
    Ved å gå til cv så vil du få rumle bass som låter jævli men samtidig så sprer den seg til tak og vegger,flytter da mye luft men låter som sagt jævlig.
    Høres ut som at du trenger en party høytaler.Proson og lign med dobble 15" osv finnes vel!
    Grunnen til at jeg ikke kjøpte CV var jo akkurat p.g.a. de låter jævlig. Men trodde vel egentlig at klipschhøytalerne skulle flytte mer luft enn de faktisk gjør.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror åpningen inn til rommet med klesstativet er synderen. Åpningen er rett bak der sweetspot'en burde ha vært

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Takker for svar!

Det er bra med bass akkurat bak sofaen, men ingeen bass i det hele tatt f.eks ved klesstativet der. Er jo egentlig ganske merkelig. Mer bass i 2.etg ovenfor høytalerne, enn i det rommet som kan sees i IMG_1069. (der klesstativet står).
    Trøkket i hjørnen av rommet (ved siden av sofaen) er bedre enn midt i sofaen. Sikkert p.g.a. det ikke er vegg bak store deler av sofaen (?).

Flytta høytalerne så de står rett fremover nå, samtidig ca en halvmeter fra bak- og sidevegg. Men da ble det mindre trøkk, men samtidig fikk man ikke diskanten kastet direkte mot seg så den ble ikke så masete.

Har ikke satt på spiksene.

EDIT. Har ikke så mye mer å gå på enn 30 cm fra bakveggen. Trøkket ble omtrent det samme som å plassere de vinklede i hvert hjørne.
    Jeg slet med for lite trykk i sweetspot, og det hjalp ekstremt mye ved å sette på spikes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jeg tror åpningen inn til rommet med klesstativet er synderen. Åpningen er rett bak der sweetspot'en burde ha vært
    Det er dessverre en meget mulig årsak ja. Hvordan hadde det blitt om man hadde snudd rundt på alt da, sånn at tvbenk og høytalere hadde bytte plass med sofa/stoler?

Hadde høytalerne i en dobbelt så stor stue før, uten noe åpning bak sweetspot, der var det i allefall mer trøkk, men huset her er jo idiotisk inndelt i små rom uten dører, bare åpninger.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan folk foreslå å nedgradere? til CV hvis lydkvalitet er i høysetet ?
    Og uansett, om TS ikke har økonomi til å kjøpe subber, så har han vel likevel like lite penger til forsterkeri som er cv rettferdig. Ikke slemt ment eller noe, men jeg tror du har mye å hente på plassering og $$ i en eller to subber.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg ikke kjøpte CV var jo akkurat p.g.a. de låter jævlig. Men trodde vel egentlig at klipschhøytalerne skulle flytte mer luft enn de faktisk gjør.
    Jeg tror du må høre høyttalerne dine i ett annet rom, eller hos noen du kjenner som også har Klipsch.

Jeg har RF62ii og jeg har aldri hørt maken til trykk RF...62! De er ikke kjempestore akkurat, men folk gaper hver gang. Trenger egentlig ikke effektforsterker, men vil ha litt mer kontroll i toppen. Skriker littebittegranne når jeg drar på som mest.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nå blir jo folk anbefalt og sitte omtrent mitt i rommet hvis de har mulighet med bra med luft bak lytteposisjon og det har han jo!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Hvordan kan folk foreslå å nedgradere? til CV hvis lydkvalitet er i høysetet ?
    Og uansett, om TS ikke har økonomi til å kjøpe subber, så har han vel likevel like lite penger til forsterkeri som er cv rettferdig. Ikke slemt ment eller noe, men jeg tror du har mye å hente på plassering og $$ i en eller to subber.
    Grunnen Cv er anbefalt (av meg bla. ) er pga det er partyhøyttaler som gir bass. 8) Vil ikke kalle det nedgradere heller. Da de har andre bruksområder og dekker forskjellige markeder. Akkurat som sportsbil og stasjonsvogn.

Nesta:
    Er det mulighet for å flytte sofa til der hvor du har tv og høyttalere nå? Og flytte høyttalere til der hvor du har sofaen nå. Og beholde hjørneplasseringen på høyttalerne. Jeg tror bassen din forsvinner inn i rommet til klesvasken Det er mer bass i hjørner pga refleksjoner. Jeg tror du vil få et annen trykk når du får snudd rommet. Så ut som du ikke hadde så mye i rommet, så vil være forholdsvis lett å flytte rundt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Grunnen Cv er anbefalt (av meg bla. ) er pga det er partyhøyttaler som gir bass. 8) Vil ikke kalle det nedgradere heller. Da de har andre bruksområder og dekker forskjellige markeder. Akkurat som sportsbil og stasjonsvogn.

Nesta:
    Er det mulighet for å flytte sofa til der hvor du har tv og høyttalere nå? Og flytte høyttalere til der hvor du har sofaen nå. Og beholde hjørneplasseringen på høyttalerne. Jeg tror bassen din forsvinner inn i rommet til klesvasken Det er mer bass i hjørner pga refleksjoner. Jeg tror du vil få et annen trykk når du får snudd rommet. Så ut som du ikke hadde så mye i rommet, så vil være forholdsvis lett å flytte rundt.
    Skal prøve det, bare jeg får med noen til å flytte rundt på dette Er ikke så lett flytte sofaen uten å dra den etter gulvet, hehe.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir jo folk anbefalt og sitte omtrent mitt i rommet hvis de har mulighet med bra med luft bak lytteposisjon og det har han jo!
    Han vil jo ha trøkk.

Det kan godt tenkes at det spiller slik som en annen audofil person ville likt det men tydeligvis liker ikke trådstarter dette.

Jeg ser ikke noen annen umiddelbar feil med rommet de står i annet enn åpningen på siden av rommet som kan surre litt med lydbølgene.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

-Jepp, jeg ser den og er enig i at CV vs trøkk er sant. Men... her høres det ut som TS ønsker både trøkk og kvalitet, så min mening er suppler' med en eller flere subber, samt eksperimenter med plassering.
    Men for all del, CV er gøy!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

En annen ting jeg sliter med er at det er susing i høytaleren ved sånn ganske høyt volum, når det er en rolig intro så hører man dette godt. Hva skyldes dette?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uten å være ekspert på området så ville jeg prøvd å henge noe dempende på vegg bak sofa for å hindre refleksjonene i å nøytralisere bassen på halvveien.. skal fungere i mitt hodet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    uten å være ekspert på området så ville jeg prøvd å henge noe dempende på vegg bak sofa for å hindre refleksjonene i å nøytralisere bassen på halvveien.. skal fungere i mitt hodet
    Takker for tips

Kan bare ikke gjøre for mye her, når jeg bare leier her Skulle gjerne revet hele rommet ++ men, hehe.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips

Kan bare ikke gjøre for mye her, når jeg bare leier her Skulle gjerne revet hele rommet ++ men, hehe.
    Tror rett og slett det er smaken din! Skal du ha mer trykk så må du gå over til noe pa etc.kan ikke fatte at du skal savne bass og du har nok av krefter,større klipscher trykker selvsagt mer men vet ikke hva du er vant til fra før!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror rett og slett det er smaken din! Skal du ha mer trykk så må du gå over til noe pa etc.kan ikke fatte at du skal savne bass og du har nok av krefter,større klipscher trykker selvsagt mer men vet ikke hva du er vant til fra før!
    Setter pris på god lydkvalitet jeg, høytalerne spiller jo knallpent og høøyt. Det er bare trøkket som jeg savner. Men det er sikkert en sub jeg mangler.
    Er ikke vant med noe spenstig av høytalere før. Du tror sikkert jeg har hatt CV før, det har jeg ikke.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter pris på god lydkvalitet jeg, høytalerne spiller jo knall pent og høøyt. Det er bare trøkket som jeg savner. Men det er sikkert en sub jeg mangler.
    Er ikke vant med noe spenstig av høytalere før. Du tror sikkert jeg har hatt CV før, det har jeg ikke.
    Hei en sub kan hjelpe til litt i bunnen på lavt volum men skal ikke være nødvendig ellers.Hvor stort er rommet ditt,avstand mellom høytalere,avstand til lytte posisjon,avstand fra sofa til bakvegg etc

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF83 kanskje ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei en sub kan hjelpe til litt i bunnen på lavt volum men skal ikke være nødvendig ellers.Hvor stort er rommet ditt,avstand mellom høytalere,avstand til lytte posisjon,avstand fra sofa til bakvegg etc
    Ligger bilder av rommet på side 1 i denne posten. Vanskelig å anslå romstørrelse, men ikke stort. 18-20 kvm tenker jeg.

Hadde jeg hatt mye penger, skulle jeg dratt på med noe dyrere høytalere, men det får vente noen år. Er 22 år og student så får ikke brukt så mye mer penger.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger bilder av rommet på side 1 i denne posten. Vanskelig å anslå romstørrelse, men ikke stort. 18-20 kvm tenker jeg.

Hadde jeg hatt mye penger, skulle jeg dratt på med noe dyrere høytalere, men det får vente noen år. Er 22 år og student så får ikke brukt så mye mer penger.
    Hei synes rommet ser ok ut,at du har en åpning bak skal vel ikke være noe negativt da det er en fordel og ikke sitte med bakhodet helt inn i bakveggen

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •