Vurderer å bytte ut Klipsch RF82 høytalerne mot noe som gir mer trøkk. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10
Viser resultater 181 til 185 av 185
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg sliter også med bass med RF82 i rommet mitt, men jeg fant bassen ved å flytte dem nesten 1m fra bakvegg og nesten en halvmeter fra sidevegg. Ble ikke noe wow effekt for meg, men noen nevnte at det fulgte med spikes til RF82 her inne.. Da lurer jeg litt på hvor dem er, for var ingen spikes i eskene mine. Jeg kjøpte dog nye :razz:

Ang lydsignatur og skarphet, så kjører jeg Denon på mine. Har testet Yamaha, og dette låt meget meget bra hos meg, men Denon greier å roe ned en del i toppen her. Jeg har så og så 0.5% med skrikete diskant her tross rommet, og det kan en vel nesten ikke klage på.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte ikke med spikes på mine MkII, men kjøpte de "originale" spikes-føttene utenom, kosta vel 500kr.

Hørte forresten på et par MkI i går, det var igrunn mer forskjell i lydsignaturen enn jeg hadde trodd. Når jeg sammenlignet tidligere så var mine egne MkII feil innstilt så ble vel litt feil, med en ny sammenligning nå i går så hørtes MkII ut som en mye mer "finalized" høyttaler kontra den noe mer "blasse" MkI. Om det kan ha noe innvirkning på måten man opplever bass på kan jo være, jeg synes den virka fastere i mine egne.

Newcomer old cerwin sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Ja, vi som har CV må passe på at vi ikke søler pilsen utover høyttaleren.. da blir det våt papp, og den kollapser stakkar.

Komisk alt dette hatet på Cerwin altså. Cerwin gjør jobben sin meget bra.
    Ser d er gamel tråd, men +1

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det er flere som anbefaler deg hfa subb her , holl deg vekke fra disse, har ikke hørt lyden i 18" menn hadde 21" og den var ikke no serli på noe som helst vis. jør som ostemannen , kjøp deg et halldyrt element å lag kasse sell

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har ikke stort til trykk i mine RF-82 heller. Men det er pga rommet de står i. Ingen høyttalere fungerer der. I kombinasjon med sub er det helt greit men jeg får ikke i nærheten av hva jeg kunne ha hatt i et bedre miljø for dem.
    Har siden det innlegget flyttet til nytt hus. Og du verden...

Lyden som kommer ut av RF-82'ene mine nå trodde jeg ikke var mulig. Det spiller over all forventning. Og selv uten sub'en jeg brukte før er lyden langt langt bedre. Og den sub'en var i tillegg en 15".

Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •