Nylig kjøpt xtz 99 w12.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Luzken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nylig kjøpt xtz 99 w12.16

Hei!
    Jeg har nå da kjøpt meg en stykk xtz 99 w12.16.
    Ser det er to stykk eq knapper på baksiden og lurer da på om det er trygt å ha konstant på eq 1?
    Ut i fra bruksanvisningen er verken eq 1 eller 2 noe serlig bra å ha på når det kommer til høyt spilling. eq 2 skal ikke brukes i sammarbeid med high pass filter, noe som jeg bestandig har av ettersom at jeg føler bassen går dypere. Er det da trygt å ha denne eq 2'en på konstant?
    -Tenker da sammen med eq 1 (viss den går ant å ha på konstant.)

Utenom dette er jeg meget fornøyd med subben. Anbefales til andre som vurderer å kjøpe denne typen =))

Vennligst hilsen
    Luzken

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann har to stykker av denne selv.

EQ 1 og EQ 2 switchene gir deg bare en økning av lyden på 25 og 50hz med 7db.

Ville brukt de alt etter som du føler du trenger det på forskjellige kildematerialer.

Når jeg hører på musikk bruker jeg sjelden subwoofer. Men på film bruker jeg noen ganger eq 1 på ene subben og eq 2 på den andre, får da hevet nivået i dybden med noen db.

Tror nok det ikke er noe farlig ha på begge to eller en av de hele tiden, bare pass på at du ikke har gain på max. Dette kommer da veldig ann på rommet ditt og om du har noen nullpunkter i sweetspot som kan fororsake at du pusher den for mye uten at du er klar over det.

Men så lenge gain er på halvt, eller under, og du recievern din ikke har satt noen voldsomme nivåer på subben etter RK skal det nok gå greit.

Prøv deg litt fram med ulikt materiale, det er forskjell på film og musikk
    Finn hva du liker

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    heisann har to stykker av denne selv.

EQ 1 og EQ 2 switchene gir deg bare en økning av lyden på 25 og 50hz med 7db.

Ville brukt de alt etter som du føler du trenger det på forskjellige kildematerialer.

Når jeg hører på musikk bruker jeg sjelden subwoofer. Men på film bruker jeg noen ganger eq 1 på ene subben og eq 2 på den andre, får da hevet nivået i dybden med noen db.

Tror nok det ikke er noe farlig ha på begge to eller en av de hele tiden, bare pass på at du ikke har gain på max. Dette kommer da veldig ann på rommet ditt og om du har noen nullpunkter i sweetspot som kan fororsake at du pusher den for mye uten at du er klar over det.

Men så lenge gain er på halvt, eller under, og du recievern din ikke har satt noen voldsomme nivåer på subben etter RK skal det nok gå greit.

Prøv deg litt fram med ulikt materiale, det er forskjell på film og musikk
    Finn hva du liker
    Takker for hurtig svar!
    har nå satt på begge eq'ene, gain på halvt og +5 av +10 på recievern.
    Rommet er såpass lite at for det meste hele rommet er en stor sweetspot

Mens jeg er i gang...
    Er det mulig å ha begge eq'ene på, lyd nivået på kl 1:30 og gje på i noen minutter med musikk uten at dette skader noe?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, syns det hørtes litt mye ut med +5 på reciver og begge EQene på, men de er jo der for å brukes, men de skal jo bare gi deg en ekstra boost i viktige frekvenser.

Ville brukt EQ som gir 50hz på musikk og EQ som gir 25hz på film.

Prøv deg litt fram kjenn på forsterkeren også, blir den veldig varm så skrur du av EQ ene

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hmm, syns det hørtes litt mye ut med +5 på reciver og begge EQene på, men de er jo der for å brukes, men de skal jo bare gi deg en ekstra boost i viktige frekvenser.

Ville brukt EQ som gir 50hz på musikk og EQ som gir 25hz på film.

Prøv deg litt fram kjenn på forsterkeren også, blir den veldig varm så skrur du av EQ ene
    Du sier kanskje noe med 50 hz på musikk og 25 hz på film. Har ikke testet dette noe svært ettersom at jeg nylig har fått den. Synes bassen blir en smule svak med 0 på recieveren :O Kjente litt på forsterkerens kjøleribbe? Vertfall på baksiden tidligere i dag, ble ikke noe veldig varm, men begynte å gi tegn til en smule temperatur :P Men som du sier nå og tidligere, får prøve meg litt fram med å høre, føle og bruke sunn fornuft

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg og har 2 xtz w99 12.16 subwoofere , men jeg har aldri fått brukt noen av eq...det eneste jeg har gjort er og kjøre romkorreksjon på dem , med uten av noen av bass portene i....og da kan du spille sinnsykt høyt med dem , både til musik og film...men det er lurt at dem , får noen sikkelige med innspillings timer før du begynner og drar på , ellers kan du sprenge dem...gratulerer med ny produkt da , du kommer til og like disse

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, føler det er nødvendig med eq'ene innimellom :P Har desverre for kort kabel og for lite rom til å justere noe spesielt så får ikke bassen mot lytte posisjonen, men ettersom at rommet er svært lite så føler jeg ikke noe spesiell nødvendighet ved å justering på plasseringen
    Har nå da innspilt dem ganske så bra, startet rolig de fire første timene, hehe... mye på grunn av at det var folk i huset og etterhvert begynte jeg å presse på kontrolleren, og nå etter 2 dager føler jeg den begynner å ta form Fortsatt vært en smule forsiktig på dyp bass ettersom at jeg er svært redd for å vrenge elementet, spesielt siden subben er helt ny! veksler litt mellom begge eq'ene på og en på siden forsterkeren blir litt varm etter hardt kjør i noen minutter
    Takker! hehe, liker er vell litt underdrivelse, elsker denne!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •