Klipsch RF 82 vs RF 82 II

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF 82 vs RF 82 II

Heisan,

Vurderer å bytte ut 2 par, Eit Energy RC50 og eit CF 70 som muligens selges her inne

Men er litt i tvil om eg skal kjøpe RF82 til 4995,-(pr par) hos elkjøp på kampanje igjen.
    Eller om eg da vil høyre forskjell på at eg kjøper RF 82 II til 9995,- (pr par)

På heimekino kjører eg Yamaha RXV 1900 og til Stereo Abrahamsen V2.

Nokon som har noke tips eller meiningar?

Erlend

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det finnes allerede en god del tråder om det emnet her inne om du bruker søkefunksjonen. Konklusjonen i alle de er vel at du burde gå for 82 til 5lapper

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nødevendigvis.

RF 62 har en strammere midbass og kan oppleves mer musikalsk, mens RF 82 har litt mer punch i bassen og passer kanskje bedre til film.

Jeg syns begge fungerer til begge formål. Jeg har RF-62 og har suplert med sub for ordentlig bass på film.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF82 til 4995,-(pr par) hos elkjøp på kampanje vs mk 2 til doble prisen burde vel gjøre valget enkelt, ikke store forskjellen på di 2. men vet du at di kommer på kampanje igjen eller? vet det ble mye styr sist gang med andre leverandører på klipsch, i å med elkjøp slgte di så billig.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erlend.
    Heisan,

Vurderer å bytte ut 2 par, Eit Energy RC50 og eit CF 70 som muligens selges her inne

Men er litt i tvil om eg skal kjøpe RF82 til 4995,-(pr par) hos elkjøp på kampanje igjen.
    Eller om eg da vil høyre forskjell på at eg kjøper RF 82 II til 9995,- (pr par)

På heimekino kjører eg Yamaha RXV 1900 og til Stereo Abrahamsen V2.

Nokon som har noke tips eller meiningar?

Erlend
    Hei det er stor forskjell på mkl vs mkll,bedre filter,elementer,bedre arbeidsområde på hornet som gir en roligere topp men samtidig mer detaljert,bedre micro dynamikk osv.
    De har beholdt råskapen klipsch er kjent for men spiller nå bedre på musikk,litt mer "hifi" korrekt og minner vel litt mer om Heritage serien

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    RF82 til 4995,-(pr par) hos elkjøp på kampanje vs mk 2 til doble prisen burde vel gjøre valget enkelt, ikke store forskjellen på di 2. men vet du at di kommer på kampanje igjen eller? vet det ble mye styr sist gang med andre leverandører på klipsch, i å med elkjøp slgte di så billig.

rekner med dei gjør det. Elkjøp er store av enkle grunner.

Her er det svare eg har fått fra ein som selger Klipsch.

Det er stor forskjell på Rf 82 VS Rf 82II
    Det er en helt nye høyttaler med nyutviklede element og delefilter.
    Lydmessig en mye mer åpen og korrekt høyttaler.
    Spesielt mellomtone området har fått seg en real løft.
    Du hører stor forskjell på de to opp imot hverandre.
    Så det er absolutt verdt å gå for den nye.

Men ville høyre med folk her inne om egne erfaringer.
    Ser en del heimekino men, høyrer og ein del på musikk. og da er det alt mulig forskjellig. Trance,dance,Rock H.metall. etc.......

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Ikke nødevendigvis.

RF 62 har en strammere midbass og kan oppleves mer musikalsk, mens RF 82 har litt mer punch i bassen og passer kanskje bedre til film.

Jeg syns begge fungerer til begge formål. Jeg har RF-62 og har suplert med sub for ordentlig bass på film.
    Kan være riktig det du sier men er ikke det trådstarter lurte på :P

Han lurer på den nye RF-82 kontra den gamle versjonen av samme høyttaler :P

Personlig syns jeg ikke de nye klipschene er SÅ inni hampen bedre, som sagt litt mer oppløst og detaljrik, men ikke nok til at det er værdt 5000kr, du vil jo få to stykk par med gamle versjonene for samme prisen, så fantastiske er de rett og slett ikke.

At en selger sier det der er jo en selvfølge, er jo jobben hans.

Jeg ville heller brukt de 5tusen på noe annet som feks bedre reciever, sub eller effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Kan være riktig det du sier men er ikke det trådstarter lurte på :P

Han lurer på den nye RF-82 kontra den gamle versjonen av samme høyttaler :P

Personlig syns jeg ikke de nye klipschene er SÅ inni hampen bedre, som sagt litt mer oppløst og detaljrik, men ikke nok til at det er værdt 5000kr, du vil jo få to stykk par med gamle versjonene for samme prisen, så fantastiske er de rett og slett ikke.

At en selger sier det der er jo en selvfølge, er jo jobben hans.

Jeg ville heller brukt de 5tusen på noe annet som feks bedre reciever, sub eller effektforsterker.

Takker for alle svar her..

Men en ting eg og lurer på er, kvifor har alle Emotiva? og kva er det den egentlig gjør?

Er int. i lyd og bilde men desverre ikkje satt meg inn i alt ennå
    Så til min Rxv 1900 kva ville vert bra av emotiva då? om eg då går for Rf82.?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at alle har Emotiva er fordi det er en billig og bra effektforsterker. Passer meget bra til Klipsch Er rett og slett bare for å påføre mer krefter til front høyttalerene dine så du får enda bedre trykk. Det liker stort potensialet i klipsch høyttalere som virkelig kommer ut når du gir den masse effekt.

PS! For å gjøre en sammenligning som kanskje kan få deg til å se på dette annerledes.
    Jeg hadde den gamle RF-82 som spilte kjempestort og fantastiskt på film, men oppgraderingssyken har jo tatt tak i meg for lengst og kjøpte meg derfor klipsch RF-63, her snakker vi høyttalere til nesten 20lapper når de kom ut, altså det dobbelte av hva RF-82 kostet, disse har bedre kabinett, elementer etc akkurat som RF-82 MKII har iforhold til de gamle.

På musikk merket jeg forskjell i mellomtone og diskant og ting satt liksom bedre og strammere og var mer detaljert...
    MEN på film hørte jeg rett og slett ikke så store forskjellen, mine gamle 82 spilte så stort fra før av at det var såpass små marginer det var snakk om. Så om du ser mest på film ville jeg ikke brydd meg med å bruke 5tusen ekstra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Grunnen til at alle har Emotiva er fordi det er en billig og bra effektforsterker. Passer meget bra til Klipsch Er rett og slett bare for å påføre mer krefter til front høyttalerene dine så du får enda bedre trykk. Det liker stort potensialet i klipsch høyttalere som virkelig kommer ut når du gir den masse effekt.

PS! For å gjøre en sammenligning som kanskje kan få deg til å se på dette annerledes.
    Jeg hadde den gamle RF-82 som spilte kjempestort og fantastiskt på film, men oppgraderingssyken har jo tatt tak i meg for lengst og kjøpte meg derfor klipsch RF-63, her snakker vi høyttalere til nesten 20lapper når de kom ut, altså det dobbelte av hva RF-82 kostet, disse har bedre kabinett, elementer etc akkurat som RF-82 MKII har iforhold til de gamle.

På musikk merket jeg forskjell i mellomtone og diskant og ting satt liksom bedre og strammere og var mer detaljert...
    MEN på film hørte jeg rett og slett ikke så store forskjellen, mine gamle 82 spilte så stort fra før av at det var såpass små marginer det var snakk om. Så om du ser mest på film ville jeg ikke brydd meg med å bruke 5tusen ekstra.
    Må nok si meg enig der!
    Er det 50/50 film musikk hadde jeg gått for MKII

O

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mye riktig sagt her. Har selv de gamle RF82 i kino'n med masse punch og morro faktor. Imidlertid ville jeg ikke finne på å bruke de hvis jeg ønsker å spille Kari Bremnes / Krall / Nergaard riktig. Mulig MKII er bedre her - har ikke hørt de i samme setting.

Hva som passer er som sagt avhengig av hva de skal brukes til og hva slags musikk du spiller.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •