KEF XQ40 parret med abrahamsen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KEF XQ40 parret med abrahamsen

Har akkurat anskaffet meg kef xq40 og den blir nå spilt på en pioneer reciever (lx 70).

Skal bytte ut hjemmekinoanlegget og gå over til stereo. Har sett på abrahamsen sine komponenter, men lurer litt på hva jeg trenger av kraft på disse høytalerene. Jeg har tenkt på to alternativer:

1: Abrahamsen integrert v2 med dac v6

2: Abrahamsen forforsterker v3, effektforsterker v4 med dac v6

Vil jeg få noe utbytte av å velge alternativ 2 på disse høytalerene eller vil den integrert gjøre jobben?? Trenger jeg mer kraft for å få spilt de optimalt, alternativt gå for 2 stk v4 effektforsterkere?

Grunnen til at jeg kun nevner abrahamsen er at jeg får disse til en rimelig penge.

Takker for alle tips

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har testet disse på Abrahamsen tidligere. Den integrerte kan du glemme. Selv om xq40 ikke er verdens mest tungdrevne høyttalere trenger de ganske mye futt for å stramme opp bassen. Har du råd vil du absolutt få mest glede av 2*v.4

Selv om du kanskje får handlet Abrahamsen billig finnes mange vel så gode alteenativer dersom du sjekker litt på brukten. Hegel er også en glimrende match til Kef. Har hørt de sammen med H200. Dette låter meget bra. Burde få en slik for samme som prisen av to v.4 vil jeg tro

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok! Tenkte meg at jeg måtte ha litt mer kraft for å få frem det beste i disse. Er vel en ganske klinisk ren lyd av disse så ser for meg at det kan bli en bra match med abrahamsen, men at den krever litt for å kunne spille høyt.

Har hørt flere snakke om Hegel til Kef. Skal dra å høre på det oppsettet med H200 i morgen.

Men når det gjelder abrahamsen, kan det være en ide å kjøre den integrerte sammen med effektforsterker og dac`en?? Får jo dobbel effekt (140w) ved denne løsningen og. Blir også billigere enn å kjøre ren forforsterker og 2 effektforsterkere. Hva tenker du om dette?? Jeg er ganske grønn på dette området, har alltid bare hatt hjemmekino reciever. Er det noen ulemper med integrert + effektforsterker contra ren forforsterker og to effekt??

Takker så mye for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broilaren
    ok! Tenkte meg at jeg måtte ha litt mer kraft for å få frem det beste i disse. Er vel en ganske klinisk ren lyd av disse så ser for meg at det kan bli en bra match med abrahamsen, men at den krever litt for å kunne spille høyt.

Har hørt flere snakke om Hegel til Kef. Skal dra å høre på det oppsettet med H200 i morgen.

Men når det gjelder abrahamsen, kan det være en ide å kjøre den integrerte sammen med effektforsterker og dac`en?? Får jo dobbel effekt (140w) ved denne løsningen og. Blir også billigere enn å kjøre ren forforsterker og 2 effektforsterkere. Hva tenker du om dette?? Jeg er ganske grønn på dette området, har alltid bare hatt hjemmekino reciever. Er det noen ulemper med integrert + effektforsterker contra ren forforsterker og to effekt??

Takker så mye for svar
    Kan ikke koble til effektforsterker på v2.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broilaren

Takker så mye for svar
    Kjøp deg forforsterker og 2 effekttrinn da får du nok trøkk i det nedre registeret. For å drive de, kan det holde med et effekt-trinn. men for å få utnytte av xq40 bør du bruke 2 :-D lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •