Klipsch RF-82Mk2 som bakhøyttalere? Og holder Parasound A23 til RF-7Mk2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-82Mk2 som bakhøyttalere? Og holder Parasound A23 til RF-7Mk2?

Hei hoe

Mye vil ha mer, og jeg vil ha enda mer trøkk i stua 8) For all del, RF-82´ene spiller godt og høyt, men jeg vil ha mere mere mere, så dere pingler som mener de spiller helt hinsides vilt kan spare dere Hehe neida bare fleiper...

Per i dag har jeg det som står i signaturen. Lurte på å enten selge RF-82´ene, eller bruke de som sidehøyttalere og flytte RS-52´ene helt bak til et 7.1-oppsett. Hvordan ville 82 funket som surroundhøyttaler, noen som har prøvd?

Og en annen ting, må jeg selge A23´en og torturspare meg opp til f.eks en A21 for å få noe glede ut av RF-7 Mk2, eller klarer A23 jobben greit?

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hei hoe

Mye vil ha mer, og jeg vil ha enda mer trøkk i stua 8) For all del, RF-82´ene spiller godt og høyt, men jeg vil ha mere mere mere, så dere pingler som mener de spiller helt hinsides vilt kan spare dere Hehe neida bare fleiper...

Per i dag har jeg det som står i signaturen. Lurte på å enten selge RF-82´ene, eller bruke de som sidehøyttalere og flytte RS-52´ene helt bak til et 7.1-oppsett. Hvordan ville 82 funket som surroundhøyttaler, noen som har prøvd?

Og en annen ting, må jeg selge A23´en og torturspare meg opp til f.eks en A21 for å få noe glede ut av RF-7 Mk2, eller klarer A23 jobben greit?
    Tror nok RF 82 spiller bedre en RF 7 med den forsterkeren desverre. Ihvertfall mer trøkk.

RF 7 er tyngre å drive selv om følsomheten er høyere. A21 gjør jobben på RF 7 dog.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en skikkelig SUB eller to? Ingen hjemmekino er komplett uten det. Da vil du kunne dele alle høytalerene på f.eks 80hz. De vil da jobbe mye lettere og man vil kunne spille høyere med de på likt som man får alt fra litt mer til MYE mer trøkk avhengig av hvilken(e) SUB(er) du går for.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å selge RF-82ene? Da er du godt på veg mot a21.. Nesten i hvert fall. Du trenger vel strengt tatt ikke så store bak-høyttalere? Tror de hadde kjedet seg. Hehe.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også å bruke rf82 som side høyttalere. Vet ikke hvor bra det vil fungere da:/

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jepp, beste er vel å selge dem

Kikker på sub også og det kommer i hus snart. Men hva er vitsen med store høyttalere om sub´en(e) skal gjøre all jobben? Bare en tanke.. :P

Må vel ha noe større for å dra RF-7 ja....får se an lommeboka litt

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hoe

Når det gjelder RF82 som bakhøytalere så blir de ihvertfall ikke for små men kansje litt overkill.
    Har ikke hørt nevnte Parasound men mer enn nok watt ihvertfall,vet ikke hvor strømsterk den er!
    RF7mkll er lettere og drive enn sin forgjenger og RF63 bl.annet...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jepp, beste er vel å selge dem

Kikker på sub også og det kommer i hus snart. Men hva er vitsen med store høyttalere om sub´en(e) skal gjøre all jobben? Bare en tanke.. :P

Må vel ha noe større for å dra RF-7 ja....får se an lommeboka litt

Om du skal selg, kva skal du ha for RF82 MKII?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok litt overkill med de som bakhøyttalere ja :P Ville heller kjørt på sub først

Ville nok hatt en stor og kraftig forsterker på RF-7, et monster fra adcom feks hadde jo fungert bra

husk at RF-82 gamle versjonen koster 5 lapper på elkjøp om dagen, om du absolutt vil ha RF-82 bak også kan du jo kjøpe noen sånne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil annbefale noe med litt større spredning til å bruke som side/bakhøyttalere

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

tror nok de du allerede har er bedre egnet. Husk at lydbilde og trøkk blir ikke så sykt mye bedre med store bakhlyttalere. Så om du vil ha store fronter så selger du heller dine RF-82 og kjøper noe heftigere som RF-7.

Men for all del, kjøp subwoofer(e) først :P dette er den største oppgraderingen du kan gjøre nå.

Husk at større og bedre høyttalere kan gi deg bedre mellomtone og detaljnivå siden du lurte på hva man skulle med større grunnet x-over deling

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    +1

tror nok de du allerede har er bedre egnet. Husk at lydbilde og trøkk blir ikke så sykt mye bedre med store bakhlyttalere. Så om du vil ha store fronter så selger du heller dine RF-82 og kjøper noe heftigere som RF-7.

Men for all del, kjøp subwoofer(e) først :P dette er den største oppgraderingen du kan gjøre nå.

Husk at større og bedre høyttalere kan gi deg bedre mellomtone og detaljnivå siden du lurte på hva man skulle med større grunnet x-over deling
    Ok

Var egentlig bare for å bruke 82´ene til noe annet om jeg hadde oppgradert foran. Men ja, får vel begynne med sub kanskje da ja.. 8)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et hjemmekinooppsett handler dessverre om penger og tiden det tar å anskaffe den aktuelle summen.

Hvis du allerede har råd til rf 7 mk2 så kjøp de og ikke selg noe som helst.

Da vil du få muligheten til å se hvordan rf82 funkerer som bakhøytalere samtidig som du får muligheten til å sammenligne a23 på begge høytalerne.

Selv er jeg av den formening at a23 er seriøst underkill på rf7 (mk2). Hadde selv rf mk1 i noen år og testet ut en lang rekke forsterkere inkl a23. Selv om det låt forholdsvis greit på et forholdsveis greit volum så er ikke den forsterkeren i nærheten av å få ut potensialet som bor i rf7.

Jeg vet ikke om jeg ville ha hoppet på en a21 på rf7 heller; det er en rå høytaler og en rå forsterker, men personlig synes jeg a21 ble altfor rund i bassen på rf7..

Når det gjelder rs52 kontra rf82 som bakhøytalere må du bare prøve ut. De har to vidt forskjellige karakteristikker forhold til spredning av lyden, men om du får rf82 ett godt stykke bak så er det ikke 100% sikkert at DU vil savne så mye. og så er det jo ganske så rått å ha rf82 bak da
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Et hjemmekinooppsett handler dessverre om penger og tiden det tar å anskaffe den aktuelle summen.

Hvis du allerede har råd til rf 7 mk2 så kjøp de og ikke selg noe som helst.

Da vil du få muligheten til å se hvordan rf82 funkerer som bakhøytalere samtidig som du får muligheten til å sammenligne a23 på begge høytalerne.

Selv er jeg av den formening at a23 er seriøst underkill på rf7 (mk2). Hadde selv rf mk1 i noen år og testet ut en lang rekke forsterkere inkl a23. Selv om det låt forholdsvis greit på et forholdsveis greit volum så er ikke den forsterkeren i nærheten av å få ut potensialet som bor i rf7.

Jeg vet ikke om jeg ville ha hoppet på en a21 på rf7 heller; det er en rå høytaler og en rå forsterker, men personlig synes jeg a21 ble altfor rund i bassen på rf7..

Når det gjelder rs52 kontra rf82 som bakhøytalere må du bare prøve ut. De har to vidt forskjellige karakteristikker forhold til spredning av lyden, men om du får rf82 ett godt stykke bak så er det ikke 100% sikkert at DU vil savne så mye. og så er det jo ganske så rått å ha rf82 bak da
    Hva slags effekttrinn ville du anbefalt på RF-7 MkII da? Hvor stor forskjell er egentlig RF-7 ifra RF-82, om det går ann å forklares skriftlig? Hehe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •