Klipsch og SVS hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Klipsch og SVS hjemmekino

Holder for tiden på å planlegge utstyret til min første (tilnærmet) dedikerte hjemmekino. I den forbindelse vil jeg bare lufte mine tanker og sjekke om dere har noen konstruktive innspill. Jeg er på ingen måte noen guru og det er stor sannsynlighet for at dette er dårlige kombinasjoner.

Først legger jeg ved et bilde av rommet. Alle veggene er mur bortsett fra veggen med dør ut.

Her er komponentene jeg har tenkt meg:
    - Frontsett: RF82 (lefdal kr 8000)
    - Center: RC62 (lefdal kr 3000)
    - Surround: RS42 (lefdal kr 4000)

- Reciever: Pioneer sc-lx73 (netshop kr 10 000)

Sub står valget mellom:
    2 stk SVS PC12-NSD DSP (ville helst ha plus, men prisforskjellen er så stor :evil: ) l-sound kr 13 000
    1 stk SVS PC13 Ultra l-sound kr 16 000

Viktigste er at dette trøkker bra under film og spill som er hovedbruksområdet. Musikk kommer i andre rekke 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode komponenter her. Klipsch og SVS er populært her på forumet og leverer skikkelig trykk til hjemmekinoen.

Jeg ville revurdert receiveren. Det finnes mange meninger om Pioneer på Klipsch og jeg har fått en følelse av at enten missliker du det sterkt, eller så liker du den godt. Et tryggere alternativ er Yamaha eller Onkyo. Hvis du er kjapp med å kjøpe, så bestill Yamaha rx-v3067 fra MPX. De har 29% rabatt nå: MPX.no - Yamaha RX-V3067BL

Når det gjelder senter er rc 64 ganske mye heftigere enn rc 62. Hvis rc-64 går innenfor lommebokas begrensninger, så er det bare å løpe og kjøpe. Det er dog 7000kr i prisforskjell, så jeg forstår valget av rc-62 (husk at dette er mk i, ikke den nyeste mkii)

Bakhøyttalerne har jeg ikke hørt og jeg har vanskelig for å uttale meg. Slik jeg har lest på utenlandske forumer virker det som rs-42 spiller greit, men rs-52/62 er en stor oppgradering. Så her må du veie lydbilde oppmot lommeboka.

SVS helt kurant! Dette virker spennende!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Mange gode komponenter her. Klipsch og SVS er populært her på forumet og leverer skikkelig trykk til hjemmekinoen.

Jeg ville revurdert receiveren. Det finnes mange meninger om Pioneer på Klipsch og jeg har fått en følelse av at enten missliker du det sterkt, eller så liker du den godt. Et tryggere alternativ er Yamaha eller Onkyo. Hvis du er kjapp med å kjøpe, så bestill Yamaha rx-v3067 fra MPX. De har 29% rabatt nå: MPX.no - Yamaha RX-V3067BL

Når det gjelder senter er rc 64 ganske mye heftigere enn rc 62. Hvis rc-64 går innenfor lommebokas begrensninger, så er det bare å løpe og kjøpe. Det er dog 7000kr i prisforskjell, så jeg forstår valget av rc-62 (husk at dette er mk i, ikke den nyeste mkii)

Bakhøyttalerne har jeg ikke hørt og jeg har vanskelig for å uttale meg. Slik jeg har lest på utenlandske forumer virker det som rs-42 spiller greit, men rs-52/62 er en stor oppgradering. Så her må du veie lydbilde oppmot lommeboka.

SVS helt kurant! Dette virker spennende!
    jeg ville vurdert recevieren engang til og faktisk sjekket ut om det er tilbud på sunfire true eq subwooferen enda, det er en sub som ordinert koster oppmot 25 k og den matcher veldig bra og enkellt oppmot klipsch ht
    tror den er mulig å få tak på til rundt 15 k ny faktisk, hvis tilbudet ikke er over, den er voldsom , mildt sagt :-D :-D

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også sett på den Yamaha'en (3067) på tilbud. Funker knall på Klipsch, og med tilbudsprisene på den nå er den ett røverkjøp.

Hadde personlig gått for SVS sin Ultra. Knallbra på musikk, og er svært få SUB'er i samme prisklasse som klarer å følge den i filmsammenheng, noe jeg ser du setter som førsteprioritet.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt en rimeligere Yamaha ( 1067 ) og kjørt på med Effektforsterker til Fronter og Center

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, her var det kommet mye innspill! takker!

Det tilbudet på yamaha var rett og slett genialt. Hadde ikke vurdert den tidligere, men ser jo at det er et bedre valg enn pioneeren. Hadde egentlig tenkt å drøye kjøpet en måned, men vet ikke om jeg har råd til det!

Jeg må tenkte litt ang rc 64.. er den verdt det den koster ekstra? Det er alltid vaskelig å vurdere de "små" stegene opp i kvalitet. Problemet er at det blir så mange av de etterhvert at totalprisen plutselig er på et annet nivå. :cry:

Er det flere som vil anbefale en stk pc ultra fremfor to pc12 NSD? Hva er enklest å kalibrere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for det oppsettet du skrev i førstepost, men med Yamaha'n jeg skrev tidligere. Da får du et knall anlegg og det er innenfor budsjettet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for det oppsettet du skrev i førstepost, men med Yamaha'n jeg skrev tidligere. Da får du et knall anlegg og det er innenfor budsjettet.
    Da er Yamaha`n bestilt . Sendt forespørsel etter tilbud på div klipsch høytalerpakke fra stereofil.no

Er det andre leverandører av klipsch jeg kan høre med? skal snakke med elkjøp/lefdal senere i dag.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bassbrothers.no har klipsch, skal nedom å høre på en del modeller idag

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bassbrothers.no har klipsch, skal nedom å høre på en del modeller idag
    Fikk tilbud fra disse nettopp. Jeg må si dette var absolutt ikke galt. Venter på svar fra resten.

Hei,

Vi har alle modellene på lager og kan levere kjapt.

Pakke:1

RF-82II
    RC-64II
    RS-62II

Pakkepris ferdig fraktet til deg: 26000,-

Pakke 2:

RF-82II
    RC-62II
    RS-52II

Pakkepris ferdig fraktet til deg: 18200,-

Mvh
    Frode Sævik
    Tror jeg går for pakke 2.. den passer best til budsjettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakke nr 2 høres fornuftig ut.

Om du ønsker å være enda mer fornuftig kan du gjøre det slik:

RF-82 MKI: 8000kr (lefdal)
    RC-62 MKI: 3000kr (lefdal)
    RS-42 MKII: 4000kr (hvor som helst)
    -------------------------
    = 15.000kr

Selv ville jeg valgt pakke 2 fra bassbrothers. RS-52 og at er MKII.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan f.eks høre med elutstyr, de har jo pakke #1 til 25.999,- som vanlig pris, kan forhandler du deg ned litt med dem (?).

Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakke nr 2 høres fornuftig ut.

Om du ønsker å være enda mer fornuftig kan du gjøre det slik:

RF-82 MKI: 8000kr (lefdal)
    RC-62 MKI: 3000kr (lefdal)
    RS-42 MKII: 4000kr (hvor som helst)
    -------------------------
    = 15.000kr

Selv ville jeg valgt pakke 2 fra bassbrothers. RS-52 og at er MKII.
    Ja, er mkII og inkl levering. Regner med lefdal skal ha litt i tillegg for å levere.

Du kan f.eks høre med elutstyr, de har jo pakke #1 til 25.999,- som vanlig pris, kan forhandler du deg ned litt med dem (?).
    Oj, veldig interessant. Skal sende en mail å høre med de.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at Lefdal kjørte RF62 til 3998,- per par fram til de ble utsolgt forrige gang. Samtidig kjørte Elkjøp RF82 til 5998,- per par. I helgen solgte de RB-61 til 2795,- og en annen helg RC-62 til 1998,-.

Sånn sett kan det hende de kan gi deg en deal de også. Rop ut om eventuelle tilbud, er sånn halvveis på jakt selv :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at Lefdal kjørte RF62 til 3998,- per par fram til de ble utsolgt forrige gang. Samtidig kjørte Elkjøp RF82 til 5998,- per par. I helgen solgte de RB-61 til 2795,- og en annen helg RC-62 til 1998,-.

Sånn sett kan det hende de kan gi deg en deal de også. Rop ut om eventuelle tilbud, er sånn halvveis på jakt selv
    ja, skal absolutt ikke fraskrive elkøp/lefdal, men ser at de ofte leverer de eldre utgavene (altså ikke mkII). Uten å gå sykt i detalj, er det stor forskjell på de nye og de gamle? Hørt noe rykte om andre elementer osv..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk svar fra elutstyr. De sa prisene var gått opp fra forrige uke og det han kunne tilby nå var følgende:

*Edit (skrev feil pakke # først)
    pakke #2: 19 000kr inkl frakt
    pakke #1: 25 700kr inkl frakt

De ga bra rabatt på #2 ettersom denne nå egentlig koster ca 30 000 eks. frakt. Blir spennende å høre hva elkjøp skal ha!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at dette er litt vanskelig å ta en besluttning på som førstegangs-kjøper. Men tror de fleste kjenner seg igjen i oppgraderingssyken når du kommer til det å dvale på "hmm.. hvordan hakket større hadde vært!". Tro meg, det kommer etter hvert, og da blir det billigere å slå på stortromma nå ift. det lengre løp, enn å tape på bruktsalg av det du skal oppgradere "vekk" seinere, om det skulle bli aktuelt, noe jeg kan si med 85% sikkerhet vil bli aktuelt. ;-)

Konklusjon: Har du pengene til pakke 2; slå til på den!!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at dette er litt vanskelig å ta en besluttning på som førstegangs-kjøper. Men tror de fleste kjenner seg igjen i oppgraderingssyken når du kommer til det å dvale på "hmm.. hvordan hakket større hadde vært!". Tro meg, det kommer etter hvert, og da blir det billigere å slå på stortromma nå ift. det lengre løp, enn å tape på bruktsalg av det du skal oppgradere "vekk" seinere, om det skulle bli aktuelt, noe jeg kan si med 85% sikkerhet vil bli aktuelt.

Konklusjon: Har du pengene til pakke 2; slå til på den!!
    Har jo mastercard med upper limit på 100 lapper! Mulighetene er der! Kjenner jeg meg selv så blir det nok den gjeveste pakka.

Men over til sub.. jeg klarer ikke å bestemme meg. Kanskje en ultra er lurest med tanke på utvidelse senere (en ekstra ultra). Jeg er litt redd for at det blir en dårlig frekvenskurve i rommet med bare en sub.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist, hadde glemt å oppdatere profilen min på mpx.no ops: og derfor var plutselig forsterkeren i Trondheim! Så istede for å få den i dag, blir det vel ikke før ut i neste uke! :sad:

Eller så fikk jeg svar fra stereofil. De kunne gi 15% avslag på begge pakkene. Og de anbefalte å ikke gå for RC64 da de mente RC62 passer best til RF82 (alle mkII). Lefdal kunne ikke levere og elkjøp skal ringe meg senere i dag.

Da blir det nok pakke #2 og en SVS PC13 Ultra. Satser på at det blir bra! 8)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du råd så gå for RF82mkll som er en kraftig oppgradering ifra mkl samt sunfire sub som følger med RF82 lekende lett,sunfire er også en rå musikk sub i motsetning til svs

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •