Klipsch og SVS hjemmekino - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Vet ikke hva andre snakker om, men jeg snakker om Ultra'en.

Ser folk snakker om eksperthjelp for å kalibrere SVS'ene. Trenger da ikke det, men alle SUB'er trenger bra kalibrering for å låte best. At noen tar snarveien med å kjøpe en SUB med innebygd kalibrering, kaste den i ett hjørne å kjøre autokalibrering er ikke synonymt med at det blir bra.

Har hørt SVS hos veldig mange folk (andre SUB'er også selvsagt) å synes de fleste får det bra til. Noen får det selvsagt bedre til enn andre, og så har vi de som ikke får det til i det hele tatt. Noen kalibrerer de også opp mot filmbruk, og da med ekstrem dypbass. Sier seg selv at en Ultra kalibrert opp med en 20db økning fra 80 - 20 hz ikke vil låte så bra på musikk. Kjørte selv mine to Ultra igjennom en ASEQ1, og de ble kjempe tight. Har vært på flere demo'er med folk med DD sub'er, deriblandt DD18, og synes personlig jeg hadde bedre lyd hjemme, og nå snakker vi om på musikk altså.

Du er som regel, etter hva jeg har lagt merke til, alltid uttalt deg spesifikt, slik det er lett å skjønne hva du snakker om/hvilke konkrete modeller du snakker om. Det gjør ting enklere. eks: SVS er ikke bare 1 sub, det er flere modeller, likeså mange andre produsenter.

Videre er jeg veldig enig med deg, det kan i mange tilfelle bety veldig mye hvordan en sub er plasser, og ikke minst hvordan/til hva bruk den er kalibrert til som du sier. Jeg har hatt lignende opplevelde ang DD18 selv jeg for å være dønn ærlig..

Det er altfor mange som rett og slett hiver subben på plass der den passer best; gjerne i front, setter fase på 0 og vrir til passende volum. Det er forsåvidt greit, men man vil da sjeldent om ikke aldri få utnyttet subbens potensiale. Dette baserer jeg på følgende:

Det er ikke mye du fysisk skal flytte en sub før man forandrer frekvensresponsen, og det er ikke alltid 1 valg om plassering er hvor den yter best.
    Videre er det særs lite forandring på fase som skal til for å påvirke lyden, legg sammen dette med plassering nevnt så er det av betydning.
    Det KAN skje under, at man ved griseflaks treffer gull med plassering, likeså fase og volum - med det er tvilsomt og lite sannsynlig. De fleste har mye å hente på en liten kalibrering, for ikke å snakke om en litt grundigere plassering når de først har investert i subber til 10-talls tusenkroner. for ikke å snakke om totalten på utstyret.

Husker selv jeg gjorde det på denne måten med min første PCultra, og diverse andre subber. Og jeg var faktisk dritt fornøyd for å være dønn ærlig. Jeg begynte å sette meg litt inn i kalibrering og bestemte meg for å teste litt. Det skulle FINT LITE til for å få et betydelig bedre resultat. Lydbildet,integrering etc - heeelt annet resultat. Det gav mersmak og resultatene har ikke latt vente på seg, og for å være ærlig - jeg skjønner ikke at jeg kunne være fornøyd tidligere. Det beviser egentlig bare at folk kan være fornøyd og tro subben deres spiller bra - men i de fleste tilfeller kan det bli så utrolig mye bedre!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Du er som regel, etter hva jeg har lagt merke til, alltid uttalt deg spesifikt, slik det er lett å skjønne hva du snakker om/hvilke konkrete modeller du snakker om. Det gjør ting enklere. eks: SVS er ikke bare 1 sub, det er flere modeller, likeså mange andre produsenter.

Videre er jeg veldig enig med deg, det kan i mange tilfelle bety veldig mye hvordan en sub er plasser, og ikke minst hvordan/til hva bruk den er kalibrert til som du sier. Jeg har hatt lignende opplevelde ang DD18 selv jeg for å være dønn ærlig..

Det er altfor mange som rett og slett hiver subben på plass der den passer best; gjerne i front, setter fase på 0 og vrir til passende volum. Det er forsåvidt greit, men man vil da sjeldent om ikke aldri få utnyttet subbens potensiale. Dette baserer jeg på følgende:

Det er ikke mye du fysisk skal flytte en sub før man forandrer frekvensresponsen, og det er ikke alltid 1 valg om plassering er hvor den yter best.
    Videre er det særs lite forandring på fase som skal til for å påvirke lyden, legg sammen dette med plassering nevnt så er det av betydning.
    Det KAN skje under, at man ved griseflaks treffer gull med plassering, likeså fase og volum - med det er tvilsomt og lite sannsynlig. De fleste har mye å hente på en liten kalibrering, for ikke å snakke om en litt grundigere plassering når de først har investert i subber til 10-talls tusenkroner. for ikke å snakke om totalten på utstyret.

Husker selv jeg gjorde det på denne måten med min første PCultra, og diverse andre subber. Og jeg var faktisk dritt fornøyd for å være dønn ærlig. Jeg begynte å sette meg litt inn i kalibrering og bestemte meg for å teste litt. Det skulle FINT LITE til for å få et betydelig bedre resultat. Lydbildet,integrering etc - heeelt annet resultat. Det gav mersmak og resultatene har ikke latt vente på seg, og for å være ærlig - jeg skjønner ikke at jeg kunne være fornøyd tidligere. Det beviser egentlig bare at folk kan være fornøyd og tro subben deres spiller bra - men i de fleste tilfeller kan det bli så utrolig mye bedre!
    +1 skal innrømme at jeg faktisk ikke kan påstå at jeg har hørt en 100% svs kalibrert sub og beklager det,har selv ikke peiling på dette.
    Så hadde hvert kult og fått hørt en skikkelig kalibrert samt fått min egen kalibrert også.Det jeg snakker om er de jeg foreløpig har hørt!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    +1 skal innrømme at jeg faktisk ikke kan påstå at jeg har hørt en 100% svs kalibrert sub og beklager det,har selv ikke peiling på dette.
    Så hadde hvert kult og fått hørt en skikkelig kalibrert samt fått min egen kalibrert også.Det jeg snakker om er de jeg foreløpig har hørt!

Det er mulig du har hatt flaks og truffet blink altså, men de fleste jeg har tatt en rask runde hjemme hos har merket godt forskjell for å si det slik.

Men det er veldig lov å være uenig, men man bør skille mellom modeller og gjerne saklig- da får man respektere at folk liker forskjellig merker bedre enn andre. Men ikke alt er sort/hvitt.. Det finnes faktisk litt grått innimellom også :-)

Når jeg hadde 2x ultra kalibrert til film var det hvertfall ikke noe å utsette på de, men igjen da passet det ikke like godt på musikk igjen.. Nå har jeg bestilt en sub som skal være veldig musikalsk og samtidig kanon på film, så håper på et bra resultat når den kommer i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lavvann: Hvilket tilbud gikk du for til slutt? Og har du evnt fått testet - fornøyd?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lavvann: Hvilket tilbud gikk du for til slutt? Og har du evnt fått testet - fornøyd?
    Jeg går for bassbrothers sitt tilbud med RF82,RC62 og RS52. Har ikke handlet enda da det dukket opp noen andre utgifter. Håper på å bestille denne uka, men vet ikke om jeg får testet det før i oktober pga jeg skal på jobb i Baku noen uker. :sad:

Skal gi tilbakemelding så fort jeg får satt opp utstyret og testet litt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utstyret på plass, men rommet..

Og DER var utstyret på plass til slutt. Jeg gikk som nevt for en pakke bestående av:

Klipsch: RF82II, RC62II og RS52II
    SVS PC13 Ultra

Vedlegg 83659

Klipsch fikk jeg kjøpt på Boomcar.no som ga det beste tilbudet. Veldig beleilig så lå de også i nærheten. Får desverre ikke testet noe enda pga "kinorommet" ikke er ferdig.. så litt kjipt. Vurderer å kople til høyttalerene for å spille de inn i mellomtiden. Først så skal de iallefall ut av eskene..

Vedlegg 83658

Av høyttalerkabler har jeg gått for VDH magnum hybrid til frontene som jeg fikk kjøpt brukt her på torget. Surround høyttalerene får noen QED Original som skal trekkes i veggen. Mangler kabel til senter. Sub får 2 stk BetterCables Silver Serpent Sub, med DSPeaker Antimode mellom.

Gleder meg SYKT til å få kjørt i gang dette

PS: Beklager for dårlig kvalitet på bildene.. hadde bare iPhone 3GS tilgjengelig

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lavvann
    Og DER var utstyret på plass til slutt. Jeg gikk som nevt for en pakke bestående av:

Klipsch: RF82II, RC62II og RS52II
    SVS PC13 Ultra

Vedlegg 83659

Klipsch fikk jeg kjøpt på Boomcar.no som ga det beste tilbudet. Veldig beleilig så lå de også i nærheten. Får desverre ikke testet noe enda pga "kinorommet" ikke er ferdig.. så litt kjipt. Vurderer å kople til høyttalerene for å spille de inn i mellomtiden. Først så skal de iallefall ut av eskene..

Vedlegg 83658

Av høyttalerkabler har jeg gått for VDH magnum hybrid til frontene som jeg fikk kjøpt brukt her på torget. Surround høyttalerene får noen QED Original som skal trekkes i veggen. Mangler kabel til senter. Sub får 2 stk BetterCables Silver Serpent Sub, med DSPeaker Antimode mellom.

Gleder meg SYKT til å få kjørt i gang dette

PS: Beklager for dårlig kvalitet på bildene.. hadde bare iPhone 3GS tilgjengelig
    Gratulerer blir bra dette,har nesten identiske oppsett selv av høyttalere
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •