Klipsch og SVS hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    sikle på denne da nedsatt 7k så løp å kjøp:razz:

Sunfire True Subwoofer EQ 12 KAMPANJEPRIS! veil: 24900,- - Bass Brothers AS

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har du råd så gå for RF82mkll som er en kraftig oppgradering ifra mkl samt sunfire sub som følger med RF82 lekende lett,sunfire er også en rå musikk sub i motsetning til svs
    Når ble Ultra'en "ikke musikalsk" lurer jeg på? Merkelig at folk som f.eks Dag her på forumet kjører Ultra'er i sitt stereo oppsett til gud vite hvor mye penger. Ultra'ene er kjempe SUB til musikk også det, og holder følge med det meste. Kjørte mine to i samspill med ett par RF-7 matet med masse watt, og Ultra'ene hadde ingen problem med å henge på der. Da har de heller ikke noe problem med å henge på RF-82. Ordentlig kalibrering må dog til, men det må det med alle SUB'er for å spille ordentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har snakket med både lefdal og elkjøp,
    og det er ikkje RF 82 MKII dei selger men, "gamle" RF 82

Og det er usikkert om dei kommer til å ta inn MKII. men ifølge elkjøp sentralt blir det ikkje før på ny året vartfal.

Så å kjøpe RF 82 på lefdal til 8000 eller kjøpe RF 82MKII hos bassbrothers til 9995,- er valget enkelt.

MEN! elkjøp/lefdal har hatt og kommer sikkert til å ha kampanje på RF 82 til 4995,- Då er det VIRKELIG å vurdere....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du råd så gå for RF82mkll som er en kraftig oppgradering ifra mkl samt sunfire sub som følger med RF82 lekende lett,sunfire er også en rå musikk sub i motsetning til svs

jepp, rf82mkll vil den følge lett uten å bli svett i panna engang :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir RF82mkII! Takker for forslaget, men jeg har allerede avgjort at det skal bli en Klipsch og SVS kino. Godt mulig det finnes bedre alternativ, men har siklet på en tubesub (eller 2 ) i lengre tid.

Fikk telefon fra elkjøp og de kunne levere RF82 mkII, men senter og surround ble henholdsvis RC62 (gamle versjon) og RS42 (gamle versjon). Denne pakken skulle jeg få til 12 lapper. Det er vel egentlig et bra tilbud, men tror jeg satser på mkII i alle ledd og RS52 istedet.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Når ble Ultra'en "ikke musikalsk" lurer jeg på? Merkelig at folk som f.eks Dag her på forumet kjører Ultra'er i sitt stereo oppsett til gud vite hvor mye penger. Ultra'ene er kjempe SUB til musikk også det, og holder følge med det meste. Kjørte mine to i samspill med ett par RF-7 matet med masse watt, og Ultra'ene hadde ingen problem med å henge på der. Da har de heller ikke noe problem med å henge på RF-82. Ordentlig kalibrering må dog til, men det må det med alle SUB'er for å spille ordentlig.
    Ja vi har lov til å være uenige!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vi har lov til å være uenige!
    Selvsagt :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

min erfaring er at sunfire er mye lettere å hanskes med kalibreringsmessig, og ikke minst plasserings messig, men svs er for all del ikke noe å harselere med
    forøvrig så var vel dag en av de som oppdaget svs som førte til import av det, utover det er det vanlig kalkyle på de i norge kontra andre merker på tross av ett salgsledd mindre enn mange andre merker

ps dag kjører også receiver som pre på sine "million bucks" mc blokker så han går egne veier vil jeg si

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rc-62 er ein knall senter. No har ikkje eg høyrt MKII versjonen, men reknar med den er endå betre. Rc-64 har, såvidt eg har forstått, behov for mykje effekt. Så då vert alt plutseleg dyrare.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser selvsagt at folk har forskjellige meninger av hva de liker, men å kalle en SUB som flere hifi blader skryter opp i skyene for å være knallmusikalsk for en dårlig musikk SUB blir litt drøyt synes jeg. Joda, den er kanskje ikke for alle, men det betyr ikke at den er dårlig. Personlig ville jeg ikke hatt den Sunfire SUB'en om de kastet den etter meg. Jeg liker den rett å slett ikke, men det betyr ikke at det er en dårlig SUB.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser selvsagt at folk har forskjellige meninger av hva de liker, men å kalle en SUB som flere hifi blader skryter opp i skyene for å være knallmusikalsk for en dårlig musikk SUB blir litt drøyt synes jeg. Joda, den er kanskje ikke for alle, men det betyr ikke at den er dårlig. Personlig ville jeg ikke hatt den Sunfire SUB'en om de kastet den etter meg. Jeg liker den rett å slett ikke, men det betyr ikke at det er en dårlig SUB.

for all del, jeg ville ikke byttet den sunfire mot 4 svs tuber heller om så jeg fikk de gratis :-D men det betyr heller ikke at svs er dårlig (kun overprisa ?)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fanken ikke værst jokris. Vi blir ihvertfall enige om å være uenige

Joda, SVS har økt litt i pris etter de nye amp'ene har kommet, men jeg føler alikevel de er billige i forhold til hva man får igjen av ytelse.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    for all del, jeg ville ikke byttet den sunfire mot 4 svs tuber heller om så jeg fikk de gratis :-D men det betyr heller ikke at svs er dårlig (kun overprisa ?)
    +1 de er overpriset samt at man må ha "proff2 hjelp til kalibrering.Jeg har ennå ikke hørt en svs som henger med de større RF eller Heritage,de får hva jeg kaller rumlebass men er jo de som mener at cv har rå bass også.
    Når dere snakker om Dag så er det totalt ubegripelig at han finner sin receiver verdig som pre!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    sikle på denne da nedsatt 7k så løp å kjøp:razz:

Sunfire True Subwoofer EQ 12 KAMPANJEPRIS! veil: 24900,- - Bass Brothers AS
    Den subben er ikke bare rå til film men er syyyk på musikk.Men når vi snakker Klipsch så er det vel få av de som trenger sub,mine la scala er vel en av de få!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den subben er ikke bare rå til film men er syyyk på musikk.Men når vi snakker Klipsch så er det vel få av de som trenger sub,mine la scala er vel en av de få!
    Det er faktisk sant. Har siste tiden kjørt uten sub pga venter på fathom f113, og det er ikke behov for sub - men det hjelper dog litt ekstra på filmlyden likevel.

Den sunfiren er veldig rå. Men å sammenligne mot SVs ultra på film duger ikke, men folk her nevner SVs, hvilken mener folket da pc12nsd?

Vil nok tro kvalitetmessig basert på pris at sunfiren henvist til er et dyrere mer påkostet produkt, men ytelse på ultra skikkelig kalibrert er det få i prisklassen som matcher.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg det meste er overpriset i Norge generelt. Den sunfiren bla likeså. Tilbudet på den derimot, da kan vi snakke..

Men håper du ikke baserer dette på sunfiren du har nå va SVS pc12nsd (?) du hadde før, det er tross alt den miste og "dårligste" SVS'en opp mot en betydelig dyrere sub.

Blir litt som å sammenligne en vwpolo (som ikke er elendig - bare lite. Og billig) opp mot en Mercedes E-klasse. Blir litt feil, eller?

Håper det er basert på andre erfaringer og ikke minst til hvilket bruksområde, du har jo normalt sett vært realistisk ang slikt :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Nå synes jeg det meste er overpriset i Norge generelt. Den sunfiren bla likeså. Tilbudet på den derimot, da kan vi snakke..

Men håper du ikke baserer dette på sunfiren du har nå va SVS pc12nsd (?) du hadde før, det er tross alt den miste og "dårligste" SVS'en opp mot en betydelig dyrere sub.

Blir litt som å sammenligne en vwpolo (som ikke er elendig - bare lite. Og billig) opp mot en Mercedes E-klasse. Blir litt feil, eller?

Håper det er basert på andre erfaringer og ikke minst til hvilket bruksområde, du har jo normalt sett vært realistisk ang slikt :-)

serden ja har opplevd den svs vi snakker om, en av sunfire, lille tassen,
    er mer enn nok tom på film, den jobber dypt nok imo, til musikk krevde den noe mer før det satt men når det satt så funker det også :-D og det er samme futt ganske så langt oppover i frekvensen også, hvor svs gjerne har ett lite svakhetstegn, prisen på svs sammenligner jeg med usa priser og jeg legger da merke til at avansen på de er like stor som enkellte andre her i norge som i motsetning til svs har to ledd, allså importør + butikk, ergo mener jeg de er overprisa en del, dette er bare min egen mening
    den subben du får går jo utenpå alt vi diskuterer her igjen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er mer enn nok tom på film, den jobber dypt nok imo, til musikk krevde den noe mer før det satt men når det satt så funker det også :-D og det er samme futt ganske så langt oppover i frekvensen også, hvor svs gjerne har ett lite svakhetstegn, prisen på svs sammenligner jeg med usa priser og jeg legger da merke til at avansen på de er like stor som enkellte andre her i norge som i motsetning til svs har to ledd, allså importør + butikk, ergo mener jeg de er overprisa en del, dette er bare min egen mening
    Det får tiden vise, dersom den kommer da:-) Hehe.. Men likevel, det er nok en solid priset også den :-) samme får det være, skal man så skal man..

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Den sunfiren er veldig rå. Men å sammenligne mot SVs ultra på film duger ikke, men folk her nevner SVs, hvilken mener folket da pc12nsd?
    Vet ikke hva andre snakker om, men jeg snakker om Ultra'en.

Ser folk snakker om eksperthjelp for å kalibrere SVS'ene. Trenger da ikke det, men alle SUB'er trenger bra kalibrering for å låte best. At noen tar snarveien med å kjøpe en SUB med innebygd kalibrering, kaste den i ett hjørne å kjøre autokalibrering er ikke synonymt med at det blir bra.

Har hørt SVS hos veldig mange folk (andre SUB'er også selvsagt) å synes de fleste får det bra til. Noen får det selvsagt bedre til enn andre, og så har vi de som ikke får det til i det hele tatt. Noen kalibrerer de også opp mot filmbruk, og da med ekstrem dypbass. Sier seg selv at en Ultra kalibrert opp med en 20db økning fra 80 - 20 hz ikke vil låte så bra på musikk. Kjørte selv mine to Ultra igjennom en ASEQ1, og de ble kjempe tight. Har vært på flere demo'er med folk med DD sub'er, deriblandt DD18, og synes personlig jeg hadde bedre lyd hjemme, og nå snakker vi om på musikk altså.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nå pirker jeg litt på deg Jokris, håper du tåler det:

Slik du forklarer det - HVIS dette stemmer, så betyr vel ikke det at SVS er overpriset. Det betyr i tilfelle bare at det er 1 enkelt ledd som tar like stor avanse / del av kaka som 2 ledd vanligvis må dele seg imellom.. ?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •