valg av klipsch høytalere på loftstue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question valg av klipsch høytalere på loftstue

har et rom som er nøyaktig 5x4m, blir mest sannsynlig rc64 senter og Onkyo TX-NR1007 forsterker samt rsw-10d sub( vurder kjøp med en fra forumet), men når det gjelder front og bak er jeg litt usikker, tenkte på rf 82, 63 ell 83. kanskje for lite rom for 2 siste?? og vurderer enten rs42,52 eller 62 bak. skal seff ha meg en tur å høre før jeg bestemmer meg, noen synspunkter her? hva som kan passe et lite filmrom:idea:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg trur du bør gå for RS-52/62 bak. Eg har i ale fall blitt fortalt at RS-42 kan bli litt for små.

Dersom du ikkje skal ha ekstra effekt ville eg gått for ein større onkyo.

Eg er egentlig i same situasjon som deg, bortsett frå at eg planlegger i kjellaren. Eg hadde ein draum om RF-83 evt. 63, men trur det kan bli for stort. Men eg er litt mindre heldig enn deg med rommet, som er ca. 3x6m, med berre 3m frå vegg til sweetspot. Eg tenker derfor at RF-82 MKII må vera ideelt for meg.

Vil tippa dei kan passa bra i rommet ditt og.

Merk: dette er 100% synsing frå meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt muligheten, ville jeg gått stort! RF 63 hadde antagelig blitt mitt valg i det rommet. Kanskje 83, men de KAN bli store. Har lest om folk som har svære høyttalere i bittesmå rom, så det går nok fint, men det avhenger nok litt av rommets klang.

Er du økonomisk fornuftig gir RF 82 mer enn nok trøkk i et 20kvm rom. Selv har jeg RF 62 som fronter i en 40kvm stue, men så skal det også sies at jeg bor i leilighet og kan ikke spille så høyt jeg vil.

Ville også kjørt 5.1 før 7.1, da rommet er såpass lite.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

ja det blir bare 5.1, på sikt blir det ekstra effekt på frontene, har veldig lyst på 83, men har noen rf 82 på hand muligens til en ok pris. når det gjelder rs52 vs 62 er det såpass forskjell at det er verdt 3 lapper ekstra?

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør slå på stortrommen! Det vil si: Gå for RF63 eller RF83. Du må jo ha noe som matcher den lekre centeren din

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går for rf-63 og rs-52 vil du ha litt til overs til effekt (sammenlignet med rf 83 og rs-62). Emotiva effekt er rimelig og matcher Klipsch veldig bra.

Du vil ikke få utnytte av rf 83 ordentlig uten ekstra effekt. Ville også kjørt effekt på rf 63 i grunn, men det går nok å avvente som en midlertidig løsning. Uansett ville jeg tatt med effekt i regnestykket på totalen.

Angående RS-52 og RS-62 har jeg ingen mening, men det sier seg selv hvilken som er drøyest. Jeg tror RS-52 holder i massevis. Se på dimensjonene. RS-62 er STOR! Du må ha plass til de og

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med alt EvenAug seier her. Trur ikkej RS-62 er nødvendig. Sjølv har eg tenkt å gå for RS-52.

Dersom du får knakande god pris på RF-82, er det jo berre å slå til. Kan alltids testa det og oppgradera seinare viss det er ønskelig. RF-82 er så populære at dei er nok ikkje noko problem å bli kvitt seinare.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg handlet ble jeg anbefalt å gå for RC-62 og RS-52, grunnet at RC-64 ikke ga noe særlig mere løft i centeren pga den var lukket konstruksjon (men hva vet jeg), og at RS-62 rett og slett ikke var verdt forskjellen prismessig. Er uansett veldig fornøyd med hva jeg endte opp med Bortsett fra at jeg vil ha mer trøkk til min store stue, da jeg er veldig kresen på nettopp...trøkk! Så om du vil ha noen pene ferdig innspilte RF-82 MkII til en hyggelig pris så får du si ifra, for jeg har lyst på RF-7 MkII

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt eg veit meiner alle at RC-64 er enorm oppgradering frå RC-64. Men om RC-64 alltid er nødvendig er jo ei anna sak...

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan godt være, har ikke hørt den Men de orda, og i tillegg til at det var mye reklamasjon på dem av en eller annen ukjent grunn for meg, pluss at de kostet endel tusen mer, gjorde at jeg gikk for RC-62Mk2. Men 64 er nok uten tvil en rå center

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Jeg hadde RC 64 før og for meg var RC 62 bedre ( byttet til det ). Grunnen er nok at 64 er mye mer tungdreven og jeg hadde kun en Rotel receiver til ca 12k ( 1057 tror jeg var navnet ) .

På RC 62 er det bassporter vs lukket kasse på RC 64 og de er mye lettere å drive, så om du ikke skal ha en monoblock på centeren anbefaler ihvertfall jeg RC 62. Godt kjøp

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir nok 52 bak, og har tilbud på det eneste nye paret av rf63 som er igjen i landet for 15k. så vurderer det veldig men da står valget igunnen mellom rf 63 rf83 og rf7 classic er ikke så langt unda i pris(19k). så prisen på alle 3 er alle i ok prisklasse, men hva burde jeg velge mon tro..... blir brukt både til film og musikk.. noen som kan hjelpe meg litt? har ikke fått hørt di selv grunnet mangel på demorom i butikken:/

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    det blir nok 52 bak, og har tilbud på det eneste nye paret av rf63 som er igjen i landet for 15k. så vurderer det veldig men da står valget igunnen mellom rf 63 rf83 og rf7 classic er ikke så langt unda i pris(19k). så prisen på alle 3 er alle i ok prisklasse, men hva burde jeg velge mon tro..... blir brukt både til film og musikk.. noen som kan hjelpe meg litt? har ikke fått hørt di selv grunnet mangel på demorom i butikken:/
    RF63 på ett rom på 20kvm er mitt tips. De to andre ( spesielt RF 83 ) trenger større rom etter min erfaring. RF 63 er den høytalleren som spiller mest "korrekt" av de 3 og er en fantastisk høytaller til prisen.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    RF63 på ett rom på 20kvm er mitt tips. De to andre ( spesielt RF 83 ) trenger større rom etter min erfaring. RF 63 er den høytalleren som spiller mest "korrekt" av de 3 og er en fantastisk høytaller til prisen.
    +1 men husk at RF5mkll snart er på vei,krever mindre effekt enn RF63 selv RF7mkll krever mindre effekt og kan plasserers i rom ned mot 20m2.RF83 krever mer effekt og et langt større rom etter min smak.Den nye RF serien kan også plasseres nærmere bakvegg.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-63 er nok bedre en 83 når det kommer til musikk, og passer nok rommet ditt best. Og i og med at du selv sier det blir effekter i framtiden, ville jeg uten tvil gått for RC64 center! Rommet er stort nok, men mye er jo avhengig av rommets akustiske kvaliteter da;-) Satser du litt hardt, ville jeg nok også vendt blikket mot SVS sine subber... Vil si de gir mye mer for pengene kontra Klipsch;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Klipsch Icon WF35 som går for 5 995,- på Oslo PULS denne helgen?
    60% rabatt, og er generelt en veldig pen høyttaler!

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja bra tilbud det, men er vel ikke mulig å bestille vil jeg tro

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf 63 i boks

da har jeg fått sikret meg landet siste rf 63 som var på lager i sort rc 64 senter og Onkyo TX-NR1007 skal kjøpest til helgen med en på forumet og muligens en stk rsw 10d. ellers har jeg liggendes en velodyne CHT 12, så for se om den kan funke sammens med klipsch? eneste jeg ikke har bestemt enda er bak, hadde igrunnen bestemt meg for rs52, helt til dama kom på bana å nemte noen hyller å styr som skulle opp på veggen bak må se om jeg ikke får henne vekk fra det, i verste fall må jeg gå for stativ bak ,rb51 kanskje.
    har bestilt meg streless wave 4 seter kino opsett med dobbelpall, levering ca 20 oktober så har go tid på å bli ferdig me kinoromet skal til å trede opp elektrisk i vegger og kabler for høytalerne, så satse på å få ferdig taket og bestille plater til vegger i helgen. meget spent på hvordan den ferdig kalibrerte w6500 blir på 120" lerret, håper på det ikke blir for stort:twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •