Hvilke små/stativ-høytalere bør jeg kjøpe ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Noen har tydeligvis lite erfaring med XTZ og Dynavoice... menmen! De som har tørt prøve det har hvertfall ikke samme mening om merkene!

XTZ burde få mer oppmerksomhet enn det merket gjør på alle fronter! Regner med du må betale tilnærmet dobbelt så mye for en hvilken som helst Dali eller BW høyttaler som spiller like godt som noen av høyttalerne til de gjør...

+1

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB Image B-6 har fått veldig mye skryt på både messer og i tester. Koster vel ca. 3700 kr.
    Image Series
    PSB Image B6 loudspeaker | Stereophile.com

Tannoy har også alltid hatt gode rimelige stativhøyttalere.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZene er veldig bra en del områder, men de mangler også relativt mye nivå i mellombassen. Til gjengjeld har de bra med dypbass. Det er en litt feil prioritering etter min mening.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Noen som har kjennskap til Castle-høyttalere? Jeg tenker på disse til 4000kr paret.

Knight 2 - Knight series - Castle

Skal være en 50-årsgave.
    Eneste jeg stusser på er at de skal drives av en Yamaha forsterker AX-396 (2x60W).
    De her er jeg også litt nysgjerrig på hvordan er. Castle som merke generelt..

Å dra dynaudio og dynavoice over samme kam og kalle de billige kinamerker sier litt om uvitenhet. Da er vel som noen andre også påpeker xtz noe no brand og billig "drit".
    Høres ut som en av disse kabelentusiastene som bruker tusenvis av kroner på kabler uten engang å tenke på akustikk. :roll:

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    XTZene er veldig bra en del områder, men de mangler også relativt mye nivå i mellombassen. Til gjengjeld har de bra med dypbass. Det er en litt feil prioritering etter min mening.
    Xtz høytalerne er veldig forskjellige, men felles for alle er at de har utrolig god byggekvalitet for pengene.

Det er nok riktig at de gir mye mer for pengene iforhold til BW, Dali osv.

Selv kjører jeg XTZ99.26 med en XTZ effektforsterker og Yamaha1900 receiver som pre.

Synes det låter helt konge for prisen, hadde nok fått enda mer igjen på musikk som egentlig er mitt hovedområde for tiden hvis jeg hadde kjøpt en dedikert forsterker med hjemmekinoinngang. Eventuelt en forforsterker.

Spekulerer på om det blir neste investering.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen erfaring med den aktuelle kombinasjonen, men i prisklassen må jo en brukt Sonus Faber som denne være et svært godt alternativ: http://avforum.no/avtorget/showprodu...=80887&cat=all

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par brukte b&w 602(s2 eller s3)!!! Utrolig bra høytaler... S3 ser mye penere ut enn s2 som jeg hadde tidligere(se kino lenken for bilder)....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Er dette noe du har lyttet/målt deg frem til, eller har du lest det noe sted ?

Noen spesiell modell (stativ/gulvstående) du sikter til ? Eller mener du at det gjelder alle modellene fra de ?

Har selv et par stativ høyttalere fra XTZ, og kan ikke si at eg har lagt merke til dette.
    Kan heller ikke huske at det er nevnt i noen av de testene eg har lest ang XTZ.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Er du på utkikk etter små høytalere, og da kanskje noen som ser litt bra ut, ville jeg definitivt sjekket ut hva System Audio har å tilby. De har en rekke små kasser i den prisklassen som både spiller helt utrolig mtp størrelse og pris. Dessuten så ser de ut som et pent møblement også, noe som for meg må være essentsielt dersom du vil ha stativhøytalere og ikke gulvstående.
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •