Klipsch subwoofer!? "elektro"musikk i hovedfokus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 111
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch subwoofer!? "elektro"musikk i hovedfokus

Hei!

Jeg trenger en sub til å få oppsettet mitt komplett! Og jeg trenger den til å støtte opp med RF-82´ene i trøkket. Er ute etter hinsides lydtrykk

Ville det vært et naturlig valg å velge Klipsch her også, siden alt annet jeg har er Klipsch? Eller er det bare møkk? Ser at nesten alle andre som har Klipsch surround, har en helt annen sub

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch subbene er jo gode på mellombass, noe klipschene dine skal ha fra før av, ville tenke meg at du trengte fylle på litt i dypet. SVS er en god kandidat

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg hørt Klipsch sine subber, men hvis det er til film så kan jeg varmt anbefale XTZ 99 W12.16. Utrolig mye trøkk for pengene!

Om du derimot har høyere budsjett ville jeg klart valgt SVS.
    På den andre siden tror jeg Klipsch er mer musikalsk og kjappere. Noe "møkk" er det nok ikke uansett.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hei!

Jeg trenger en sub til å få oppsettet mitt komplett!

Er det ikke da et naturlig valg å velge Klipsch her også, siden alt annet jeg har er Klipsch? Eller er det bare møkk? Ser at nesten alle andre som har Klipsch surround, har en helt annen sub
    Klipsch er super raske subber.Går ikke like dypt som svs men har en utrolig mitt bass,tenker feks på rsw-10d

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Klipsch er super raske subber.Går ikke like dypt som svs men har en utrolig mitt bass,tenker feks på rsw-10d
    Hva legger du i rask sub? 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ja det er jo en fordel at den ikke henger etter resten av "gjengen" ved musikkspilling da ...

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hva legger du i rask sub? 8)

Skulle til å spørre om det samme..

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe er mange som sier rask sub :P men alle subbene er jo like "raske" 50hz er jo 50hz uansett.

Har prøvd tenke meg fram til hva raskt kan mene, men tror det bare går på lydsignaturen til suben, at den er litt tørr kanskje? hi-fi korrekte subber er jo "raske" siden de skal henge med på musikk, tror det er fraværet av boom, jeg vil si at svs er litt "bløtere" en feks mine XTZ og kan derfor merkes som at XTZ er "raskere". Kanskje tonene på "trege" subber henger litt ekstra igjen eller noe? :P

HAHA, VM i synsing og subjektive meninger her, men syns da vi burde få klarhet i subkarakteriseringen her på forumet, hva mener folk med "raske" subber :P

Om du skal ha "raske" subber vil jo kanskje klipsch subben passe bra, epik er vel også et godt alternativ Skal du ha billig og dugendes saker er jo 2x XTZ og anbefale

PS! Jeg kan jo si at jeg syns mine RF-63 var raskere en mine RF-82, men vet ikke helt hvorfor jeg sier det :P

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hehe er mange som sier rask sub :P men alle subbene er jo like "raske" 50hz er jo 50hz uansett.

Har prøvd tenke meg fram til hva raskt kan mene, men tror det bare går på lydsignaturen til suben, at den er litt tørr kanskje? hi-fi korrekte subber er jo "raske" siden de skal henge med på musikk, tror det er fraværet av boom, jeg vil si at svs er litt "bløtere" en feks mine XTZ og kan derfor merkes som at XTZ er "raskere". Kanskje tonene på "trege" subber henger litt ekstra igjen eller noe? :P

HAHA, VM i synsing og subjektive meninger her, men syns da vi burde få klarhet i subkarakteriseringen her på forumet, hva mener folk med "raske" subber :P

Om du skal ha "raske" subber vil jo kanskje klipsch subben passe bra, epik er vel også et godt alternativ Skal du ha billig og dugendes saker er jo 2x XTZ og anbefale

PS! Jeg kan jo si at jeg syns mine RF-63 var raskere en mine RF-82, men vet ikke helt hvorfor jeg sier det :P

Skjønner at mange blir litt villedet av det man hører, kan ofte høres ut som et 18" element er tregere en et 8" f.eks..
    Men det er som du sier: 50hz er 50hz

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med "rask" bass menes evnen til å stoppe i tide. Altså at impulresponsen ikke drar mer ut i tid en den skal. Her skiller det stort mellom produkter. Både sub mellomtone diskant, osv kan ha problemer her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi de faktisk ER kjappere

RF-63 bassene her en god del penere tidsrespons enn RF-82. Sammen med ett betydelig bedre kabinett, og litt mer "korrekt" tuning, blir opplevelsen bedre.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åååå bare for å skyte de inn, om trådstarter bor i nærheten av Molde, så har jo jeg en Klipsch RSW-10d til salgs, og han kan evt lytte om det er ønskjelig

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Med "rask" bass menes evnen til å stoppe i tide. Altså at impulresponsen ikke drar mer ut i tid en den skal. Her skiller det stort mellom produkter. Både sub mellomtone diskant, osv kan ha problemer her.
    Så det har noe med at tonene henger litt lenger igjen? Eller er jeg helt på blåbærtur? :P

Såfall så kan man jo si at SVS subbene er veldig ukorrekte subber da :P Men igjen veldig underholdende, for mange hvertfall.

Dempefaktor noe med dette å gjøre? Men det går vel på forsterkeren.

Kankskje derfor Rytmik subbene er så gode siden de har denne servo greia som får de til å stoppe i tide, altså bedre dempefaktor?

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc

Så en 18" kan da i prinsippet være kjappere enn en 8"?
    Eller med andre ord, størrelsen på elementene har lite å si i denne sammenhengen..
    Så jo kjappere en sub er, jo mer linær er den også?
    Eller er jeg på glattisen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det har noe med at tonene henger litt lenger igjen? Eller er jeg helt på blåbærtur? :P
    Det stemmer helt Ideelt sett skulle suben gi ut f.eks 50Hz helt til signalet stopper. Da skal det ideelt sett være bom stop, helt momentant. Detter er ikke mulig å få til i praksis, og det er store forskjeller ute å går.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82

1: Så en 18" kan da i prinsippet være kjappere enn en 8"?
    Eller med andre ord, størrelsen på elementene har lite å si i denne sammenhengen..

2: Så jo kjappere en sub er, jo mer linær er den også?
    Eller er jeg på glattisen
    1: Helt rett. Dersom du sammenligner på likt lydtrykk kan fort en 18" være kjappere, siden den må bevege seg mindre. En annen fordel med dette er at man har mindre varmeutvikling (høyere effektivitet på stort element vanligvis). Dette gir igjen mindre forvrengning og kompresjon.

2: Linearitet har ikke nødvedigivis sammenheng med hva som skjer i tid. Du kan ha ulinær og linær forvrengning som kun eksisterer så lenge det blir påtrykt signal.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men igjen er jo faktsitk noen som liker litt blaute subber :P SVS har jo en voldsom tilhengerskare, liker det selv også

Hørte på Paradigm på OHC, husker ikke modellen, men var noe til en 40lapper eller lignende. Alt som heter forvrengning, og boomy/treg bass var borte, var tørt, hardt og kontant :P Ganske sp kult men litt todelt på det området egentlig, vet ikke helt hva jeg liker best Men var jo sinnsykt kult på scener med skudd, var jo som å være på skytebanenen

Håper jeg får sett noe til de på puls messen trenger mer input

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med "kjapp" og "treg" sub vet jeg alt om i praksis fra bilstereoverdenen :shock:

Er ute etter en allsidig sub som leverer "hele pakka", greit med dypbass, greit med "brøstbass" og som ikke henger etter resten av høyttalerne/dunker 300ms etter at den egentlig skulle dunket. Brukes til både film og musikk

Bor forresten i Tønsberg til han som lurte

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Velodyne SPL? Den er sånn midt på treet over hele linjen.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fin sub det men hakket dyr da :P Utseendemessig ser den forsåvidt nydelig ut

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •