Klipsch subwoofer!? "elektro"musikk i hovedfokus - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 111
    Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Veldig sant, men trommer går vanligvis ikke så veldig dypt. Men man hører stor forskjell på presisjonen i midbass, mellomtone, og diskant.
    Hva er "veldig dypt" egentlig? Av det jeg hører på, så er det mye trommer som har nok av bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Hva er "veldig dypt" egentlig? Av det jeg hører på, så er det mye trommer som har nok av bass.
    Vanlige trommer går vel ned til området 30'ish Hz.

Når jeg sier "veldig dypt" mener jeg normalt sett under 25Hz.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hvordan er det? Merker du noe trykk nå?
    Merker jo trykk ifra Sub´en ja, men ikke i Stereo, som sagt :P

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men du hadde ikke subben på når du spilte stereo? Kan hende du bare må å for en litt mer musikalsk sub og bruke den til stereo også.

Eller var det slik at integreringen mellom sub og fronter hørtes helt rart ut?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Rf-82 sammen med 2 svs pb-10nsd og det funker utrolig bra. kalibrering av subbene gjorde under hos meg, spes når det kom til musikk. rf-82 har mer enn nok trykk og bass, de trenger bare hjelp når det skal bli dyb-bass. 35hz og laver. Tilsvarende er jo nevt her tidligere. Men du er i allefall på rett vei. Hadde selv klipsch RSW-10D frem til i sommer, denne funket utmerket. Det var først når jeg fikk svs i hus jeg fikk en "aha" opplevelse, måtte se alle filmene min på nytt, men det er jo gøy:-D

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags SVS har du da?

Det med sub´en er sikkert bare en innstilling, rakk ikke teste så mye før jeg dro på jobb. Men nå kan det være det samme, solgte receiveren og bestilte en Yamaha 3067 i lydsignatur-nysgjerrighetens navn. :razz:

Jeg vet dere sier, gang på gang, at det er nok bass i RF-82. Men jeg synes ikke det, og ja, jeg har hørt dem i en haug forskjellige rom, inkludert to av mine egne stuer, og forskjellige sluttrinn de siste ukene, og nei....jeg vil ha mer guffe :razz:

Jeg vet dere kommer til å synes jeg er helt mongo nå, men jeg synes faktisk de spiller best i den nedre Hz-delen av "brystkassebass", mens de sliter litt i det øvre sjiktet, syns det har gått igjen overalt jeg har hørt dem.

Anyways, poenget er at jeg tydeligvis trenger en Sub til å kompensere for bassavhengigheten min :P Det skal riste i hjerteklaffene!! (Det hørtes igrunn ikke noe godt ut, hehe.)

EDIT: Sorry, så at du hadde PB-10NSD nå hehe

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja...jeg leiter fortsatt etter sub...hehe. Lånte en SVS PC13-Ultra DSP her forrige helg, men kan ikke si jeg blei så voldsomt imponert. Er nok ikke den typen sub jeg er ute etter. Den gikk dypt men ga ikke punchen jeg savner til musikk.

Tror rett og slett denne her er den jeg trenger :razz: CERWIN-VEGA HFA-21SX Subwoofer | Hi-Fi Klubben

Da får jeg finlyden til Klipsch, samtidig som jeg får partytrøkket til CV? Det burde jo funke greit tilogmed på garasjefestene? Hehe.

Synd sub´en er stygg som juling da, menmen.. :P

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Jaja...jeg leiter fortsatt etter sub...hehe. Lånte en SVS PC13-Ultra DSP her forrige helg, men kan ikke si jeg blei så voldsomt imponert. Er nok ikke den typen sub jeg er ute etter. Den gikk dypt men ga ikke punchen jeg savner til musikk.

Tror rett og slett denne her er den jeg trenger :razz: CERWIN-VEGA HFA-21SX Subwoofer | Hi-Fi Klubben

Da får jeg finlyden til Klipsch, samtidig som jeg får partytrøkket til CV? Det burde jo funke greit tilogmed på garasjefestene? Hehe.

Hvordan kalibrerer du subben? Punch er som regel over delefrekvens og bør være fronthøytalerne sin jobb primært. Men ukalibrert låter verken cv subben eller ultra superbra. Det må litt jobb med plassering og kalibrering til. Mulighet til å laste opp kurven du fikk med ultra?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hvordan kalibrerer du subben? Punch er som regel over delefrekvens og bør være fronthøytalerne sin jobb primært. Men ukalibrert låter verken cv subben eller ultra superbra. Det må litt jobb med plassering og kalibrering til. Mulighet til å laste opp kurven du fikk med ultra?
    Det var han som eier sub´en som som styra og ordna med alt. Han brukte en stund på å justere den inn og det ble bedre enn det var helt i starten. Suben er nok helt sinnsyk på film og sikker musikk også for folk flest.

Men siden jeg er av den vrange typen og vil ha mer over hele fjøla var nok ikke denne suben for meg, utifra hva jeg hørte i min egen stue ihvertfall (kjellerstua, skal det være sagt, det mest lydvennlige rommet i hele huset )

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var han som eier sub´en som som styra og ordna med alt. Han brukte en stund på å justere den inn og det ble bedre enn det var helt i starten. Suben er nok helt sinnsyk på film og sikker musikk også for folk flest.

Men siden jeg er av den vrange typen og vil ha mer over hele fjøla var nok ikke denne suben for meg, utifra hva jeg hørte i min egen stue ihvertfall (kjellerstua, skal det være sagt, det mest lydvennlige rommet i hele huset )
    Den er ikke for alle nei, men SPL er det ikke mange som følger den i samme prisklasse.

Men den har styrken sin i området reference ikke stråler - i dyp, slik at klipschene kan bruke energien på det de kan best, midbass og punch.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke for alle nei, men SPL er det ikke mange som følger den i samme prisklasse.

Men den har styrken sin i området reference ikke stråler - i dyp, slik at klipschene kan bruke energien på det de kan best, midbass og punch.
    Jepp, skjønner.

Tror du CV´en er et bra alternativ for meg da? Som vil ha mer midbass og punch allover?

Har nok kjøpt feil høyttalere fra starten jeg, men billigste er vel å kompensere med en sub regner jeg med, som bl.a. du har nevnt. Liker jo lyden i Klipschene ellers

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Regner med at du spøker nå? du har seriøst ikke tenkt til å koble opp en cv sub på Klipsch?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, skjønner.

Tror du CV´en er et bra alternativ for meg da? Som vil ha mer midbass og punch allover?

Har nok kjøpt feil høyttalere fra starten jeg, men billigste er vel å kompensere med en sub regner jeg med, som bl.a. du har nevnt. Liker jo lyden i Klipschene ellers
    Spørs hvor høyt i frekvens du har planer å kjøre sub med det. Den typiske brystkasse bassen ligger normalt sett over det som er vanlig å kjøre en sub på, mao primært er det høytalerne som står for det. Cv subben har vel noe for seg, men hør den før du blåser slike summer - ville ikke hatt den om du Pælmet den etter meg. Da hadde jeg heller vurdert feks epic som er gode priser på for tiden, 1 eller 2 empire kanskje?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs hvor høyt i frekvens du har planer å kjøre sub med det. Den typiske brystkasse bassen ligger normalt sett over det som er vanlig å kjøre en sub på, mao primært er det høytalerne som står for det. Cv subben har vel noe for seg, men hør den før du blåser slike summer - ville ikke hatt den om du Pælmet den etter meg. Da hadde jeg heller vurdert feks epic som er gode priser på for tiden, 1 eller 2 empire kanskje?
    Så den høres så jævli ut ja Ja må høre først...hehe.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den høres så jævli ut ja Ja må høre først...hehe.
    Ikke skyt meg om jeg tar feil her, men tror ikke den enang har trinnløs fasejustering, noe som gjør en sømløs kalibrering meget vanskelig..

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Regner med at du spøker nå? du har seriøst ikke tenkt til å koble opp en cv sub på Klipsch?
    Samme for meg om det står CV eller Lada på sub´en, sålenge den leverer det jeg forventer. Er jo ikke dermed sagt at CVen gjør det selvsagt er derfor jeg spør.

Litt off-topic, men om jeg stiller Klipschene mine på f.eks + 5.0db bass på Tone Controlen på Yamahaen, begynner lyden å ligne noe. Men det er vel ikke helt heldig for forsterkeren, eller? Var en her inne som nevnte at det var fy-fy å justere tone control i en annen tråd :shock:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme for meg om det står CV eller Lada på sub´en, sålenge den leverer det jeg forventer. Er jo ikke dermed sagt at CVen gjør det selvsagt er derfor jeg spør.

Litt off-topic, men om jeg stiller Klipschene mine på f.eks + 5.0db bass på Tone Controlen på Yamahaen, begynner lyden å ligne noe. Men det er vel ikke helt heldig for forsterkeren, eller? Var en her inne som nevnte at det var fy-fy å justere tone control i en annen tråd :shock:
    Fy fy er jo en ting. Det blir tyngre for forsterker, kan trolig ikke spille like høyt for høytalerne og/eller forsterker sliter.
    I tillegg vil jo lydbildet ditt bli helt merkelig overnaturlig mengde bass som ikke passer inn med øvrige i lydbildet og trolig vil drukne resten.
    Men det er jo din smak som teller til syvende og sist..

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du mener, høres mer ullent ut virker det som..

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ønsker en god midtbass så vil jo DIY være det beste alternativet.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback