XTZ 99W10.16 x 4 eller SVS PC12-NSD DSP x 2 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Den STORE forskjellen her er at testen du viser til er i et rom,mens det det linkes til over her, er ute i friluft uten "room-gain"!
    Med andre ord 100% identisk utgangspunkt for alle subene!
    Det vil si at dersom SVS klarer feks - 3 ved 20db i uten room gain, så får de en ekstrem peak rundt 30hz i vanlige rom med roomgain.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Det vil si at dersom SVS klarer feks - 3 ved 20db i uten room gain, så får de en ekstrem peak rundt 30hz i vanlige rom med roomgain.
    Kommer an på rommet. Noe rom har mye mer "roomgain" i bunnen enn andre rom. Plassering har også mye å si her. Heldigvis har romkorreksjonen blitt så bra på litt dyrere forsterkere nå at det som regel ikke er noe problem. Eneste man får ekstra med f.eks en SVS som går til 18hz istedet for XTZ sin som går til 25hz er mer dybde i bassen før den gir seg, noe de fleste av oss kun er glad for :-)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greit nok at det er ingen som har anlegget sitt ute i naturen, men vil si en slik test stiller seg 100% nøytralt og viser nøyaktig potesnialet til en sub, det at de har fått målinger som er langt dypere en XTZ på feks svs, viser at denne rett og slett gruser XTZ i output og dybde.

Om man skulle tatt en test i rom må man jo teste subwooferen i alle rom i hele verden og deretter ta gjennomsnittet av alle målinger du får før du vil få den så lite subjektiv som mulig.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper de har hatt High Pass: On under utføringen av denne testen

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skled det litt ut her, men ser ut som de fleste anbefaler SVS til kinoen. Er fortsatt litt interessert i ideen med stacking av 2 og 2 XTZ 10" suber - kke den største dupbassen men mere nøyaktig kanskje? Hvis jeg stacker og har dem i front, bruker denon sine 2 subinganger, er det fortsatt mye arbeid mtp kalibrering tror dere? Samme plassering hadde jeg planlagt for svs subene også.

Subene skal stå på innsiden av Klipschene bak lerretet. Bak "ramme" 2 og 4 som dere ser i bunn der hvis dere er med.. Da entent 2 stk svs eller 4 XTZ stacket 2 og 2.

Takker for svar!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en kino så stemmer jeg fortsatt for SVS alternativet - uten tvil:smile:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Nå skled det litt ut her, men ser ut som de fleste anbefaler SVS til kinoen. Er fortsatt litt interessert i ideen med stacking av 2 og 2 XTZ 10" suber - kke den største dupbassen men mere nøyaktig kanskje? Hvis jeg stacker og har dem i front, bruker denon sine 2 subinganger, er det fortsatt mye arbeid mtp kalibrering tror dere? Samme plassering hadde jeg planlagt for svs subene også.

Subene skal stå på innsiden av Klipschene bak lerretet. Bak "ramme" 2 og 4 som dere ser i bunn der hvis dere er med.. Da entent 2 stk svs eller 4 XTZ stacket 2 og 2.

Takker for svar!
    jeg stemmer for begge deler 2 svs og 2 xtz

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    Det kunne vært veldig spennende! Men - jeg hadde dårlig erfaring av test med 2 ulike suber tidligere, så er mest interessert i symmetri..

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Det kunne vært veldig spennende! Men - jeg hadde dårlig erfaring av test med 2 ulike suber tidligere, så er mest interessert i symmetri..
    ok da stemmer jeg for absolutt 4 xtz w99 12.16 , det kommer til og bli heftig , jeg har 2 stk xtz w99 12.16 fra før av , men jeg sitter selv og vurderer om jeg skal skaffe meg 2 xtz til eller 2 svs...men å ha 4 subwoofer må bli sinnsykt jeg stemmer for det jeg kjenner det allerdede nå hvor fett dette kommer til og bli

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar!
    Med tanke på at du skal kjøre 5 stk like Klipsch høytalere, bør det ikke bli mangel på punchbass uansett, og når man da ser at XTZ 99W10.16 gir seg allerede rett under 30hz, hadde ihvertfall ikke jeg vært i tvil om hva jeg hadde kjøpt......

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det 4 10 tommere du har tenkt og kjøpe av xtzene , eller 4 12...

før vist du har tenkt og gå før 4 10 tommere fra xtz , så er jeg enig med kane at du går for 2 svs , før 10 tommerene fra xtz går , langt i fra like dypt som xtz w99 12.16 før di ruller av på 24 hz....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både 10 og 12 fra XTZ. . 10" er bare å glemme, det gir alt for lite dypbass. .12" er bedre, og går høvelig greit ned i hz, men heller ikke denne vil være i nærheten av to av de SVS`ene du nevner!

I dette oppsettet er det DYPbass du trenger, punch har du i bøtter og spann!!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert den nye SVS PB12-nsd ? Ny oppgradert mulig og få på preorder nå...

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg har hatt både 10 og 12 fra XTZ. . 10" er bare å glemme, det gir alt for lite dypbass. .12" er bedre, og går høvelig greit ned i hz, men heller ikke denne vil være i nærheten av to av de SVS`ene du nevner!

I dette oppsettet er det DYPbass du trenger, punch har du i bøtter og spann!!
    ja jeg begynner og tenke det samme i hans oppsett , så er vel 2 svs rør sub best , jeg skal ha rør sub selv , når jeg flytter fra leiligheten min her...men sånn som jeg har det her nå så , har jeg nok av trykk og dypbass

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Med tanke på at du skal kjøre 5 stk like Klipsch høytalere, bør det ikke bli mangel på punchbass uansett, og når man da ser at XTZ 99W10.16 gir seg allerede rett under 30hz, hadde ihvertfall ikke jeg vært i tvil om hva jeg hadde kjøpt......
    +1

Ser ut som det blir en fet kino hvertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg begynner og tenke det samme i hans oppsett , så er vel 2 svs rør sub best , jeg skal ha rør sub selv , når jeg flytter fra leiligheten min her...men sånn som jeg har det her nå så , har jeg nok av trykk og dypbass
    Fikk mine til å gå temmelig dypt jeg også, ( ca 22hz) og nok bass! Men jeg fikk aldri integrert de ordentlig med frontene i mitt rom! Kanon subb for pengene!

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    trur du bør lytte til expertene her litt , di har utrolig med peiling når det gjelder høyttaler og subwoofere...jeg holdt på og gjøre samme tabben , og ikke lytte av hva di hadde av råd og gi til meg , så jeg tok meg selv i nakken og , tok i mot rådene di gidde meg... og det kan jeg takke dem før i dag... hjemmekinoen jeg har i dag låter helt rå , takket være kane og dem....

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om rommet mitt gir en veltdig sterk forsterkning i de lavere frekvenser (ikke målt, men bare min oppfatning av mye testing og lytting) - RF62 spiller imponerende sterkt i dybden hos meg. Ikke så jeg tror at den gamle Ultraen står på full guffe, men de kunne lurt mange til å spørre hvor wooferen(e) står. Tenkte derfor at XTZ 10" ville være bra for å bygge på lyden fra Klipschene, men ser på kommentarene at jeg muligens har tenkt feil her.

Da har jeg noen flere ting å tenke på:

#1: XTZ W10.16 x 4 (2 og 2 stack)
    #2: XTZ W12.16 x 4 (2 og 2 stack)
    #3: SVS PC12-NSD DSP x 2
    #4: SVS PB12-NSD DSP x 2

Hva er forskjell/fordel/ulemper med rørsub med nedoverrettet element vs en sub med fremoverrettet element?

Takker for svar!

PS: Så Terminator Salvation nylig på skikkelig guffe - Med RF62 ruvende bak så er det heftig når det trykker i midbass/mellomtone i ryggen. Imponert over surroundlyden på den filmen - her trykker det fra alle kanter! Me like.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med 2 stk pb12 foran og 2stk pc 12 bak? Eller blir det for dyrt?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

#3: SVS PC12-NSD DSP x 2
    #4: SVS PB12-NSD DSP x 2
    Hadde uten tvil gått for en av disse. Som jeg sa lengre oppe. Du har masse punch fra Klipschene dine, det du trenger er dypbass, og der kommer SVS'ene inn i bildet

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •