9.3+ Reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: 9.3+ Reciever

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

9.3+ Reciever

Når tror dere vi vil få 9+ høytalere og 3+ suber på recievere?

Har i grunnen lyst på 2x PB og 1x PC, på hver sin kanal

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious

Hmm hadde ikke denon 4810 11.4? Burde nok komme rundt hjørnet

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg kjører i dag 9.9.... 9 høuytalere og 9 subber... bare nok yledd, så går det fint ..... men det er på en 9.2 reciver da :P

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av longbow
    eg kjører i dag 9.9.... 9 høuytalere og 9 subber... bare nok yledd, så går det fint ..... men det er på en 9.2 reciver da :P
    ja det er sant , jeg har ein yamaha rxv 767 som har 2 subwoofer uganger , og jeg kjører 2 stk xtz w99 12.16...men så fort jeg kommer meg i hus så blir det kjøpt 2 y splittere , så jeg får kjørt 2 subwoofere framme og 2 bak

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er vitsen - det er jo nesten ingen ting av film som har mer en 5.1 lyd ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious

11.2 er vel det "største" man får på en receiver. Men på diverse prosessor-løsninger har jeg sett helt opp til 7.5. Men disse er ikke snillt priset.

En løsning er å sette 2 suber på 1 utgang. Da er man avhengig av at de står like langt fra sweetspot. Evt bruke en antimode for å splitte og korrigere avstand og slikt. Så kan du ta den(eller de) siste suben på utgang 2.

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vitsen er stort sett i forhold til hva rommet tillater. Er prosesseringen god nok syntes jeg både høyde- og breddekanaler har noe for seg. Og er rommet langt nok kan dobbelt sett sidehøyttalere være fornuftig. Da er man oppe i 13-kanaler + sub.

Men er enig i at et godt integrert 5.1, som gjerne har bedre kvalitet pr. kr, er godt nok.

Flere sub utganger har jeg etterlyst lenge. 4 hadde vært passe for min del. De får riktignok samme signal, men kalibreres individuelt.

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, subber er jo rundtspredende og er de riktig integrert så skal man ikke høre hvor de kommer fra, det vil altså si, har man 10 subwoofere i oppsettet sitt så vil de 10 subbene telles som en gigantisk sub Blir jo bare til at man øker outputen

Så grunnen til flere subutganger tenker jeg kun for lettere integrering og kalibrering av subbene. Feks min yamaha 2067 har 2 stykker og når jeg kjører RK tar den hensyn til phase på begge to uavhengig hvor de står. Så altså de som har mange subwoofere slipper bruke litt ekstra tid på integreringen.

Var på en messe og hørte på 6stykk svs pb 13 stacket 3 og 3 oppå hverandre på hver side. og dette var absolutt nødvendig siden rommet var STORT.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 4810, hadde forresten 9.3

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hehe, subber er jo rundtspredende og er de riktig integrert så skal man ikke høre hvor de kommer fra, det vil altså si, har man 10 subwoofere i oppsettet sitt så vil de 10 subbene telles som en gigantisk sub Blir jo bare til at man øker outputen

Så grunnen til flere subutganger tenker jeg kun for lettere integrering og kalibrering av subbene. Feks min yamaha 2067 har 2 stykker og når jeg kjører RK tar den hensyn til phase på begge to uavhengig hvor de står. Så altså de som har mange subwoofere slipper bruke litt ekstra tid på integreringen.

Var på en messe og hørte på 6stykk svs pb 13 stacket 3 og 3 oppå hverandre på hver side. og dette var absolutt nødvendig siden rommet var STORT.
    Greit nok med flere sub utganger, men har nesten til gode å få lyd i min 6. kanals høytalere. Kanal 7 har jeg ikke brydd meg å koble opp. Hva f skal man da med 9 til film.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en annen sak :P selv bruker jeg bare 5.1 og kommer nok ikke til å bruke noe mer med det første. Men tror ikke trådstarter kun lurte på når det kommer flere sub utganger på recieverne, da både 7,9 og 11 har vært ute en god stund

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok med flere sub utganger, men har nesten til gode å få lyd i min 6. kanals høytalere. Kanal 7 har jeg ikke brydd meg å koble opp. Hva f skal man da med 9 til film.
    Du kan jo få Denonen din til å sende side informasjon til bakhøyttalerne. Da får du lyd i alle høyttalerne selv om det bare er 5.1.

Geir Arne

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Du kan jo få Denonen din til å sende side informasjon til bakhøyttalerne. Da får du lyd i alle høyttalerne selv om det bare er 5.1.

Geir Arne
    Ok, det skal prøves - får finne fram kontrollen og se om jeg husker hvor jeg finner det 8) .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •