Skal jeg returnere mine 8008?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 89
    Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal jeg returnere mine 8008?

Heisann!

Fikk mine dali 8008 i forrige uke. Savner en del bass. Samtidig hørte jeg B&W DM604 S3. Det var noe helt annet. Så da lurer jeg på om jeg skal benytte meg av angrefristen på 14 dager å sende dem inn igjen å heller få tilsendt noen b&w dm604 S3. De er litt dyrere, men det går bra.

Men det oppstår ett annet problem med tanke på utbytting til b&w fronthøyttalere. Når har jeg fire dali 2002 rundt om som bakhøyttalere. De er i 4 ohm. B&W er i 8 ohm. Mange sier at høytallere med forskjellig ohm kan skade forsterkeren. Hva mener folk om det? Hjelp meg... for angrefristen går ut. ER i tvil!!!!

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du effektforsterker på dine Dali Blue 8008 eller er det 3805'en som driver dem?
    Om det er 3805'en som har 7.1 påkoblet er det kanskje ikke så rart at du savner bass i disse digre høyttalerne. Men hvis de er påkoblet en effektforsterker (jeg vet at du i en annen tråd lurte på å kjøpe deg en slik hvertfall) var det rart at bassen er slapp. Har ikke hørt disse høyttalerne selv, men har lest om dem og det sier seg vel selv at de burde klare å lage masse bass med riktig forsterker.

Du sier at B&W DM604 S3 gav mere bass, har du da testet dem på samme forsterker og med samme antall kanaler i drift?

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd begge høyttalerene på min denon. I pure direct mode. Det var mye mer trøkk i b&w'ene. Elementene vandret MYE mer. Har prøvd å bi-ampa 8008 også. men uten hel!

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke nye høytalere, du trenger mer kraft. Tro meg, hiv på en true 100-150 watt 8 ohms forsterker (ikke no sånn denon watt ) og la deg overaske av forskjellen. Hjelper ikke med store høytalere om du ikke kan dytte dem bra, da spiller de små bedre...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carpo
    Jeg har prøvd begge høyttalerene på min denon. I pure direct mode. Det var mye mer trøkk i b&w'ene. Elementene vandret MYE mer. Har prøvd å bi-ampa 8008 også. men uten hel!
    Er du sikker på at du sammenlignet på samme lydnivå? Det er ekstremt viktig.

Forøvrig er det ingenting farlig med å benytte høyttalere med "forskjellig ohm".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Jeg har et par Dali 8008 som drives av en NAD T762. Hadde før B&W 603. Daliene produserer gankse mye mer bass enn B&wene. Da NAD T762 har en god del mer kraft enn Denon 3805, ville jeg fulgt rådet og investert i en effektforsterker. Dette kommer til å forbedre bassgjengivelsen kraftig!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv erfaring med Dali 8008 og de kan levere forholdsvis bra med bass så lenge du har nok av effekt og fore de med. Jeg benyttet en Denon AVC-A1SE på de, men vil ikke anbefale noen og kjøpe noen av delene

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere innvendinger på dette? Skal jeg bytte til b&w eller kjøpe effektforsterker?

begynner å haste da min 14 dagers angrefrist snart løper ut! Jeg er veldig i tvil!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har lyttet til begge så tar du de som låter best!
    Har kun hørt 3003 som spilte brukbart med bass men ikke helt nøytral lyd der.. Jeg tror jeg ville byttet.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også erfaringer med lite bass i 8008. Spesielt på musikk i stereo er dette tydelig, ettersom min NAD T760 kutter fra subwoofer i stereo-modus. Personlig tror jeg dette skyldes feil med min T760, da den i tillegg er svært bass-svak på DTS-spor (da i samtlige kanaler).
    At 8008 har potensiale for mye mer bass vet jeg, ettersom den basser MYE dersom jeg kobler til PC'n og skrur opp bass på equaliseren der.

Har nå levd med dette "problemet" i flere år nå, men har planer om nyinnkjøp av surroundreceiver og effektforsterker i januar, så da får vi se hvor problemet ligger.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt artig at dette temaet dukket opp i dag, da jeg har drevet litt med omplassering, demping etc. for å få mer utav systemet mitt (8008 som fronthøyttalere).

det er svært viktig å ha litt avstand mellom bakveggen og høyttaleren. jeg vil nok anbefale minst 20 cm, mindre enn det og bassen blir lett "kvælt". akkurat nå står mine ca 23 cm ut fra bakveggen, og bassen er markant bedre. samtidig vil du nok oppleve å få mer kraftig lyd (og bass) dersom du kjører musikk via source direct (dette egner seg dog ikke på film, da man klipper vekk talen - eller er det kun hvis man har stereolyd?).

håper dette kan hjelpe deg!

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken forsterker bruker du vito?

når har jeg spilt igjennom en cd til. det er nesten ikke bass der i mine ører! men hvis jeg skulle bytte til b&w da! hvordan vil det bli med b&w fronter mot 4 dali blue 2002 bak?

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker en marantz receiver tilkobla en rotel rb-991.

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er veldig i tvil her hva jeg skal gjøre! hva ville dere gjort i min situasjon? tror dere 8008 kan gi like god bassgjenivelse som b&w 604 s3 hvis den får koblet på mye effekt og kraft? jeg har dali rundt blue serie rundt hele.. så det er litt arti å ha alt i samme serie. Men b&w'ene hadde mye mere bass da... det var noe helt annet!

edit: koblet på mine dali blue 2002 som fronter nå! nesten like bra bass i dem! så jeg skjønner ingenting jeg

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt på B&W'ene på nøyaktig samme sted i rommet hvor du har 8008'ene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit: koblet på mine dali blue 2002 som fronter nå! nesten like bra bass i dem! så jeg skjønner ingenting jeg
    Sikker på at du ikke har satt høyttalerne til small?

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke helt.... det er det jeg mangler! jeg skal oppi til han som hadde b&w'ene. skal ta med meg 8008 ditt får å sammenligne!

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høyttalerene står på large ja!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er veldig i tvil her hva jeg skal gjøre! hva ville dere gjort i min situasjon? tror dere 8008 kan gi like god bassgjenivelse som b&w 604 s3 hvis den får koblet på mye effekt og kraft?
    Etter hva jeg har erfart har 8008 vesentlig mer bass enn DM604.

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Etter hva jeg har erfart har 8008 vesentlig mer bass enn DM604.
    Hvilken forsterker brukte du sammen med 8008 da?

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •