Skal jeg returnere mine 8008? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 89
    Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Anfield: Hvilken forsterker brukte du? og hvilke b&w ble brukt?

Kan det væra høyttalerkablene da? bruker tara labs omni....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde med 3805. B&W var både 604 og 603. Bedre lyd i Dali Evidence 470 (merkbart).

Tror det er dine ører, jeg... :wink: :wink: :wink:

Dersom du er så overbevist om at B&W ene spiller sååå mye bedre bass enn Daliene, går for dette! Se om du kan få byttet. Jeg er en nybegynner, men har du fulgt alle rådene fra roffe og gjengen, ser jeg ingen annen mulighet enn at problemet/løsningen ligger i din egen subjektive oppfatning av lyden.

Men at en microanlegg skal slå 8008 spilt av med en 3805; No way! Da er det en feil en eller annen vei!!

Lykke til videre :P

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gir snart opp jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

har selv hatt dali8008 og hadde samme problemet!forsterkeren jeg kjøpte sammen med dei høytalarane var en denon avr2801(5*90w trur jeg)denne ble jeg fortalt at skulle klare å drive 8008 uten problem!

så solgte jeg dem og kjøpte jamox870 var samme griene der...blei lei av at jeg aldri fikk skikkelig bass så jeg solgte dem også og blei overtalt på hifiklubben at det var cerwin wega jeg trengte kjøpte så noen cerwin vega v12f men det hjalp lite! blir litt bass når jeg skrur bassen på +12 men blir ikkje særlig fin lyd!

neste blir nok å skaffe en større forsterker eller effektforsterker

hadde jeg vert deg hadde jeg nok prøvd med annen kraftigere forsterker før jeg bytta høytalere!!!

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tterje
    hei

har selv hatt dali8008 og hadde samme problemet!forsterkeren jeg kjøpte sammen med dei høytalarane var en denon avr2801(5*90w trur jeg)denne ble jeg fortalt at skulle klare å drive 8008 uten problem!

så solgte jeg dem og kjøpte jamox870 var samme griene der...blei lei av at jeg aldri fikk skikkelig bass så jeg solgte dem også og blei overtalt på hifiklubben at det var cerwin wega jeg trengte kjøpte så noen cerwin vega v12f men det hjalp lite! blir litt bass når jeg skrur bassen på +12 men blir ikkje særlig fin lyd!

neste blir nok å skaffe en større forsterker eller effektforsterker

hadde jeg vert deg hadde jeg nok prøvd med annen kraftigere forsterker før jeg bytta høytalere!!!

Prøvd med en kraftig effektforstrerker hadde nok ikke skadet nei, en NAD 272?

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på om jeg skal få prøve å få lånt meg en TACT SDA2175 fra hifiklubben jeg!

edit: jeg tror jeg har bestemt meg for å beholde mine 8008. og heller bygge ut elektroniken. Så får vi håpe det ikke er noe feil med mine 8008...

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De s tår at mine 8008 skal gå ned til 39Hz. Da prøvde jeg først å sette hz'en på subben til 60Hz. Synes ikke det vart noe særlig. Sette deretter subben på 120Hz. Var mye bedre med en gang. Da ble det bass fra botten av. Det er akkurat som mine 8008 ikke klarer å spille nok bass....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal da ikke teste bassen i 8008 MED subwooferen tilkoblet?

Med respekt å melde, Carpo: Jeg begynner å tro at din smak faktisk ikke er forenelig med den tonale balansen i 8008. For å få det slik du vil ha det, tror jeg du må justere opp bassen med equalizeren i 3805. Du har fortsatt ikke svart på under hvilke forhold du lyttet til Philips-minianlegget og B&W 604. Hvis loudness, bass-boost, tonekontroller, equalizer etc var skrudd på under testing av de nevnte alternativene, så kan du aldri trekke noen konklusjon ut av det.

Men jeg skal innrømme at du har forsøkt mye, og spesielt sammenligningen med 2002ene er jo temmelig nær en ideell test, hvis jeg har skjønt deg rett.

Jeg ville tatt med 8008 tilbake til Hifi-klubben og fortalt om erfaringene dine. Så ville jeg testet dem på alternativ elektronikk. Er du fortsatt ikke fornøyd da, så leverer du dem inn, kjøper et par 2002 isteden (siden du var fornøyd med bassen i dem) og en ekstra sub eller to... For prisen på 8008 får du jo et par 2002 og et par Gale 3080W subber (en til hver av 2002ene). Mulig du blir mer fornøyd med det når du kan justere bassvolumet separat.

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel en effektforsterker på meg... får håpe det gjør susen! Hvilken effektforsterker vil dere annbefale til en max pris 10000?

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carpo
    Blir vel en effektforsterker på meg... får håpe det gjør susen! Hvilken effektforsterker vil dere annbefale til en max pris 10000?
    Tact? Parasound? Embla? Zapulse?

Noe sånt?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tacten er vel en killer i sin prisklasse, men det spørs om dens analytiske/sterile spillestil passer dine 8008, og ikke MINST dine prefereanser for lyd. Du har jo LC Audio Predator (nok en digital eff.forsterker) på 2*200W/8ohm slik som Tacten. Flere finnes det nok også

Men jeg vil at du skal gjøre meg en tjeneste (og sannsynligvis deg selv), som er å få lånt to stk NAD C272 som du bi-amper på (ikke brokobler, det har 8008 for lav impedans til) 8008 dine. Det tror jeg er et av de bedre kjøpene du kan gjøre til 10K. Spesielt ut fra hva jeg har lest i tråden her. Da får du 2*150 watt i 8ohm inn på HVER høyttaler. Da får du kontroll.

Jeg har selv lånt NAD C272 av Hifi Klubben (potensiell forsterker til mine 602 bak). Jeg har også kjørt den en del på Dali Helicon 400. Den spilte bedre enn jeg hadde forventet, og en god del bedre enn det jeg kan huske å ha hørt av de litt eldre NAD (216THX etc.). Den har faktisk rimelig god kontroll på H400, og det er ikke verst! Så jeg kan bare tenke meg hva to slike kan gjøre med dine 8008.

Det er hvertfall mitt råd. Håper du hvertfall tar deg en tur på Klubben å får prøvd denne komboen. Dette hadde vært veldig spennende å hørt hva du synes om det.

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får vel sikkert ikke lånt de med meg hjem. kan alltids prøve det på hifiklubben....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får vel sikkert ikke lånt de med meg hjem. kan alltids prøve det på hifiklubben....
    Eller deponert på de da.. At de låner ut er vel heller uvanlig om man ikke er veldig inne med butikksjefen. Så for meg er låne synonymt med deponere i hifi-sammenheng.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Hi-Fi Klubben avdeling pleier du å gå til, Kenti?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv lånt NAD C272 av Hifi Klubben
    Siterer meg selv der. Ser at jeg selv skrev lånt etter å ha holdt den lille lektyren for Carpo. Der kan man se.. Uansett, jeg har så klart deponert på den, ikke lånt den.. Har ikke kommet så veldig nær noen av butikksjefene på noen Klubber ennå

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Oi..siterer meg selv der.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi..siterer meg selv der.
    Siterer deg selv der.
    De to avdelingene som holder til i Oslo.
    Åssen det?

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved tilkobling av en effektforsterker på mine 8008, vil da bass "volumet" øke? Det er det jeg savner nå! På noen sanger er det nesten ikke bass i det hele tatt. Bare diskant omtrent.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved tilkobling av en effektforsterker på mine 8008, vil da bass "volumet" øke? Det er det jeg savner nå! På noen sanger er det nesten ikke bass i det hele tatt. Bare diskant omtrent.
    Jada. Du vil få meir guff i heile "registeret". Det skal bli bra detta her, ellers må du få retunert dine 8008. :roll:

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali 8008 gir ikke mer bass en b&w DM604 S3 sammen med en denon forsterker! Aldri i livet!!!!!!

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •