Hvordan få kun lyd i bare surround headsettet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få kun lyd i bare surround headsettet?

Heisann!

Har nettopp kjøpt meg dette settet fra komplett.no:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124207&cks=PRL

Trengte nye øreklokker og tenkte surround hadde gjort susen!
    Funker veldig godt til spill! Hører at folk kommer bak en, men selvsagt ikke like "tydelig" som om du hadde bakhøyttaleren 1-2 meter bak deg! En grei lyd uten å forstyrre andre! Det fine med denne saken er at man kan koble den til reciever/DVD. Problemet mitt er bare hvordan jeg kan få kun lyd fra headsettet og ikke høyttalerne samtidig? Jeg har koblet fra NAD T742 via pre out utgangene og inn på 5.1 inn på kontrollboksen til headsettet. Jeg får lyd i headsettet, men samtidig lyd i høyttalerne! Selvsagt kan jeg koble fra høyttalerkablene men det sier seg selv at dette er en temmelig molboløsning. Derfor lurer jeg på om det i det hele tatt er mulig å fikse dette? Ser for meg at problemet blir borte hvis jeg kjøper DVD spiller med 5.1 utganger, men jeg gidder ikke kjøpe DVD spiller kun fordi at headsettet krever det...er fornøyd med den jeg har pr. i dag. Kan tenke meg løsningen ligger i å få tak i en bryter som kutter høyttalersignalet? Finnes det?

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvordan få kun lyd i bare surround headsettet?

Siden NAD tydeligvis ikke automatisk kutter høyttalerne når headset blir satt i, har de da ikke en "output" (eller "h/p only")-knapp på fjärren?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han bruker ikke hodetelefonutgangen, men preout på forsterker. Ved bruk av vanlig hodetelefoninngang mutes signalet. Tror ikke det finnes noen receiver som muter høyttalerutgangene når preout er i bruk.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, overså den. Vel, hva med Mute-knappen? Vil den kutte preout også da, kanskje..? :/

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det! Litt tungvint å kolbe fra koble til hele tiden. Orker ikke tanken på det en gang! Har nemlig ikke bananplugger...kanksje jeg skulle kjøpe meg det? Tar jo ikke så lang tid da! Hmmm....er det enkelt å sette på? Noen andre løsninger? Rart det ikke er en option for å sette main, center og back til off slik som sub...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mute har jeg prøvd! Da forsvinner lyden begge steder! Tror løsningen er enten bananplugger, DVD spiller med 5.1 ut, eller en slags bryter som kutter/ikke kutter høyttalersignalet. Kanskje gode gamle Claes har noe sånt?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. Har dvd-spilleren både coax og optisk ut? Isåfall kunne du jo evt. ha en ekstern dekoder og velge om signalet skulle gå til dekoder eller receiver.. Men da blir det sikkert like greit å skaffe en dvd-spiller med både digital og analoge 5.1-utganger ja..

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både coax og optisk på DVD spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke en knapp på receiveren som kobler til høyttalerne, dvs "A" og "B" ? På Marantz 7200 (som jeg har) er det to knapper "A" (hovedrom) og "B" (multirom). Dersom jeg trykker "ut" "A" forsvinner lyden i høyttalerne, men ikke i headsettet.

Vet dog ikke om dette er tilfellet for NAD. Hadde ONKYO før, og de receiverne har samme A/B-knappesystem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •