CW i surroundoppsett, kanskje jeg tar ansvaret...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CW i surroundoppsett, kanskje jeg tar ansvaret...

Men da må jeg ha noe hjelp først.

Er den nye Classic serien bedre en DC serien?

Har tenkt på de med en 15", tror de heter CLSC 15.
    Spiller de renere en DC-15?

Og hva skal jeg bruke som bak og sidehøytalere? CLSC6?

Gi meg noe hjelp a så kanskje jeg går for det!

Blir jo subben til CLASSIC også da.

Har DENON AVR-3802 og må vel kjøpe en ordentlig effektforsterker
    til frontene også.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD er hvertfall et passende alternativ som effektforsterker til CV, C272 f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg i tilfelle ha 2 stk. Må ha ordentlig trøkk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører CW i surroundoppsett.
    DC-12 foran, V-5M bak og V-5C som senter.
    Et par V-5M til står på lista sånn etterhvert.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UglyMonan
    Da vil jeg i tilfelle ha 2 stk. Må ha ordentlig trøkk!
    Jeg kjenner ikke til lydbildet fra de forskjellige CV seriene men Classic serien er vel like god som noen.

Hva med 2 x CLSC-215 som front + CLSC-6x som surround/center?

Tror det gir nok trøkk selv uten sub.

BTW; Jeg er glad at du tar ansvar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hey!

godt å se noen som skal kjøre på med cerwin høytallere!!!

de nye seriene fra cerwin er IKKE like gode som de gamle...
    grunnen til dette er at cerwin ikke blir laget like solid som i gamle dager. bare sammenlign for eksempel kassene på de gamle og nye. da finner du ut at matrialene er cirka halvparten av tykkelsen som de gamle. sånn blir det for det skal spares penger i alle ledd vettu.

Mellomtone og diskant i DC serien er faktisk ganske bra sett i forhold til andre CV høytallere. (mener nå jeg da)

Bare sørg for å gi detta nok strøm. for DC 15 ville jeg ha brukt to c272, ikke noe mindre. selvfølgelig virker det med en, men du vil få en annen kontroll med to. Du vil få frem mellomtone og diskant på en helt annen måte i tillegg til at du får god punch i bassen! Vil du få skikkelig god trykk ut av dem, går du for PA forsterker.

Når det gjelder classic subben, så har jeg en sånn selv. vil ikke si at dette er en sub for de med sans for god hifi bass, men hvis du er ute etter vannvittig trøkk til en billig penge, da er dette subben for deg.

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av femti
    hey!

godt å se noen som skal kjøre på med cerwin høytallere!!!

de nye seriene fra cerwin er IKKE like gode som de gamle...
    grunnen til dette er at cerwin ikke blir laget like solid som i gamle dager. bare sammenlign for eksempel kassene på de gamle og nye. da finner du ut at matrialene er cirka halvparten av tykkelsen som de gamle. sånn blir det for det skal spares penger i alle ledd vettu.

Mellomtone og diskant i DC serien er faktisk ganske bra sett i forhold til andre CV høytallere. (mener nå jeg da)

Bare sørg for å gi detta nok strøm. for DC 15 ville jeg ha brukt to c272, ikke noe mindre. selvfølgelig virker det med en, men du vil få en annen kontroll med to. Du vil få frem mellomtone og diskant på en helt annen måte i tillegg til at du får god punch i bassen! Vil du få skikkelig god trykk ut av dem, går du for PA forsterker.

Når det gjelder classic subben, så har jeg en sånn selv. vil ikke si at dette er en sub for de med sans for god hifi bass, men hvis du er ute etter vannvittig trøkk til en billig penge, da er dette subben for deg.

Enig med femti. Kabinettene på DC-serien er av langt høyre kvalitet enn dagens CLS-serie, en enkel knoketest avslører det.

Jeg er overbevisst om at DC-serien hadde gjort seg meget bra i et HK system.

Jeg er imidlertid ikke enig mtp bruk av PA-utstyr. Synes denne type utstyr ofte har en svært ubehagelig og trøttende klang. En skikkelig kraftig konvensjonell effektforsterker vil gjøre jobben godt nok. Jeg benyttet Parasound HCA 1500 på mine DC12, det spilte med meget god kontroll og sinnsykt trøkk samtidig som det var rent og fint oppover.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har inntil nylig kjørt mine DC-12 på en NAD216 (har også prøvd med 2 x 216), men har nå byttet til en Yamaha RX-V1400 som på papiret skal ha tilnærmet samme ytelse og jeg må si at jeg er overrasket over resultatet. Spiller rent og pent, men samtidig trøkk i bassen. Kontrollert.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også tenkt å klaske til med en CV-kino, kun med høytalere fra den nye Classic-serien. Har hørt at disse duge til mye mer enn å bare spill høyt med mye bass. Jeg tenker meg oppsettet slik:

4x CLSC-10 til front og surround, da jeg vil ha like mye trøkk bakfra som forfra. Dessuten antar jeg at disse vil gi en bedre gjengivelse av mellomtone og diskant enn med de større gulvstående høytalerne, hvor jeg har på følelsen av at bassen ville overdøvet mye. Men misforstå meg rett: her skal det ikke mangle på trøkket! Den oppgaven tildeler jeg imidlertid nettopp det som er dedikert for å spille lavfrekvent, subwoofere. Har tenkt meg 2 stk CLSC-15S. Det skulle sørge for å sette ting i bevegelse. I tillegg kommer CLSC-6C som obligatorisk center.

Med nok krefter i ryggen, bruk av gode kabler og kalibrert på riktig måte regner jeg med at dette vil bli en kino med mye god lyd til en hyggelig pris

Vil en NAD T773 v.2 med 7x110 watt gjøre jobben? :roll:

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger, innspill og erfaringer!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig greit ut det der og tror nok det er nok med 7x110watt til de CLSC 10.
    Jeg tenkte på å kjøre deCLSC 15 i front og kan ikke nøye meg med bare 110watt da, men det er greit. Tror ikke jeg skal ha sub heller for forrige gang jeg hadde DC-15 med NAD218 og subben LW15x ble det ikke noe forskjell da jeg kjørte med eller uten sub, eller det ble faktisk mye mer kontollert uten subben. Hadde kanskje mye med innstillina å gjøre og plasseringa av selve subben.
    Men 3 stk 15" kan være i meste laget, syns jeg da.
    Nå vet jeg ikke åssen CLSC spiller i forhold så jeg skal selvfølgelig ha alternativet åpent :lol:
    Jeg har en AVR-3802 men skal prøve å få råd til en 3805.
    Kommer også til å ha CLSC 10 bak og den vanlige centeren.
    Eneste som blir litt problem er sidehøytalerene hvis jeg skal ha 7xhøytalere. Der er en liten nøtt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om jeg skal satse på NAD på frontene da jeg har lest og sett om og om igjen at mange klager på at det ikke er helt klart i toppen og kan være litt grumsete og sånn.
    Trenger kanskje noen forslag til en sterk og kontrollert effektforsterker til CLSC-15
    Så også test av de CLSC215 i nye lyd og bilde og syns det var litt rart at de bare kjørte 110watt på de. Aaaaaaltfor lite spør du meg :?
    Skulle tro de ihertfall måtte ha 200watt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleier ikke å ha så mange skrivefeil men har et heller dårlig trådløst tastatur som ikke alltid fungerer som det skal...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om jeg skal satse på NAD på frontene da jeg har lest og sett om og om igjen at mange klager på at det ikke er helt klart i toppen og kan være litt grumsete og sånn.
    Det der med at NAD skal være "grumsete" er vel ikke en kritikk mot de analoge produktene deres. Det er vel i surroundprosesseringskretsløpene NAD har slitt litt fram til nå (skal ikke si noe om de nyeste modellene).
    Stereo-effekttrinnene til NAD leverer ihvertfall bra med effekt, og jeg ville ikke ha noen betenkeligheter med å kjøre kraftige NAD-effekttrinn på Cerwin Vega-fronter. Grumsete blir det neppe på grunn av effekttrinnene ihvertfall.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UglyMonan skrev:

Kommer også til å ha CLSC 10 bak og den vanlige centeren.
    Eneste som blir litt problem er sidehøytalerene hvis jeg skal ha 7xhøytalere. Der er en liten nøtt..

Du bruker vel selvfølgelig CLSC-10 som side/surround-høytalere, og så burde jo CLSC-6 være et glimrende alternativ til centerhøytalere bak

Da burde det bli 7.1-anlegg med bra fres tenker jeg!

Hvis du er bekymret for effekten og vil bruke NAD kan du jo alltids koste på deg NAD T973 effektforsterker med 7x140 watt, som stereoforsterker yter den 2x230 watt i 8 ohm. Det skulle holde selv for 2x CLSC-15!

Jeg for min del håper T773 v.2 holder alene til 4x CLSC-10 - ikke bare holder, men er i stand til å ta frem det beste i de.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha tittet på den nye utgaven av Lyd&Bilde der CLSC-215 + CLSC-10. samt sentern CLSC-6 er i test ble jeg en smule mistenksom. Hi-Fi klubbens katalog fulgte faktisk med bladet.

Hmmm :x

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det der med at NAD skal være "grumsete" er vel ikke en kritikk mot de analoge produktene deres. Det er vel i surroundprosesseringskretsløpene NAD har slitt litt fram til nå (skal ikke si noe om de nyeste modellene).
    Stereo-effekttrinnene til NAD leverer ihvertfall bra med effekt, og jeg ville ikke ha noen betenkeligheter med å kjøre kraftige NAD-effekttrinn på Cerwin Vega-fronter. Grumsete blir det neppe på grunn av effekttrinnene ihvertfall.
    Kunne ikke sagt det bedre selv, roffe. Tenkte akkurat det samme. Mine erfaringer med de seneste NAD effekttrinnene (les: C272) er at de faktisk fortjener bedre enn CV om jeg kan si det sånn. Eller... de er hvertfall ikke for dårlige til CV på noen måte. Om man mot formodning skulle mene at de ikke er kraftige nok er jo det en annen sak, selv om jeg mener det bor ganske bra med krefter i C272. To stk C272 som nevnes lenger opp i tråden her virker absolutt ikke som er dårlig idé nei.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    272 er det bra med krefter i, men jeg ville heller kjøpt et dyrere effektrinn istedenfor å bruke 2 stk.......

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    272 er det bra med krefter i, men jeg ville heller kjøpt et dyrere effektrinn istedenfor å bruke 2 stk.......
    Ja, det er jeg forøvrig enig med deg i. Men det kommer jo litt ann på hvilke høyttalere man skal bruke det på og da. Slik som jeg ser det vil dette være en av de bedre pris/ytelse forholdene når vi snakker om CV høyttalere.

Hadde det vært snakk om noen litt mer "fintfølende" høyttalere så får jo pipa en annen tut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med rotel 1080 2x200 eller sånn? Er det ikke det den heter a?
    Eller den på 2x380watt?

Altså rotel...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0