SVS PB13-Ultra vs 2x litt mindre subwoofere???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PB13-Ultra vs 2x litt mindre subwoofere???

Får forsåvidt litt lite bass i hjemmekinoen min, den er alle andre plasser enn i kinoen. Lyden høres nesten bedre ut i etasjen over.

Det kan vel være at jeg ikke får plassert den 100 %, men det er ikke så lett når man har fylt opp hele kinoen med alt mulig rart.

Det jeg tenkte på er vel lettere å bytte ut SVS subben med 2x mindre subber, kanskje det vil bli enklere da?

Størrelse på rommet er 4,7mtrx7,6mtrx2,4mtr(tak høyde). Anlegget spiller av ifra høyre lang siden, i enden av rommet. I andre enden av rommet står det et 8ft biljard bord. Og helt til venstre vegg står SVS subben foran et amerikansk kjøleskap. Ja det er blitt litt trangt, men hva skal man gjøre når ein vil ha alle gutte-tingene, og får bare lov(ifra høyeste hold) til å ha det på ein plass....

Resten av anlegget er Onkyo 3008(2x sub utganger), Klipsch(RF82, RC64 og RS62) + denne SVS Ultra 13 Sub, Oppo -93.

Så anbefale dere som kan gi noenlunde samme trøkk som 1 stk SVS PB13 Ultra?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du kalibrert subben? Min erfaring med onkyos xx8 utgaver er at de ødelegger mye av sub, så jeg testet å kjøre romkorreksjon med sub slått av! Deretter gikk inn i meny å slå sub til "on" og kal. alt manuelt etterpå. Da satt fase som et skudd i sitteposisjon!

Eller vil 2 subber ofte fungere bedre, men de må kalibreres skikkelig for å spille på lag.

Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Får forsåvidt litt lite bass i hjemmekinoen min, den er alle andre plasser enn i kinoen. Lyden høres nesten bedre ut i etasjen over.

Det kan vel være at jeg ikke får plassert den 100 %, men det er ikke så lett når man har fylt opp hele kinoen med alt mulig rart.

Det jeg tenkte på er vel lettere å bytte ut SVS subben med 2x mindre subber, kanskje det vil bli enklere da?

Størrelse på rommet er 4,7mtrx7,6mtrx2,4mtr(tak høyde). Anlegget spiller av ifra høyre lang siden, i enden av rommet. I andre enden av rommet står det et 8ft biljard bord. Og helt til venstre vegg står SVS subben foran et amerikansk kjøleskap. Ja det er blitt litt trangt, men hva skal man gjøre når ein vil ha alle gutte-tingene, og får bare lov(ifra høyeste hold) til å ha det på ein plass....

Resten av anlegget er Onkyo 3008(2x sub utganger), Klipsch(RF82, RC64 og RS62) + denne SVS Ultra 13 Sub, Oppo -93.

Så anbefale dere som kan gi noenlunde samme trøkk som 1 stk SVS PB13 Ultra?

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nesten identiske mål på mitt kino rom og har to pc-Ultra foran, en bak hver høyttaler. Sitter ca 3,8 meter fra veggen. Om jeg har forstått deg riktig sitter du også mot veggen som er 4,6 meter. Jeg klarer da greit 120db ned under 20hz. (Mener jeg å huske når Mr.Flageborg var innom.) Med en fikk jeg noen huller i sweetspot, men med to ble det gode greier.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefaleAVshop.no / DSPeaker Anti Mode 8033C Subwoofer Autoequalizer Bruker den på en SVS-PB12PLUS og er kanon fornøyd
    Kansje det er noe for deg:idea:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukket eller bassrefleks ?

Tenker litt på 2 * SB13-plus, eller 2 * PC12-nsd.

Så kommer det en oppgradert PB12-nsd model om ikke så lenge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •