skal kjøpe subwoofer til hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Da jeg importerte Rythmik-suben fra USA ble regnestykket dollarprisen x10, så 8999 er jo ikke så ille når man tar garanti og reklamasjonsrett med i regnestykket.

Jeg vil tippe at to stk. Rythmik FV12 vil gi ganske bra trøkk også. De spiller både dypt og kontrollert, og man har en rekke justeringsmuligheter for å tune responsen helt i bånn.
    Absolutt, man må gange det med 10x for rikitg pris i Norge, men i og med at den faktiskt havner på 9 lapper i norge så mener jeg at det finnes andre mye mer interresante alternativer enn denne. Rythimk virker jo veldig interresant. Er flere ganger jeg vurderer F12SE subben dems, da jeg syns de andre blir litt for stygge :P Men så har jeg lest at det er ofte feilmargin med elementet dems? At de ikke tåler bli drevet så hardt før de går i stykker. Kjedelig drive med garantisak over nett til USA.

Ser de oppgir 14hz -3Db men spørsmåler er jo hvor mye output de har?

Tror du den drar fra XTZ 12" rimelig lett?

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Er ikke spesielt begeistret for HSUen, men det er nesten den eneste mellombassen som finnes på det kommeriselle markedet.

Poenget mitt et er at det er mye mer fornuftig å bruke en mellombass framfor å kjøpe to suber som kun er god til dypbassen. Mellombassen er helt essensielt for at det skal låte virkelig bra. Det er mye bedre å kjøpe tp suber med ulike styrker framfor to like som mange gjør. Det handler om å jevne ut frekvensresponsen og at det er bra nok nivå i hele frekvensområdet.

Alternativt kan man bruke suber som virker helt fra dypbassen til ca. 200 Hz, men de blir veldig store og da må man fort over på DIY.
    HSU subben, har du hørt den? Tror du den kan gi mer mellombass enn Klipsch rf-7?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Absolutt, man må gange det med 10x for rikitg pris i Norge, men i og med at den faktiskt havner på 9 lapper i norge så mener jeg at det finnes andre mye mer interresante alternativer enn denne. Rythimk virker jo veldig interresant. Er flere ganger jeg vurderer F12SE subben dems, da jeg syns de andre blir litt for stygge :P Men så har jeg lest at det er ofte feilmargin med elementet dems? At de ikke tåler bli drevet så hardt før de går i stykker. Kjedelig drive med garantisak over nett til USA.

Ser de oppgir 14hz -3Db men spørsmåler er jo hvor mye output de har?

Tror du den drar fra XTZ 12" rimelig lett?
    Jeg har ikke testet F12 men har en F15 selv. Den drar fra XTZ 12" ganske greit, spesielt i ren lydkvalitet. Men jeg vil egentlig anbefale å gå for FV12. Den er jo riktig nok ikke å få i gloss finish. Min nybygde FV15-klone spiller vesentlig kraftigere og en del dypere enn F15, så jeg vil tippe dette er overførbart til 12"-eren.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg har ikke testet F12 men har en F15 selv. Den drar fra XTZ 12" ganske greit, spesielt i ren lydkvalitet. Men jeg vil egentlig anbefale å gå for FV12. Den er jo riktig nok ikke å få i gloss finish. Min nybygde FV15-klone spiller vesentlig kraftigere og en del dypere enn F15, så jeg vil tippe dette er overførbart til 12"-eren.
    så rart at specsa på F12SE er mye bedre og dypere da ? Den er også dyrere :P

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    så rart at specsa på F12SE er mye bedre og dypere da ? Den er også dyrere :P
    Ja det var litt pussig egentlig Specs på F12 og F15 er jo ganske like, men F15 kan selvsagt spille noe høyere. Man skulle jo da tro at dette skulle bli ganske likt på F12 og FV12 også.

Uansett specs så opplever jeg mer output helt i bånn på FV15 enn F15, og jeg kan ikke skjønne at dette ikke skulle være tilfelle på 12"-eren også? Eksempelvis låta til Sting som har en passasje med ultradyb romling. På F15 så jeg bare at elementet beveget seg uten antydning til bevegelse i rommet, men nå er det merkbart og det skrangler i rommet. Det samme med Pete Belasco - Deeper, det er enda mer volum på helt dypeste tonene. Dessverre har jeg ikke hatt tid til å teste noe særlig på film ennå.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har trådstarter kommet fram til en konkusjon her ? Spent