Cerwin-vega Ve-15f

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin-vega Ve-15f

Jeg er en ganske fersk dj 16 år som lurer på og kjøpe et sett med høyttalere.
    Men bare til og ha hjemme på romme mitt.
    Jeg har sett litt på CERWIN-VEGA VE-15F og jeg lurer på om noen her har vert borti de før?
    Og hva dere syns om de?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs hva du liker.. VE-serien til Cerwin er den serien som virkelig går ned i dypbassen og ellers er lettdrevne og trykker greit fra seg, mens hvis du vil "kjenne" bassen mer, så er XLS-serien til Cerwin mer aggresiv i trykket :-D
    På den andre siden så er XLS-serien mer krevede på forsterker, så man må ha noe som er en del kraftigere for å få utnyttet og ha mer glede av de..
    Så i forhold til pris, så er VE-serien veldig mye moro for pengene, og du får med mer av musikken med at de går en god del dypere :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

kan si meg enig i det Sasquatch skriver her.
    Jeg har ett par ve 15f og de spiller faktisk kjempe bra, masse morro selv med liten forsterker :-)

Eneste minuset er kvaliteten på selve kabinettene , virker som de har gått ned på tykkelsen på sponet fra e135 serien

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlingbever
    Hei

Jeg har ett par ve 15f og de spiller faktisk kjempe bra, masse morro selv med liten forsterker :-)

Eneste minuset er kvaliteten på selve kabinettene , virker som de har gått ned på tykkelsen på sponet fra e135 serien
    hvor liten forsterker er det du bruker da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sasquatch
    Spørs hva du liker.. VE-serien til Cerwin er den serien som virkelig går ned i dypbassen og ellers er lettdrevne og trykker greit fra seg, mens hvis du vil "kjenne" bassen mer, så er XLS-serien til Cerwin mer aggresiv i trykket :-D
    På den andre siden så er XLS-serien mer krevede på forsterker, så man må ha noe som er en del kraftigere for å få utnyttet og ha mer glede av de..
    Så i forhold til pris, så er VE-serien veldig mye moro for pengene, og du får med mer av musikken med at de går en god del dypere :-D
    Jeg har snakket litt med forskjellige folk ifra blant annet hifiklubben og jeg har fått prøvehørt en del høyttalere som er helt nye for meg. Og jeg tror jeg enten går for XLS eller DC. men tusen takk for informasjonen. setter veldig stor pris på at dere faktisk gidder og ta dere tid til og hjelpe meg

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hva mener du med at de spiller kjempebra egentlig?

Kjenner flere som har CV, og har hørt det på demo hos HFK. Kan ikke si det spiller kjempebra, eller bra i det hele tatt. Det spiller HØYT, men høyt er ikke synonym for bra.

CV spiller lite detaljert, og noe gromsete. CV er noe man kjøper for festbruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen jeg bruker en nad 214 på de og den yter vel ca 2 x 80 watt .

Bruker 123

Personlig syntes jeg at de spiller meget bra ikke noe og si på trykket de produserer
    ( alle veit jo at cerwin vega er partyhøyttalere og justerer kansje forventingene sine etter det )

Dette er jo absolutt en høyttaler for en 16 åring som driver som dj , regner faktisk ikke med at det blir spilt noe særlig annet en house techno og rnb / rap da og til dette er jo cerwin absolutt nr 1 i forhold til pris og behov for forsterker kraft ( leverer mye lyd selv med mindre amper ) altså høy følsomhet .

Skal man derimot ha en høyttaler som takler klassisk og jazz og mere akustisk musikk finnes det nok helt klart andre og mere egnede alternativer

Hører mye på akustisk musikk selv og til dette benytter jeg dynavoice m65 challenger billige og meget gode høyttalere.

Har selv hatt at 80, e312 , e315 og nå til slutt ve15f

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen jeg bruker en nad 214 på de og den yter vel ca 2 x 80 watt .

Bruker 123

Personlig syntes jeg at de spiller meget bra ikke noe og si på trykket de produserer
    ( alle veit jo at cerwin vega er partyhøyttalere og justerer kansje forventingene sine etter det )

Dette er jo absolutt en høyttaler for en 16 åring som driver som dj , regner faktisk ikke med at det blir spilt noe særlig annet en house techno og rnb / rap da og til dette er jo cerwin absolutt nr 1 i forhold til pris og behov for forsterker kraft ( leverer mye lyd selv med mindre amper ) altså høy følsomhet .

Skal man derimot ha en høyttaler som takler klassisk og jazz og mere akustisk musikk finnes det nok helt klart andre og mere egnede alternativer

Hører mye på akustisk musikk selv og til dette benytter jeg dynavoice m65 challenger billige og meget gode høyttalere.

Har selv hatt at 80, e312 , e315 og nå til slutt ve15f

Jeg bruker JBL EON 500 når jeg er ute og er dj. Men jeg leter etter et anlegg som jeg kan bruke i ''hybelen'' min, som jeg kan få en god musikk opplevelse av. Et anlegg som er godt detaljert, kan spille høyt og som har den ''gromme'' bassen. Noen forslag ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jbl Eon 500

Jeg har skaffet meg et anlegg jeg bruker og spille med da jeg er dj. Anlegget heter JBL EON 500 og jeg er super fornøyd!
    Her er en link til de:
    JBL :: Product Family

Jeg vil bare vite hva dere syntes om de? har noen andre her de?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •