Kjapt spørsmål ang. lydplanke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjapt spørsmål ang. lydplanke

Hei dere

Vurderer å bytte ut forsterker og masse høytalere med ei grei lydplanke. (Vurderer HK sb16).

Men...jeg har så gammel tv (samsung m72) at jeg har ikke digitale utganger på denne. Det betyr at for å få lyden til planka så må jeg bruke vanlig phone ut fra tv til denne. (jeg kan selvsagt koble optisk fra ps3 rett til planka, men er på jakt etter et system med lite kabler osv)

Så da blir spørsmålet: Er det stor forskjell i lydkvalitet (plankelyden) ved å kun bruke phone (ut fra tv) kontra og bruke optisk/coax rett fra ps3/mediastreamer ??

Takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt forklart, om din tv har vanlig (phono) analog lyd ut, så er det tven sin elektronikk som bestemmer mye av lydkvaliteten, mens om du du kjører lyden med digital tilkobling, så vil det være lydplanken sin elektronikk som bestemmer lydkvaliteten :-D Hvem som er best er vanskelig å si:???: Jeg kjenner ikke til tv-modellen der, så jeg kan ikke svare på det nærmere.. Heter modellen m72?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne har jeg

Takk for svar.
    Jeg har denne tven:
    Tv - TEST: Samsung 40M71B - dingz : Tv

Noen som vet om jeg hører forskjell ved å
    1. analog ut fra tv til lydplanke
    2. digitalt ut fra (evt. nytt) tv til lydplanke

Anyone.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hensikten med en slik planke er vel at den skal simulere 5 høyttalere, og for å få til det, må det få et 5.1-signal inn, altså digitalt. (Antar jeg, eller kanskje den har Dolby PL innebygget?)

(hm, etter en kjapp titt på harmankardon.com er jeg neimen ikke sikker på om denne dingsen har slik "virtuell surround", så vidt jeg vet har feks yamaha sin modell det)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt avhengig av formålet ditt. De fleste planker har virtuell Surround og skal du for eksempel spille av DVD i DTS format må du koble digitalt. Skal du derimot kun koble TV lyden ut i planken for å oppgradere lyden er det vel så bra med analoge signaler. Da trenger du en enkel planke med analoge innganger. Det finnes nå mange merker på markedet. Hold deg unna masseprodusentene og velg de med erfaring på lyd. Har selv hatt både Yamaha og Canton, i den rekkefølgen. De var først ute for mange år siden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •