Oppgradering på vei!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering på vei!

Hallo, jeg lurer på og oppgradere anlagget litt her på rommet.

Har et par med Cerwin - Vega VE-5M her inne nå, skal bytte til et større rom så da blir det ny TV(Samsung UE40D5005) og nye høyttalere, da blir det og gå vekk fra de små og hoppe opp til de store.

Har sett på Jamo S606 HCS3 pakka, koster et par kroner mere for bak og center, så er like greit og ta de med.
    De virker som reale høyttalere, bass elementet i siden burde kunne klare og erstatte en ekstra subwoofer, hvis det holder mål.

Har også vurdert Cerwin - Vega XLS-28, her er det iallefall ingen mangel på lydtrykk.

DALI ZENSOR 5, har også streifet sinnet mitt som en mulighet.

Står imellom ungdoms-anlegg eller fin-lyd, er ikke gamle kar'n som sitter bak skjermen, 13 (14 om ikke lenge), skal jeg la alderen bestemme og slå til på XLS-28?
    Hvis recieveren min holder mål: Denon AVR-1612.

Hvis subwoofer er og anbefales, så har jeg hørt mye om XTZ 99.10W om jeg husker riktig(?), Cerwin - Vega VE-28SX ser så forferdelig morsom ut så har tenkt litt på denne også.

All feedback er velkommen, takk.

EDIT: Har rundt 10 laken(tusenlapper), 5000 går til TV resten til lyd, selger de gamle høyttalerne til brosjan for 1000kr, så ta det med i beregning(6000kr og jobbe med).

Så nå at kansje ikke spørsmålet her var alt for klart, har dere noen anbefalinger imellom de jeg har sett på eller er jeg helt ute på jordet?

Jeg husket tydeligvis ikke navnet på den sub'en :P, XTZ 99 W8.16 var den jeg så etter, fant også store-broren med sine 10" til 1200kr på Finn.no, noen anbefalinger?

Er fryktelig glad i og ha litt bass liggende :P

Rart hvor mye mening surr kan gi når man er overtrøtt etter døgning, talla mine var jo helt på jordet. Kan kansje gå litt over de angitte tallene.

EDIT:EDIT:Noe som har som har truffet meg er at kansje prosjektor kan være en erstatning for TV, er veldig usikker på bildet på prosjekoterene og om 5000kr holder til en skikkelig prosjektor med lerret.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe brukt. Er masse fint på brukten til den prisen der

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nærmest bestemt meg for jamo 606 stereohøytalere etter alle gode omtaler... Men så var jeg på elkjøp, og hørte dem opp mot Yamaha NS-555, og da låt yamahaene mye bedre i mine ører hvertfall... Med tanke på all god omtale jamoene har fått, kan det jo hende de passer deg fint likevel

Det er riktignok mange andre som helt sikkert kan komme med mye bedre råd enn meg, men jeg ville bare anbefale deg å ikke kjøpe jamoene ut fra anmeldelser. Dra å hør før du kjøper

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuuDpus
    Jeg hadde nærmest bestemt meg for jamo 606 stereohøytalere etter alle gode omtaler... Men så var jeg på elkjøp, og hørte dem opp mot Yamaha NS-555, og da låt yamahaene mye bedre i mine ører hvertfall... Med tanke på all god omtale jamoene har fått, kan det jo hende de passer deg fint likevel

Det er riktignok mange andre som helt sikkert kan komme med mye bedre råd enn meg, men jeg ville bare anbefale deg å ikke kjøpe jamoene ut fra anmeldelser. Dra å hør før du kjøper

Har hatt veldig vanskeligheter med og få hørt på høyttalerne, de har dem ikke til utstilling her i Sandefjord, til og med ikke på Elkjøp Megastore(var kun til utstilling ikke koblet opp til noe). Så er ikke bare bare dette her.

Det er derfor jeg er glad i og kjøpe fra hi-fi klubben siden der klarer de alltids og ordne noe.

Men kan se på de Yamaha NS-555.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket Finn.no nå og fant et par KEF C7 til 2000kr er dette skikkelige saker?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •