Cerwin Vega VE12-F

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega VE12-F

Hei! Har nylig sett en del på Cerwin Vega VE12-F (http://www.hifiklubben.no/produkter/...lere_sort.htm).
    På hifiklubben står det at de er 4Ohm, men har lest på andre sider at de er 8Ohm. På Cerwin Vegas nettsider står det ikke oppgit noen Ohm. Noen som har desse og vet hvor mange Ohm de er?

Om de er 4Ohm, noen som vet om det vil bli et problem å kjøre de på en Onkyo TX-SR309 reciever? TX-SR309 har dette oppgit: 8Ohm 65W/channel Front L/R og 6Ohm 90W/channel Front L/R. 6-16Ohm anbefalt. Anntar det bare er å holde seg rolig med volum og passe på at ingenting blir for varmt, men om noen har erfaringer så vil jeg gjerne høre de!

Takker på forhånd for svar!
    Mvh. Sezuka

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den forsterkeren er det ikke hvilken ohm de høyttalerene har som hadde bekymret meg. Effekten derimot

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Med den forsterkeren er det ikke hvilken ohm de høyttalerene har som hadde bekymret meg. Effekten derimot
    Enig.. og VE-12F er på 8 Ohm;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Jeg har hatt den oppfatning at effekten kan ha mye å gå på uten problem. Er det ikke følsomhet som er viktig?

Kommer sikkert uansett til å kjøpe en bedre forsterker og senere istedenfor en billig reciever, men i førsteomgang blir det nok VE-12F. (Har visst fått for meg at de heter VE12-F, jaja. )

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Takker for svar.

Jeg har hatt den oppfatning at effekten kan ha mye å gå på uten problem. Er det ikke følsomhet som er viktig?

Kommer sikkert uansett til å kjøpe en bedre forsterker og senere istedenfor en billig reciever, men i førsteomgang blir det nok VE-12F. (Har visst fått for meg at de heter VE12-F, jaja. )
    Jo høyere følsomhet på høyttaleren jo mer effektiv er den.

Cv høyttalere bør få en stor forsterker. Du sier at det er bare å være forsiktig og rolig med volumet. Har enda til gode å se noen som kjøper CV for å spille rolig og på lave volumer. :lol:

Mye krefter-> stort headroom -> god kontroll -> ingen sprengte elementer.
    Lite krefter -> lite headroom -> reciver som må spille på maks hele tiden-> liten kontroll -> Mye større sjanse for at noe sprenger.

Onkyo recivere er heller ikke så kjent for å være oppgitt med riktig watt. Ofte måles recivere i en lavere ohm, og med kun 1 eller 2 kanaler i drift. Noe som gir høy watt, og markedsavdelingen noe å jobbe med. Strømforsyningene på recivere er heller ikke så mye å skryte av kontra rene effektforsterkere.

reciver med effektforsterker virker som en god ide. Alternativt noe NAD forsterkere. Mye krefter, og lav pris. og en god match til CV.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert til en NAD forsterker ja, har allrede sett på et par. Men i førsteomgang er jeg mest interessert i at høyttalerene i det minste vil fungere på min reciever, og fra svar og det jeg har lest meg fram til vil det nok gå, selv om jeg kanskje ikke får fullt utnytta høyttalerene.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm må man ikke opp på 700 serien til Onkyo for å få pre-out?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hmm må man ikke opp på 700 serien til Onkyo for å få pre-out?
    Er vel lite spessielt en får med en spinkel TX-SR309, begynner å småangre på at jeg gikk for et surround sett på salg når jeg nå ser etter oppgraderinger.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Blir sikkert til en NAD forsterker ja, har allrede sett på et par. Men i førsteomgang er jeg mest interessert i at høyttalerene i det minste vil fungere på min reciever, og fra svar og det jeg har lest meg fram til vil det nok gå, selv om jeg kanskje ikke får fullt utnytta høyttalerene.
    Det vil funke ja. Husk på å kjøp med "idiotforsikring" fra hfk. Da er du sikret dersom høyttalerne sprenger etc.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å være OT her, NAD + CV er en oppskrytt kombo. Greit, det lager lyd. Men en skikkelig poweramp er å foretrekke. Onkyoen ts har pr dags dato ville jeg vært forsiktig med å vrenge lydnivået noe særlig høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Med fare for å være OT her, NAD + CV er en oppskrytt kombo. Greit, det lager lyd. Men en skikkelig poweramp er å foretrekke. Onkyoen ts har pr dags dato ville jeg vært forsiktig med å vrenge lydnivået noe særlig høyt.
    Vet du noe som kan anbefales for VE-12F?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •