Hjemmekinoanlegg til loftstuen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekinoanlegg til loftstuen

Hei alle sammen,

Skal i disse dager innrede loftstuen (ca 4m x 4m med skråtak) i huset med litt bedre hjemmekinoutstyr. Skal bruke systemet hovedsaklig til tv/film men også litt musikk. Har sett litt på denons 2112 receiver pga nettverk, multEQ xt og mulighet for sone 2 (skal pusse opp badet i løpet av ett års tid så tenkte å ha høyttalere i taket her for radio/musikk). Det jeg derimot ikke blir helt klok på er tips til små høyttalere som kan brukes. Vil det fungere med dali lektor 1 som front (skal plasseres i bokhylle ved siden av tv), lektor lcr senter? hvilke bakhøyttalere kan man ha (har sofaen klistret mot veggen så noen som kan henges opp er en fordel)? Får man nok trykk uten sub?

Finnes det 5.1/7.1 pakker med sub som jeg burde vurdere?

Tenkte ikke overstige 10.000 på høyttalere.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er vanskelig for meg å si hva du vil bli fornøyd med, alle har jo forskjellig smak og forventninger. Det er godt mulig du blir mer enn fornøyd med et oppsett med noen relativt små stativhøyttalere kombinert med en god sub (sub er et must til film, ihvertfall i min verden). Eller det kan være du etter en tid vil ha mer av alt, og da vil oppgradere. Det er vanligvis en dyr vei å gå.... ;-)

Jeg synes det høres litt smått ut med, du nevner Dali Lektor 1, i et slikt medium stort rom. Om du velger stativhøyttalere, er sub et must til film. De klarer ikke gjengi de dype tonene, og i film er det vanligvis mye informasjon i lydsporet. I tillegg bør det satser på en stor senter som er matchet frontene.

Jeg har ikke lyst å anbefale et spesifikt merke, det er flere som tilbyr mye godlyd for pengene. Smak både til lyd og design er individuelt. Men jeg vil anbefale bruk av dipole bakhøyttalere om du har problemer med plassering. De sprer lyden på en annen måte, og man vil oppfatte bak-kanalene på en annen måte.

Lykke til i jakten på godlyden :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •