problemer med sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med sub

har en yamaha som har blitt ødelagt

har vært slik en periode nå. å syntes kansje den har blitt verre og verre.

vondt å forklare,men får gjøre ett forsøk.
    kan begynne med lyden fra den. høres rett og slett ut som subn har blitt sprengt. har ikke hørt mange sprengte sånne subber før,men alikevell.
    sånn blafre lyd. å blir verre til høyere jeg spiller

er forøvrig en jeg kjøpte brukt så ingen ganranti. så derfor skrudde jeg den fra hverandre.

tok ut selve subbn å så over den. men kunne ikke finne noe galt. ikke med det jeg så og følte på den i allefall.
    men kan en slik en likevell være defekt selv om den ser like hel ut?

og når det kommer til forsterkerdelen så tok jeg ikke den alt for mye fra hverandre. bare så over,å alt så greit ut.

så hvis noen har no forslag om hva det kan være så hadde det vært fint.

også event. hvor jeg kan få tak i nye deler

takker

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken Yamaha sub er det? Etter min erfaring skal man være litt forsiktig med volumet på den, da det ikke skal mye til før den begynner blafre som du sier

Tror rett og slett det er dårlig kontrsuksjon og elementer i den, hvertfall det inntrykket jeg har av Yamaha subben som ser ut som en liten pyramide med flat topp :P

Man skal vel forsåvidt merke om elementet er sprengt med å forsiktitg presse det inn, hører man litt skrapelyder er det sprengt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel er denne jeg har ,yts sw 515. så dette er den firkantete variaanten.

når det gjelder tipset ditt,så regner jeg med du mener å presse inn elementet mens den sitter i kassa?

prøvde det nå. og da fikk jeg faktisk helt klart skrpelyder da jeg presset den inn.
    disse kom da jeg nermet meg slutten av vandringen på den.

og lyden kom hver gang jeg gjorde det.

så da betyr det at den er ødelagt?

noen aneler om hvor en kan få tak i en slik en for ikke alt for mange kronene da?

og så må jeg vel sikkert få tak i en som er akkurat lik den som sitter der sikkert?

watt styrke ohm osv?

takker

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er sprengt ja.

Har ingen anelse om hvor du kan få tak i nytt element, ville prøvd kontakte yamaha norge se hva de sier, eventuelt han du kjøpte den av :P siden han sikkert har solgt deg defekt sub.

Eventuelt kan du jo prøve putte inn et annet element i samme størrelse, er ingen garanti for at det skal funke bra, da kassen er spesielt tunet til det elementet du har.

Det du trenger tenke på er størrelsen på elementet og ohm styrke på forsterkeren, altså om forsterkeren din klarer 2ohm min så kan du gå for 2 eller 4 trolig, klarer den bare 4ohm må du ikke ha mindre en dette, det kan du også kontakte yamaha om sikkert

Er et program du kan bruke som hjelper deg bygge kasser til subber, husker ikke hva dette heter i farta, men da kand u putte inn målene på kassa til subben og den vil komme med noen parametre som du kan se etter når du kjøper nytt element, for at det sikkert skal fungere bra. Er litt komplisert og tar litt tid sette seg inn i det.

Personlig ville jeg bare kjøpt et sub element på ebay eller noe, peerless er jo bra feks, er vel noe som heter shiva x eller noe også, eller så finner du veldig billige bilsubb elementer der da, kan jo være morro prøve :P

Lykke til

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg et element beregnet for omtrentlig samme antall liter som kassen din er. Hold deg innenfor 4-8ohm så går det meste greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    den er sprengt ja.

Har ingen anelse om hvor du kan få tak i nytt element, ville prøvd kontakte yamaha norge se hva de sier, eventuelt han du kjøpte den av :P siden han sikkert har solgt deg defekt sub.

Eventuelt kan du jo prøve putte inn et annet element i samme størrelse, er ingen garanti for at det skal funke bra, da kassen er spesielt tunet til det elementet du har.

Det du trenger tenke på er størrelsen på elementet og ohm styrke på forsterkeren, altså om forsterkeren din klarer 2ohm min så kan du gå for 2 eller 4 trolig, klarer den bare 4ohm må du ikke ha mindre en dette, det kan du også kontakte yamaha om sikkert

Er et program du kan bruke som hjelper deg bygge kasser til subber, husker ikke hva dette heter i farta, men da kand u putte inn målene på kassa til subben og den vil komme med noen parametre som du kan se etter når du kjøper nytt element, for at det sikkert skal fungere bra. Er litt komplisert og tar litt tid sette seg inn i det.

Personlig ville jeg bare kjøpt et sub element på ebay eller noe, peerless er jo bra feks, er vel noe som heter shiva x eller noe også, eller så finner du veldig billige bilsubb elementer der da, kan jo være morro prøve :P

Lykke til

har sett over hele ebay. men tullingen jeg så jo bare kun på yamhaha sine.hehe

trodde ikke at det gikk fra nesten alt som er av merker.?
    bare ohm og bass kassens størrelse er riktige.

men bør jeg ikke holde meg nogenlunde i samme wattklasse da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •