Senterhøyttaler til XTZ 99.36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Senterhøyttaler til XTZ 99.36

Jeg har nå tatt steget og kjøpt XTZ 99.36 fronter og 2 stk 99w10.16 subber:-D , men er i tvil ang senterhøyttaler i mitt 5.2-oppsett.

Det naturlige valget av senter burde jo være XTZ 99.25, men jeg likte ikke formen på den.....bare ett bass/mellomtoneelement og stor fysisk dybde (33 cm). Liker bedre senter med for eksempel 2 stk 5,25" elementer og en diskant i midten.

Idag har jeg en Yamaha senter (husker ikke nummeret), ca 50 cm bred og med 2x5,25" + diskant. Den spiller bra, men ikke så høyoppløst som XTZ`ene, og jeg kan vel ikke si at den har samme lydsignatur:-? . Er det noen som har forslag til en bra senter som har omtrent lik lydsignatur som XTZ`ene. Jeg har kikket på Dali (Zensor og Ikon Vocal) og B&W (CMC), kunne disse passe??

Takknemlig for svar for nå klør jeg meg i hodet:???:
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hatt xtz men vurderte det i fjor og leste mye om de da og så det var en del om hadde swans center til xtz

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere her inne som benytter Swans sammen med XTZ.

Selv byttet jeg ut XTZ 99.25C med Swans F2.2C, noe som matcher bra både lydmessig og visuelt.. (bilder på min tråd eller min hjemmekino)

Har du plass på benken din ville jeg også vurdert Swans F1.1C..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Skal ta en nærmere kikk på Swans. Er redd de er for dyre bare.....:???:

Ingen som har peiling på om Dali eller B&W passer lydmessig til XTZ??
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk til slutt bestemt meg etter noe testing og vurderinger; Kjøpte en B&W CM center. Den passet godt inn både lydmessig og visuelt8) . Er nå veldig godt fornøyd med lyden i stua, både til musikk og film!
    En glad mann om dagen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får et oppsett du har nå.dette må spille kanon bra.cm center er en bra center

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heien
    Får et oppsett du har nå.dette må spille kanon bra.cm center er en bra center
    Hallo, Heien, og takk for sist! Jo, takk, nå begynner lydbildet og bli bra her i stua. Ikke fullt så flott som hos deg, men veldig behagelig i forhold til prisen.
    Det har jo blitt litt oppgraderinger hjemme.....og du og andre må ta noe av skylda for det:-D etter fine demoer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •