Kordan får eg mest trøkk under sofaen med subber ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kordan får eg mest trøkk under sofaen med subber ?

Hei, eg har nå planer om og legge subber under sofaen min som er like enkelt som genialt ! trenger nemmeli litt hjelp, planene er klare men må vite kordan dem skal stilles, opp/ned
    burde elementet stilles mot sofaen eller burde eg bygge elementet nedover mot gulvet og baksiden oppover mot sofaen

eller vist eg spør lett, bør eg bygge slik eller omvendt?

Bilder er nedenfor

takk på forhånd :-D

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få mest trykk i sofaen ville jeg valgt bilde til høyre. Men ville flytta elementene til mdf plata som er nærmest sofa putene. Men da må du jo ha litt avstand fra putene og ned til elementene. Sånn at man ikke sitter på elemenetene. Men dette er en mer komplisert løsning enn hva du hadde tenkt til.

Av de 2 løsningene du har bilde av er nok bilde til venstre mest riktig, uten modifiksjoner.

Personlig ville jeg montert en så kalt romperiser isteden

Rumperistere
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er målet at det skal bli masse bass, eller at det skal riste i sofaen? hvis det er bass du er ute etter så tror jeg nok du ikke burde lage den under sofaen, da har du ingen muligheter til og plassere suben der den låter beste i rommet, og kan si at hvis du plasserer de under sofaen tror jeg ikke du vil få noe spes go bass i sofa området desverre. beste plassering som regel er i hjørnet av rommet eller i nærheten av det

er det for risting så hadde jeg kjøpt en romperister som kun rister og ikke lager lyd

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved forslag til løsning...

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...ml#post1441978

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg er med Flageborg her...
    Hadde i flere år en Clark Transducer (rumperister om du vil), den 8" saken som bla, ble brukt i tankssimulatorer i det amerikanske forsvaret som kosta rundt 6000.- ny. Mye morro!
    Men, da den ikke ville mer stappet jeg en kveld 3 12" i sofaen sånn som på din tegning til høyre, koblet den opp på min gamle AVR 3500 og det blei morro det
    En sånn receiver ville jeg vel kanskje fått en tusenlapp for om jeg hadde fått solgt den og 12"ène jeg brukte var noen Dynabel DB12 som jeg hadde liggende (kjøpt på tilbud for 300.- pr stk. i sin tid)
    Jeg vil si at jeg fikk 3 ganger så mye morro for 1/3 av prisen

Er det derimot sub du vil ha så ville jeg nok ikke hatt dem i sofaen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •