5.1 høyttaleroppsett til Denon AVR-3311

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

5.1 høyttaleroppsett til Denon AVR-3311

Kjøpte Denon AVR-3311 i fjor, og planlegger nå å kjøpe nye høyttalere. Ønsker da å anskaffe et komplett 5.1 oppsett til 25-30'. Vil bli brukt til film/tv men også til ren musikklytting.

Hva vil være bra match til forsterkeren?

Har naturlig nok kikket på HiFi-klubben sin pakke med Dali Ikon 6 MK2 5.1 høyttalersystem (DALI IKON 6 MK2 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben) Disse har fått godt kritikk i fagpressen.

Noen som har andre forslag?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Goosewater
    Kjøpte Denon AVR-3311 i fjor, og planlegger nå å kjøpe nye høyttalere. Ønsker da å anskaffe et komplett 5.1 oppsett til 25-30'. Vil bli brukt til film/tv men også til ren musikklytting.

Hva vil være bra match til forsterkeren?

Har naturlig nok kikket på HiFi-klubben sin pakke med Dali Ikon 6 MK2 5.1 høyttalersystem (DALI IKON 6 MK2 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben) Disse har fått godt kritikk i fagpressen.

Noen som har andre forslag?
    Har du hørt Klipsch? Er jo budsjettskongen på film og fart. Men Daliene passer kanskje bedre for både dine preferanser og recievermatch messig.
    Monitor audio sin nye (GX?) serie er også verdt å prøvelytte.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon pakka er knall på den reciveren.. de er også veldig lettdrevene + relativt lite strømkrevende.. klipsch er lettdrevene, men krever ofte endel strøm .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at jeg i nåværende oppsett har et par Monitor Audio høyttalere bak (Gold 700), har jeg vurdert høyttalere derfra. F.eks. RX8 i front, RX2 bak, RX Centre og RXW-12. Monitor Audio RX/Silver

Edit: I følge selger hos HiFi-Huset er RX6 og RX1 tilstrekkelig med sub og senter. Prisen på en slik pakke vil trolig komme under det dali-pakken koster.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en tids modning i tenkeboksen heller det mot pakken fra Monitor Audio (RX6 AV12 | Silver RX | Monitor Audio) med RX6, RXW12, RX Centre og RXFX i sort pianolakk. Virker som om det er en kurant kombinasjon, også med tanke på receiveren som jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte RX-pakken i forrige uke (sort pianolakk). Fikk nå beskjed om at siste paret de hadde på lager med RX-6 var solgt, men at jeg kunne få GS-20 mot et lite mellomlegg i stedet. Takket ja til det, for selv om det er en utgått modell så skal det jo være en bedre høyttaler enn RX-6? Uansett kunne jeg bytte tilbake med RX-6 når den kommer på lager igjen. I utgangspunktet er jeg litt skeptisk til å blande høyttalere fra ulike serier i et 5.1 oppsett (lyd og utseende), men håper det går bra i dette tilfellet.

Noen som har erfaringer med RX og GS som kan fortelle litt om likheter og forskjeller mellom de?

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    klipsch er lettdrevene, men krever ofte endel strøm .
    Kan en høyttaler både være lettdreven og kreve mye strøm på samme tid?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, mange CV er jo lettdrevne men trenger ofte endel power for at det skal høres bra ut.

Til trådstarter: http://avforum.no/forum/produktomtal...jamo-500d.html ble testet på en avr 3311

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •