Litt hjelp til nytt stereoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt hjelp til nytt stereoanlegg

I utgangspunktet så har jeg egentlig sett på disse Dynavoice F6EX høyttalerne til 1490kr på surround.no, eventuelt Dynavoice M65 til 2990kr.
    Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Hadde igrunnen ikke tenkt å bruke så mye penger.
    Og så hadde jeg vel tenkt å kjøpe en sub til 1500kr-3000kr...(noen forslag?)

Og så har jeg også sett litt på noen Cerwin Vega høyttalere på HiFiklubben:
    Gulvhøytalere for best mulig lydopplevelse | Hi-Fi Klubben

Og enda dyrere (og mer fristende) er Klipsch RF62 eller 82:
    Klipsch RF 82 gulvhøyttaler (sort) - Elkjøp

Men lurer på om jeg egentlig trenger noen sub, ihvertfall hvis jeg kjøper en av de litt dyrere alternativene enn F6en...
    Da kan jeg jo heller plusse på et par tusen å kjøpe dyrere høyttalere og drite i suben??

Men kan jo forklare hva jeg skal bruke høyttalerne til:
    Har kjøpt enebolig utpå "landet" (slipper endelig å tenke på naboer)
    Og har tenkt å lage en "hjemmekino" i kjellerstua (husker ikke helt hvor stor den er,men er ikke så veldig stor)
    Vil kjøpe meg en projektor og lerret (skal også ha en TV) Hoved "lyd og bilde" kilden min blir laptopen. Har haugevis med filmer,serier og musikk på laptopen og spotify er stort sett det jeg vil bruke til å spille musikk ifra.
    Vil IKKE ha noe surroundanlegg så trenger bare 2 stereohøyttale og kanskje en sub hvis det trengs.
    Kommer til å se en god del filmer og konserter, men gidder ikke ha noe mer enn stereo.
    Også usikker på hva slags forsterker jeg trenger...men har lest at en stereoforsterker er å foretrekke siden jeg uansett ikke skal ha surround.
    Men hvis ikke så tror jeg har har funnet bra tilbud på Yamaha RX-V667:
    Yamaha RX-V667B 7.1-reciver med 3D-støtte av høy klasse

Eller hva med denne: Yamaha s500:
    Yamaha A-S500 Black Integrert forsterker - 2 x 85W - L-Sound AS

Så i bunn og grunn: Hva slags oppsett ville dere kjøpt? Vil nok ikke ut med mer enn rundt 10 000 for dette... koster jo litt med projektor og lerret også :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg tror det er en pakkepris på de Klipsch høyttalerne:

RF82BPAR - Elkjøp
    Linken du oppgav var pr stk :wink: ?

Dynavoice er et ålreit merke, men klart her får du hva du betaler for etter min mening. Jeg har hatt samme høyttalerne som en billig midlertidig løsning. De spiller helt greit og finishen er ok. Litt som en japansk bil, billig og bra til sitt. Jeg tror ærlig talt med dine preferanser om konsert- og filmbruk vil bli mer fornøyd med noen større høyttalere og en kraftig stereoforsterker som klarer å dra høyttalerne godt. Dersom du ved senere tidspunkt har mer cash, investerer du i en god subwoofer som matcher godt

Slik jeg ser det kan du

A) Kjøpe Dynavoice pakke med XTZ sub til ca 6000 og stereoforsterker til ca 4000.

eller

B) Kjøpe gode gulvstående høyttalere med 12" eller større for ca 5000.- og en solid stereoforsterker til 5000-6000.-

Hvor jeg tror du bil bli mer fornøyd med alternativ B.

Dette er mine forslag

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativ C) 8-)

Sjekke finn.no og av-torget for noen gode bruktalternativer! (Her kan du spare mye penger!)

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag :

RF 82 + feks Yamaha 667 eller 767.

Da har du en veldig god match, pluss du har mulighet for å eventuelt bygge til surround eller koble til en en effektforsterker dersom behovet melder seg.

Dynavoice er bra i høyttalere det men kan ikke sammenlignes med Klipsh :-)

Uansett lykke til med valget :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med Dynavoicene så trenger jeg en sub i tillegg, mens jeg klarer meg uten med Klipschene?
    Så da blir prisen rimelig lik for de to alternativene....

Hva med Cerwin Vegaene jeg linket til på HiFi-klubben?
    Er de mye dårligere enn Klipsch sine?

Og hvilken ville dere valgt av disse forsterkerne (Yamaha-S500)

Og Yamaha RX-V667:
    Yamaha RX-V667B 7.1-reciver med 3D-støtte av høy klasse

Jeg er 99% sikker på at det ikke blir noe surround anlegg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A-S500 er vel stereoforsterker og kan ikke kjøre surround, mens RX-V667B er 7.1 reciever. RX-667B skal visst være utrolig mye for pengene har jeg lest, så jeg ville vel gått for den.

Når det gjelder CV har de anleggene jeg har hørt vært mest "party høytallere", hvor høy og brutal lyd har vært dominerende. Men de har sikkert mer stuevennelig høytallere også. Jeg ville ihvertfall gått for Klipsch da de aller fleste er enige om at de leverer godlyden

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda

Ville gått for en av Klipschene, er nok mye mer klasse i dem enn i de andre som du nevnte. Og når du går til innkjøp av forsterker synes jeg selv det er mye dill og dall på surroundreceivere, og kraft har de ikke mye utav sammenlignet med en ren stereoforsterker. Det kommer litt ann på hva du skal bruke til. Men mest musikkglede får du med Klipsch og Yamaha stereoforsterker. Har du planer om et helt surroundannlegg i senere tid måå du jo bare gå for surroundreceiver. Og om du trenger sub til Klipschene kommer helt ann på deg og hvor mye bass du liker, blir alltid best med sub på bassen uansett HT i normale prisklasser. Det er en oppgradering jeg ville gjort med tiden etter jeg hadde blitt litt kjent med høyttalerne for å se hvilken oppgradering subben vil gi. Bra visst du får lånt en sub å prøve med oppsettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig gutta over her. Klipsch med god stereoforsterker ! 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frister å kjøpe Klipsch RF62 til 4000kr på elkjøp.
    Men hvor lenge har de dette tilbudet tro? Jeg skal sikkert ikke flytte inn i det nye huset og kjellerstua er vel ikke klar før 2,3,4 måneder, så hadde jo egentlig tenkt å vente litt....
    Men usikker på om tilbudet fortsatt gjelder da, eller om kankje ting og tang har blitt enda billigere da....
    Også greit å se hvordan kjellerstua blir etter oppussing....
    Og denne stereoforsterkeren:
    Yamaha A-S500 | Lyd & Bilde

Vil den passe greit til klipsch rf62?
    Får den for 3000kr på denne siden:

Kn også nevne at jeg stort sett bare hører på hardrock og metal. Og har planer om å se endel konserter på lerret....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •