argon sub 8??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: argon sub 8??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

argon sub 8??

hei!

Første post her på forumet!

har endelig flyttet til nytt sted å har da laget et hobbyrom/hjemmekino (bilder og info kommer om ikke lenge under hjemmekino!)

Har da CV VE-8F foran og en VE 5C i midten, samt VE 5M bak. MEN mangler sub.

- har naboer vegg i vegg så derfor kan jeg ikke ha noe som spiller HØYT, men noe som kan funke på litt lavere volum.. Har jo mest lyst på den med dobbel 8" fra CV, men så at den argon sub 8 var jo nesten halvparten så billig, å jeg tenkte "kanskje jeg bare trenger 1 stk 8"?

legger også til at dette er en BUDGET "kino" det er derfor jeg ikke har kjøpt CV suben.

noen som har erfaring med denne duben? evt kan anbefale noe annet i den prisklassen? må være i svart matt treverk da jeg vil at det skal matche resten. (vet dette er fyfy å si at utseende betyr såpass mye, men sånn er nå jeg :/ )

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert ikke så ille den, spiller ikke så dypt da, men du vil jo få en økning i mellombassen hvertfall. Vil jo gi litt mer inntrykk på film. Kjedelig å ha naboen vegg i vegg

Har det selv men har betongvegger her, så jeg kan grise på

dette her er jo også et fint alternativ da, litt større element og forsterker

Energy ESW-C10 Subwoofer - 150W og 10" bass - L-Sound AS

bare noen hundrelapper mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se der ja, den var jo fin den der! aldri hørt om merket, da får jeg litt sånn "billigfølelse" uten at det trenger å bety noe.

men føler jo nesten at det er bedre på lavere volum å ha den argon suben, for den er jo da på en måte "dyrere i forholdt til ytelse"?

har fått et greit intrykk av at i denne deilige lyd-verden så får man det man betaler for!

så dyrere for mindre må jo være bra, ettersom jeg kun bruker dette anlegget til film, -på et ikke høyt volum. Har lytteanlegg i stua

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martinsøe
    se der ja, den var jo fin den der! aldri hørt om merket, da får jeg litt sånn "billigfølelse" uten at det trenger å bety noe.

men føler jo nesten at det er bedre på lavere volum å ha den argon suben, for den er jo da på en måte "dyrere i forholdt til ytelse"?

har fått et greit intrykk av at i denne deilige lyd-verden så får man det man betaler for!

så dyrere for mindre må jo være bra, ettersom jeg kun bruker dette anlegget til film, -på et ikke høyt volum. Har lytteanlegg i stua
    Energy er ikke ukjent merke det, bare ikke vært agentur for det i Norge før nå.

Bare ta en tur på en messe det så skal du se rare merker du aldri har hørt om før, men som likevel har ht oppi flere hundretusenkroners klassen.

Den energyen spiller bedre en argon subben. Den går dypere også, vil nok få den ned under 30 hz i rom. I tillegg ser den bedre ut Lsound har vel litt avslag på de også enn så lenge, siden det er introduksjonspris da de akkurat har kommet på markedet i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja regner med det er et 10-talls merker jeg ikke har hørt om som er meget bra, så blir litt feil fra min side å uttale meg om det :/

glemte å takke deg for tips og raskt svar!

jeg vurderer absolutt ditt forslag! enig i at den var pen å se på også! er det noen steder i drammen/oslo området som det er mulig å høre den å se den i levende live før man eventuelt kjøper?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Energy har vært i Norge veldig lenge. Elkjøp førte (fører?) de i hvert fall alle rede i 1998 når jeg jobbet der. Har hatt flere par Energy i forskjellige prisklasser. Alltid vært fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Energy har vært i Norge veldig lenge. Elkjøp førte (fører?) de i hvert fall alle rede i 1998 når jeg jobbet der. Har hatt flere par Energy i forskjellige prisklasser. Alltid vært fornøyd.
    elkjøp sier du? det høres bra ut! der har jeg en kompis som kan gi meg hyggelig pris! elkjøp skal nok få et besøk av meg i ettermiddag

takk for tipset!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Energy är väl Klipsch sitt märke tror jag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Energy är väl Klipsch sitt märke tror jag.
    Enda bedre!

edit: ikke enn klipsch der altså, mente det som at jeg liker tanken på energy enda mer

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    aha ok :P Bare jeg som ikke har fått med meg det før nå :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz?

Hva med en xtz 8"? Ser den får gode kritikker?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •