Dali Grand Coupe /Dali Swa 12 -Hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Grand Coupe /Dali Swa 12 -Hjemmekino

Trenger noen anbefalinger til overgang fra stereo til hjemmekino. Har ovennevnte høytalere som jeg er godt fornøyd med til musikk.

Spm1.: Min stue er 40 kvm med høy takhøyde og pga utformingen er det ikke bakvegg til bakhøytalere(bakhøytalere vil stå 4 m ut fra veggen der plasmaen og anlegg er plassert), kan Grand Coupe'ene benyttes som bakhøytalere(står på sandfylte stativer)?

Spm2.: Dersom disse benyttes som bakhøytalere, vil en match med Dali Evidence 870 SE og tilsvarende center være ett godt alternativ?
    Eventuelt B&W 703 med matchende center?

Spm3.: Hvilken hjemmekinoforsterker/receiver i prisklassen <25K vil dere anbefale?

Venter spent på svar!

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj Oj Oj heldiggris , jeg hadde også veldig lyst på Grand Coupe. Du kan bruke Coupe'ene bak, men da ville jeg prøvd å finne noen Grand DIVA som fronter, samt en Grand Vocal (?). Kan være at noen av HFK'ene har noe av dette på billigsalg da det er utgåtte greier. kanskje finner du noe brukt. Coupe'ene er jo pen bakfra, så å sette dem ut i rommet skulle vel ikke være noe problem.

Til forsterker ville jeg prøvd en ROTEL RSX1067. Har selv RSX1065 (forrige modell) som jeg er meget godt fornøyd med til musikk / stereo gjengivelse.

Jeg tror også jeg ville satt Coupene i menyen som små høyttalere og dermed kuttet noe bass til dem. Den vanvittige mellomtonen de har går dessverre på bekostning av muligheten til å takle mye bass på høyt volum. (Da jeg jobbet på HFK i Trondheim bunnet jeg elementet på demo'ene våre et par ganger når jeg spilt mikkel rev på høyt volum)

dette var bare "Mine to ører"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Grand Coupe

Takk for svar!

Trodde det bare var jeg som var klønete men har sprengt 2 elementer jeg oxo i forbindelse med 2 ulike party og løsningen ble innkjøp av Dali SWA 12 etter råd fra HFK.

På HFK mente de att jeg burde gå for Helicon som front(men det er ikke de som skal betale), alt Evidence 870 se.

Har ikke sett Grand Diva på HFK(ikke på medlemssidene heller) men det kan være vært ett forsøk(har ikke lyst til å kjøpe brukt).

Rotel får mye skryt her men lurer litt på å teste Arcam AVR 300 da den oxo ser bra ut i den prisklassen(og det er vell rom for litt forhandlinger ved å kjøpe flere ting på ett sted)
    8)

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken som helst HFK kan sjekke om det finnes noen flere Grand Diva'er rundt om i landet på intranettet eller kassasystemet til HFK. Men som sagt Grand Diva er ikke i produksjon mer. Grand Diva er en gulvstående modell av Coupe med en ekstra 6,5" bass.

Kjenner ikke til Arcam personlig, men tror kanskje den blir litt "blaut" i lyden til Dali, men det er jo vært en test, kanskje er det akkurat det du vil ha.

Lykke til med valget!

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke evidence samme bass elementer som grand?
    Evidence skal jo være skikkelige greier iallefall.

Når det gjelder forsterkere/recivere har du Arcam AVR 300 som visstnok skal passe bra med dali, og med det samme du er der kan du jo ta deg en titt på thule (om butikken thule da..).

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Har ikke evidence samme bass elementer som grand?
    Evidence skal jo være skikkelige greier iallefall.
    Det skal jeg ikke si for sikkert, men delefilter, diskant og kabinettet er veldig forskjellig, Grand Diva er en bedre høyttaler i mine ører.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til Arcam personlig, men tror kanskje den blir litt "blaut" i lyden til Dali
    Jeg kan bekrefte at Arcam absolutt IKKE blir "blaut" i lyden på Dali. Jeg kjører foreløpig (i påvente av eff.forst.) med AVR 200 på Helicon 400. Greit nok, 200n er ikke kraftig nok til H400, men den låter veldig bra på høyttalerene. Lydsignaturen til Arcam går faktisk ganske bra sammen med Helicon serien, og det vil jeg tro den gjør med den nye Evidence-serien også, som bl.a. får den samme domen som Helicon.

AVR 300 tror jeg vil funke enda bedre enn AVR 200, da den har en mye kraftigere strømforsyning ( 500VA på AVR 200 vs. 1200VA på AVR 300).

Ta å prøv det først hvertfall, jeg tror ikke du vil bli skuffet.

Dessuten driver noen Hifi-Klubben (les: bl.a. Drammen) butikker å selger ut noen AVR 300 til 15K da de skal slutte med Arcam. Så du har mulighet til å spare noen penger der i tillegg, hvilket er sjelden du gjør på Arcam med mindre du finner det brukt.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du klarer å få tak i AVR 300 til 15k og da ligger 10 000 under budsjett kunne du jo brukt dem på høyttalere, m.a.o Helicon 400. :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •