Koble høytalere på data?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble høytalere på data?

Hei. Har et par dali r1000 bakhøytalere som jeg har koblet på dataen. Har egen forsterker som er koblet opp med dataen. Prøvde dette kun for at jeg hadde det liggende. Men ble ikke imponert over lyden. Rett og slett dårlig. Egner bakhøytalere seg dårlig til å bli brukt som fronthøytalere? Er ikke ut etter noe superanlegg altså, hehe, kun for å få litt lyd. Har også en dali c1000 senterhøytaler som jeg koblet opp sammen med resten, men da ble det så grumsete og dårlig at den koblet jeg av igjen.

Så et smart spørsmål) Kan jeg koble senterhøytaleren sammen med en av de andre høytalerne? Evt koble den sammen med + på venstre høytaler og - på høyre? Vil dette fungere?

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er du tilkoblet? Hva slags forsterker har du? To høyttalere på en utgang blir ut i fra hva jeg har lest en skikkelig tung last, men du tenkte i retning 1,5 høyttaler per utgang du.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva jeg tenkte, hehe. Men det blir sikkert 1.5 høytaler pr utgang ja.
    Har en phillips fr996, minijack fra data til innganger på forsterkeren. Den har utgang til center også, men da jeg brukte den så måtte den settes i surround modus og da fikk jeg en heller dårlig lyd.

Prøvde isted å koble som jeg foreslo, og lyden ble ok. Men er det uheldig for forsterkeren?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •