Import av store høyttalere fra England - hva er rimeligst?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Import av store høyttalere fra England - hva er rimeligst?

Jeg har veldig lyst på et par Wharfedale E-70 eller E-90-høyttalere fra 80-tallet, storebrødrene til mine E-20. Jeg kjøpte mine E-20 for den første lønningen for min første sommerjobb på meieriet i Kristiansand i 1983, og jeg har ennå ikke funnet noe jeg har likt lyden bedre på til musikk (holder en knapp på OM-høyttalerne mine i kinoen til film). Jeg har faktisk fått tak i et par E-50 på finn for en stund siden, men så er det dette som innenfor båter kalles "trefotsyken"... (For de mindre maritimt anlagte er det at man alltid har lyst på en båt som er bare tre fot lengre enn den man har, for da vil man være fornøyd for alltid. Selv har jeg bare sykdommen innenfor lyd, min 16-fots Askeladden skjærgårdsjeep har holdt i ti år og vel det for meg!).

Men hva vil være den rimeligste måten å få fraktet noe sånt til Norge på? Det er nok snakk om et sted mellom 40 og 60 kilo, vil jeg tippe. Har ikke klart å finne nøyaktig vektangivelse på disse på Google, men jeg vil anta at de veier et sted mellom 20 og 30 kilo hver. Så det er vel sjøfrakt eller bilfrakt som er aktuelt, det koster jo skjorta, buksa og sikkert underbuksa også å få dem med fly...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    England er generelt dyrt.

Er det kjøpt av en privat person? eller av et firma? Det er to helt forskjellige ting når det gjelder frakt.

Dersom du har god tid kan du jo alltids ta deg en helgetur i england?! 8) Englandsbåten går vel fra Bergen, Kristiansand og Stavanger. Sikker noe fra Oslo også. Pundet er lavt, så du kan handle der borte. :8
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fra en privatperson. Kjipt at det måtte være dyrt, da. USA er jo så billig å ta over ting fra. Betalte en tusenlapp for å frakte over to forskjermer og fire felger med båt.

Og jeg tror du lever i fortiden... Så vidt jeg vet, går det ikke noen båter til England lenger. DFDS Queen of Scandinavia var den siste som gikk, og de sluttet for tre år siden. Det snakkes om å få en ny rute dit, og det hadde jo vært greit om de gjorde det, for dette er på østkysten og ikke så langt fra Newcastle, som er havnen for disse båtene i England.

Vil ha englandsbåten tilbake til Bergen - Hordaland - NRK Nyheter

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg lever i fortiden :roll: . Jeg reiste med fjordline når den gikk. Trodde det fortsatt var noe, men neida.

Newcastle Stavanger Bergen England - Norway ferry update - Stavanger Travel news

Tungvindt!

Men her er noen løsninger:
    Send a Parcel to Norway - From £38.99
    Send a parcel to Norway - courier and delivery services from England & UK
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg