rf 83 eller ls 80?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

rf 83 eller ls 80?

Eg har akkurat solgt høytalarane mine for å oppgradera litt.. og valget står no mellom klipsch rf 83 eller jbl ls 80. eg har akkurat no ein nad t761 suround forsterkar som eg har tenkt å bytta ut mot ein electrocompaniet ec 4.6 for forsterkar so eg har tenkt å kjøra sammen med ein nad 218 thx effektforsterkar(snart 2).. eg høyre for da mesta på rock, hard rock og metall so eg lure på kass høytalara eg ska gå for?.. nåken so har ett godt forslag? so sant dei har kjenskap til nåke av detta. viss da er nåken so anbefala nåken andre høytalara i samme prisklasse som passe til min type musikk so sette eg pris på da.

mvh john-magne

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halland89
    Eg har akkurat solgt høytalarane mine for å oppgradera litt.. og valget står no mellom klipsch rf 83 eller jbl ls 80. eg har akkurat no ein nad t761 suround forsterkar som eg har tenkt å bytta ut mot ein electrocompaniet ec 4.6 for forsterkar so eg har tenkt å kjøra sammen med ein nad 218 thx effektforsterkar(snart 2).. eg høyre for da mesta på rock, hard rock og metall so eg lure på kass høytalara eg ska gå for?.. nåken so har ett godt forslag? so sant dei har kjenskap til nåke av detta. viss da er nåken so anbefala nåken andre høytalara i samme prisklasse som passe til min type musikk so sette eg pris på da.

mvh john-magne
    Helt klart RF7mkll eller noe fra Heritage serien.Jbl er bra det men har ikke den rå dynamikken til klipsch.Størrelse på rom osv har jo betydning.Ec er bra men ville holdt meg unna nad

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ka pris ligger dei høytalarane i da?.. er du sånn som lika rock?..

ka so gjer at du ikkje lika nad da?.. eg har sansen for nad 218'n. men har hørd masse forskjelligt om suround forsterkarane til nad.. so den blir nåk bytta ut mot ec..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ka so gjer at du ikkje lika nad da?.. eg har sansen for nad 218'n. men har hørd masse forskjelligt om suround forsterkarane til nad.. so den blir nåk bytta ut mot ec..
    RF7 mk2 ligger vel rett rundt 30k... jeg har klipsch KLF30, å tipper RF7 etter dagens standard må være helt rått! har du penger er du heldig om du går for det valget.! himmla røffe Klipsch.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Nad og Klipsch blir helt feil, så ville gått for LS 80 md den elektronikken. JBL virker litt snillere på lys elektronikk vs klipsch.

Ellers er de høytallerene ganske så forsjellige foruten at begge rocker mye, men på forskjellig måte . Jeg ser på RF 83 som en mer "allrond" og med større register ( spiller dypbass i tillegg til alt annet ). JBL har veldig mye fokus i mellombassen, går ikke like dypt .Litt tunet spørr du meg, men det er tøfft det også.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor mener du RF83 er mer allround enn LS80?
    Jeg har ikke prøvd RF83, så jeg bare spør

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Hvorfor mener du RF83 er mer allround enn LS80?
    Jeg har ikke prøvd RF83, så jeg bare spør
    RF 83 spiller dypbass. JBLen ruller av lenge før, og har en veldig "frempå" midbass, noe som ikke er så veldig ønskelig i noen musikksjangre, men meget ønskelig i andre. . RF 83 er en mer "fullrange" høytaller, noe som igjen fører til at de er mer allround i mine ører.

Har eigt RF 83 og hørt LS 80 ved flere anledningen ( en kompis eigte de og har også lyttet mye til de andre plasser med forskjellig elektronikk) .

Liker begge høytallerene, og er neimen ikke sikker på hvilken av de jeg ville valgt selv.

:editet litt: da ordleggingen var veldig dårlig før første kaffikopp

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elsker bassen man får fra JBL men syns Klipsch'n har bedre lydbilde

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har bare hørt JBL LS60 og Klipsch RF83.Med Hegel H200 på JBL og Vincent på RF83.
    Sånn som jeg husker RF83 så var de ikke akkurat mørke i toppen.
    Men snakker vi om NAD 218 og Klipsch så tipper jeg at det må bli den verste kombinasjonen du kan klare å finne.

Vil ikke være frekk og snakke stygt om noe du eier,men prøv en annen effekt.

Jeg har testet denne NAD-en stund på B&W 803 N.Det spilte ganske høyt,men 218 eier nesten ikke bass og har en vanvittig skarp og rotete topp.
    Hektet på en svakere forsterker (Musical Innovation) og neste gang kameraten min kom trodde han at jeg hadde koblet på en sub og brukt eq på mellomtone og diskant fordi det var så mye mer bass og mer behagelig topp.
    NAD-en ble fullstendig gruset av en brokoblet Onkyo surroundRECEIVER.Det sier vel sitt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Er vel bare det at de litt billigere nad ( ikke m2/3/5 ) låter best på høytallere som er litt tilbakelendte i øvre mellomtone/diskant. Veldig få hornhøytallere er det.

Men har du ett godt dempet rom kan det meste gå er min erfaring

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf83 er en kanonhøyttaler men du har ikke vurdert rf 63 da? mange sier at denne er mer musikalsk og du har bra med trøkk fra 3*6.5" her også

Ville absoultt ikke gått for NAD på Klipsch nei, elendig kombo.............finn en Parasound eller Vincent hybrid eller Emotiva. Dette er merker som er "allmenkjent" som bra kombo til Klipsch. Ellers kan vel kanskje EC være greit d også, men har aldri hørt dette selv. Personlig syns jeg EC er litt for tam etter min smak, men har bare hørt EC på 2 forskjellige B&W oppsett så dette sier seg selv blir ganske tamme greier8) (ta ironien fra en Klipschmann)

Men kjøper du rf63, rf83 eller RF7mkll får du en høyttaler som spiller engasjerende, detaljert og samtidig så høyt at du neppe tør skru forsterkeren i nærheten av full pupp

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    RF 83 spiller dypbass. JBLen ruller av lenge før, og har en veldig "frempå" midbass, noe som ikke er så veldig ønskelig i noen musikksjangre, men meget ønskelig i andre. . RF 83 er en mer "fullrange" høytaller, noe som igjen fører til at de er mer allround i mine ører.

Har eigt RF 83 og hørt LS 80 ved flere anledningen ( en kompis eigte de og har også lyttet mye til de andre plasser med forskjellig elektronikk) .

Liker begge høytallerene, og er neimen ikke sikker på hvilken av de jeg ville valgt selv.

:editet litt: da ordleggingen var veldig dårlig før første kaffikopp
    Aha, ja jeg ser de går 17hz lavere enn LS80 +/-3db
    Har egentlig lenge hatt lyst til å teste RF83, kanskje jeg må låne med meg et par hjem så jeg får prøvd side om side med mine LS80...
    Når det er sagt; Det er mest for nysgjerrighetens skyld, jeg er VELDIG fornøyd med LS80.
    Men for all del, det finnes bedre, selv drømmer jeg om Array 1000

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Aha, ja jeg ser de går 17hz lavere enn LS80 +/-3db
    Har egentlig lenge hatt lyst til å teste RF83, kanskje jeg må låne med meg et par hjem så jeg får prøvd side om side med mine LS80...
    Når det er sagt; Det er mest for nysgjerrighetens skyld, jeg er VELDIG fornøyd med LS80.
    Men for all del, det finnes bedre, selv drømmer jeg om Array 1000
    Men det skal sies at Hegel ikke er en god match på RF serien til Klipsch Så da foretrekker du nok fort LS 80 pga matching der. Mcintosh / rør osv er mer for de høytallerene. Det er da de store kvalitetene kommer frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf83

takker for alle svaro. har ikkje hatt tid å lest dei får no og i går gjekk eg for rf 83. og no leser eg at dåke ikkje er so fan av nad og klipsch. eg fekk prøvd da litt ut no, men suround forsterkaren min er ikkje heilt ved laget so fekk berre spilt skikkeligt igjennom den eine høytalaren. men hørde at den dype bassen ikkje va so dyp so den burde vert på den sangen eg spillte. so no sitter eg her å vurderer å bytte ut nad surounden og nad 218 med ein vincent sv238 mk.

nåken so har nåken formeininga om da?.

sitte vel ikkje nåken som leser dette som har kunnskap til nad elektronikken som kansje veit ka so er gale med suroundforsterkaren? vennligs ta kontakt

John-Magne

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk i innkjøp av rf83 jeg of for noen uker siden...Selv har jeg hatt rf82 før med en onkyo reciver.
    Når har jeg parrasound halo a21 effektforsterker.
    Synst det spiller meget lite bass og lite fylde.
    Personligt så er jeg veldig skuffet, men inderst inne vet jeg at de kommer nokk etterhvert de sier at rundt 200timer så kommer bassen seg mer..
    Og dette kan nok stemme godt for pr dags dato tror jeg nok at mine gammle rf82 hadde grusa mine nye rf83 på dyp bass. Men så er jo rf83 en HT som går dypere og er mer "hiend" så det ligger nok kun i kortene at lyden blir mye bedre med noen hundre spilletimer.
    Hos meg er både bassen flat og kjedlig uten noe fylde samt at diskanten er rå kvass som skjerer godt inn i hjernebarken

Men fra og me torsdag er jeg alene hjemme og da blir det og guffe godt opp på ht slik at de mykner litt i både diskanten og basselementene... og da vokner nok villdyret for fullt

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Bassen løsner nok litt etterhvert, men derfor jeg alltid anbefaler RF 63 på alle rom mindre en 40 kvm. Da RF83 er veldig vanskelige å plassere/få til i mindre rom.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Bassen løsner nok litt etterhvert, men derfor jeg alltid anbefaler RF 63 på alle rom mindre en 40 kvm. Da RF83 er veldig vanskelige å plassere/få til i mindre rom.
    +1 Har sagt det i klipsch tråden at RF7/83 har jeg aldrig fått til å spille i min stue på 36m2.RF63 er bedre enn sin storebror etter min mening.RF7mkll er langt mer plasserings vennlig i mindre rom.Den nevnte Vincenten er meget bra men usikker på kreftene til RF83.
    Klipsch trenger laaang innspillingstid

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki. eg ser vertfall fram til å få prøvd dei skikkelig. fekk berre skikkelig lyd ut av eine høytalaren grunnet feil på forsterker. og da va god trøkk i den. men ser ut som eg må kjøpe ny forsterker. spiller berre skikkelig på eine utgangen. den andre skurer med veldig låg lyd. eg har prøvd å bytta om på høytalarane og da skjer da samma på motsatt høytalar. nåken so veit ka so kan gjera detta?. da einaste eg kan komma på er ein dårlig lodding eller nåke sånn.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    John-Magne...en ting er helt klart. Du har helt klart feil forsterker.
    Det er jeg som har kjøpt dine PSB Image T6. Jeg skal gi deg en tilbakemelding på hvordan de låter på Xindak XA 6950 (09).
    Din gamle Nad 208 gir lite av det du ønsker. Jeg skulle egentlig kjøpe RF-82 før jeg fant dine Image.
    Skal du ha ny surroundforsterker, eller satser du på stereo?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg tenkte eg sku satsa på stereo forsterkar når eg ska kjøpa ny. har fått lånt meg ein suround no og den sliter me å spilla sanger som krever både bass og diskant. men har funnet ein nad c375bee som eg vurder og so ska eg låne ein panasonic pa forsterkar som gir 800w ut på kver høytalar so ska bli spennandes å sjå. ka syns du om lyden i psb høytalarane da?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •