rf 83 eller ls 80? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av halland89
    eg tenkte eg sku satsa på stereo forsterkar når eg ska kjøpa ny. har fått lånt meg ein suround no og den sliter me å spilla sanger som krever både bass og diskant. men har funnet ein nad c375bee som eg vurder og so ska eg låne ein panasonic pa forsterkar som gir 800w ut på kver høytalar so ska bli spennandes å sjå. ka syns du om lyden i psb høytalarane da?

PA på RF83? ikke akkurat gull vil jeg tro.. og Nad er det svært mange som mener ikke passer til Klipsch i det hele tatt - det har jeg selv liten erfaring med...

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg tenkte eg sku satsa på stereo forsterkar når eg ska kjøpa ny. har fått lånt meg ein suround no og den sliter me å spilla sanger som krever både bass og diskant. men har funnet ein nad c375bee som eg vurder og so ska eg låne ein panasonic pa forsterkar som gir 800w ut på kver høytalar so ska bli spennandes å sjå. ka syns du om lyden i psb høytalarane da?
    Lyden er utrolig bra sammen med Xindak forsterkeren. Kraftfull og dyp bass. En behagelig diskant som man ikke blir sliten i ørene av og en fantastisk mellomtone.

Newcomer Tristania sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte Nad 218 og Denon PRA-1500 på Klipsch RF-7 og vil nok kalle det total mismatch. Hører selv på metall og rock. Har prøvd EC og Parasound på disse noe som er en mye bedre match, men i en helt annen prisklasse.
    Mener selv at disse høytalerene fungerer enda bedre med varmere elektronikk. Rør er nok en god ide.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    PA på RF83? ikke akkurat gull vil jeg tro.. og Nad er det svært mange som mener ikke passer til Klipsch i det hele tatt - det har jeg selv liten erfaring med...

lest at nad ikkje ska klara den dype bassen til rf83. men hørde med budal i koppervik. der spurte eg om electrokompaniet passer til klipsch. dei meinte da va ein god match. nåken so har erfaringe me dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tristania
    Brukte Nad 218 og Denon PRA-1500 på Klipsch RF-7 og vil nok kalle det total mismatch. Hører selv på metall og rock. Har prøvd EC og Parasound på disse noe som er en mye bedre match, men i en helt annen prisklasse.
    Mener selv at disse høytalerene fungerer enda bedre med varmere elektronikk. Rør er nok en god ide.
    kass ec var da du hadde da?. eg vurdere litt ein eci-4 forsterkar. eg har ikkje mykje erfaring med ec, men har hørd da skal fynke på rf 83. har vel ikkje ett bra tips om ein god rør-forsterker?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag er en slik,evt brukt hvis du ikke vil kjøpe for så mye med en gang.

AVshop.no / PARASOUND New Classic 2250 2-kanals Effektforsterker Sort/Silver

Mørk,behagelig klang med et skikkelig fundament i bassen.Nad 218 føles som en 50 watter mot denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lest at nad ikkje ska klara den dype bassen til rf83. men hørde med budal i koppervik. der spurte eg om electrokompaniet passer til klipsch. dei meinte da va ein god match. nåken so har erfaringe me dette?
    Dersom det er en kraftig EC så ja. Glem de integrerte. Du må minst ha en AW120/2x120M.

ECI5 på RF-83 er helt pingle.

Ellers ville jeg valgt LS80 forran RF-83 any day. Grunnen er at polarresponsen til RF-serien er veldig ujevn, og vil i de fleste sammenhenger gi en skikkelig dipp i mellomtonen. Dette gjør at diskanten kan bli noe påtrengende. Det er sant at LS80 ruller av litt tidligere enn RF83, men personlig foretrekker jeg presisjonen i LS80. Bassen i en RF-83 er ikke helt presis. Litt vel mye, og litt lite artikulert. Veldig gøy til film, og Pop/Rock/Techon etc. Men ikke til litt "finere" musikk.

Og før noen kommer å snakker om kraft til RF-83, så har jeg prøvd med MANGE forsterkere. Blant annet Anthem P5, Parasound JC1, og EC NEMO.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Mitt forslag er en slik,evt brukt hvis du ikke vil kjøpe for så mye med en gang.

AVshop.no / PARASOUND New Classic 2250 2-kanals Effektforsterker Sort/Silver

Mørk,behagelig klang med et skikkelig fundament i bassen.Nad 218 føles som en 50 watter mot denne.

Må si meg uenig der. Jeg finner hele NC serien litt lys i toppen. Mellomtone og bass er litt mørk og laidback, men de har noen litt skjærende helt på toppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Dersom det er en kraftig EC så ja. Glem de integrerte. Du må minst ha en AW120/2x120M.

ECI5 på RF-83 er helt pingle.

Ellers ville jeg valgt LS80 forran RF-83 any day. Grunnen er at polarresponsen til RF-serien er veldig ujevn, og vil i de fleste sammenhenger gi en skikkelig dipp i mellomtonen. Dette gjør at diskanten kan bli noe påtrengende. Det er sant at LS80 ruller av litt tidligere enn RF83, men personlig foretrekker jeg presisjonen i LS80. Bassen i en RF-83 er ikke helt presis. Litt vel mye, og litt lite artikulert. Veldig gøy til film, og Pop/Rock/Techon etc. Men ikke til litt "finere" musikk.

Og før noen kommer å snakker om kraft til RF-83, så har jeg prøvd med MANGE forsterkere. Blant annet Anthem P5, Parasound JC1, og EC NEMO.

oki. so eg bør holde meg unna eci-4?. har du ett tips kass forsterkar so kunne passet for meg som nesten berre hørre på rock\hard rock og ser ein del på film?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki. so eg bør holde meg unna eci-4?. har du ett tips kass forsterkar so kunne passet for meg som nesten berre hørre på rock\hard rock og ser ein del på film?

Parasound A21 Tror jeg må bli mest for pengene.

Ellers så har du også Anthem sine 2-kanalere.

En brukt Mark Levinson vil også være konge. En No23 f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for tipso. eg ska ta å kjikka litt på detta. har hørd vincent ska vera bra på klipsch. veit du nåke om da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes at Vincent låter skarpt i toppen, og boomy i bassen.

Unntaket er T1 hybridmonoblokkene. De kan gå an.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+ Musical Innovation

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •