Nye høyttalere. Budsjett på maks 10k!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer Cruze sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere. Budsjett på maks 10k!

Skal ha nye ht.. Enten stereo eller surround.

Har sett litt på Jamo s606/s608, Klipsch RF-xx, XTZ og noen andre..
    Maks 10k for forsterker/receiver og høyttaler, men helst mindre..
    Jeg har nå et par gaamle bokhyllehøyttalere fra JVC og en liten pioneer forsterker. Dette skal byttest ut.

Jeg er litt usikker på å kjøpe brukt. Jeg har ikke store muligheter til å få hørt de forskjellige oppsettene. 50% film/spill og 50% musikk.

Jeg har hørt Audio Pro Wigo 160 på en Onkyo NR-609 og dette synest jeg var fælt, iallefall ift. det jeg har nå..
    Hørte også på Klipsch RF-62 Mk2 på en billig Marantz (2995,-) og dette låt igrunnen overraskende godt! Den varme lyden var utrolig digg!

Jeg har hørt et Jamo A-series oppsett. Det var stativhøyttaler og sub, dette spilte utrolig bra til film. Har ikke hørt det på musikk..

RF-52; hvordan er de ift. RF-62? Kan f.eks. Yamaha 767 drive dem godt? F.eks. 767 og rf-52 og en xtz sub senere?

Yamaha RXV567BL + 2 stk. NS555B - Elkjøp
    Er denne pakken god? De har den ikke inne på de 3 nærmeste Elkjøp butikkene, så jeg får ikke hørt de...

Men alt i alt heller jeg mest mot Klipsch RF-62/52. Muligens en Emotiva forsterker?

Newcomer eirik89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha 767 og brukte RF-82, så kan du spe på med effekt forsterker senere og evt xtz sub. Det har jeg gjort. Funker veldi bra

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..... Som over men ta 667 istedet. Koster nå ca 2300 på Elkjøp/Lefdal

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino har en to-delt test av høyttalere i prisklassen opp til 10 000,- nå! Ta en kikk der.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips: både Musik Magazinet og Dynabel har tilbud på Electrocompaniet PSF-1 (6995).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt en stk Onkyo 609 + Et sett Jamo 606.
    Link til komplett:
    Onkyo: Komplett.no - Onkyo TX-NR609B hjemmekinoreceiver
    Jamo: Komplett.no - Jamo S606 HCS 6 Surroundpakke

Ser nå at disse overstiger budsjettet ditt litt, men da kan du ta disse istedet.

Andre Jamoer: Komplett.no - Jamo S606 HCS3 Surroundpakke

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik89
    Yamaha 767 og brukte RF-82, så kan du spe på med effekt forsterker senere og evt xtz sub. Det har jeg gjort. Funker veldi bra
    Har en liten stue, så tror de blir litt voldsom med rf-82 ift. rf-62/52. Mange sier at RF-82 gir litt for mye bass, mens 62 er akkurat passe (eller rf-52 med sub)

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    ..... Som over men ta 667 istedet. Koster nå ca 2300 på Elkjøp/Lefdal
    Takk for tipset. Skal huske på det til senere

Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Hjemmekino har en to-delt test av høyttalere i prisklassen opp til 10 000,- nå! Ta en kikk der.
    Mener du lydogbilde? På Hjemmekino må man være medlem for å lese tester tror jeg....

Sitat Opprinnelig postet av catsby
    Tips: både Musik Magazinet og Dynabel har tilbud på Electrocompaniet PSF-1 (6995).
    Frister, men da har jeg ikke penger til ht... Maks 10k, HELST mindre..

Sitat Opprinnelig postet av rabbern
    Jeg ville kjøpt en stk Onkyo 609 + Et sett Jamo 606.
    Link til komplett:
    Onkyo: Komplett.no - Onkyo TX-NR609B hjemmekinoreceiver
    Jamo: Komplett.no - Jamo S606 HCS 6 Surroundpakke

Ser nå at disse overstiger budsjettet ditt litt, men da kan du ta disse istedet.

Andre Jamoer: Komplett.no - Jamo S606 HCS3 Surroundpakke
    som sagt har jeg vurdert Jamo, men jeg må få prøvd dem først... Er Jamo s608 verdt en tusen lapp mer?
    Jamo 5.0 høyttalerpakke S 608 HCS3 HGB - Elkjøp
    De ser iallefall nydelige ut! F.eks. s608 surround sett og Yamaha 767 ? Evt. Onkyo?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cruze

Jeg har nå et par gaamle bokhyllehøyttalere fra JVC og en liten pioneer forsterker. Dette skal byttest ut.

Jeg er litt usikker på å kjøpe brukt. Jeg har ikke store muligheter til å få hørt de forskjellige oppsettene. 50% film/spill og 50% musikk.

Jeg har hørt Audio Pro Wigo 160 på en Onkyo NR-609 og dette synest jeg var fælt, iallefall ift. det jeg har nå..
    Hørte også på Klipsch RF-62 Mk2 på en billig Marantz (2995,-) og dette låt igrunnen overraskende godt! Den varme lyden var utrolig digg!

Jeg har hørt et Jamo A-series oppsett. Det var stativhøyttaler og sub, dette spilte utrolig bra til film. Har ikke hørt det på musikk..

RF-52; hvordan er de ift. RF-62? Kan f.eks. Yamaha 767 drive dem godt? F.eks. 767 og rf-52 og en xtz sub senere?

Er denne pakken god? De har den ikke inne på de 3 nærmeste Elkjøp butikkene, så jeg får ikke hørt de...

Men alt i alt heller jeg mest mot Klipsch RF-62/52. Muligens en Emotiva forsterker?
    Hei,

Hva med å teste ut B&W 683, eller Dali Ikon 6 Mk2 ? gode HT dette. Evt Rotel på B&W?

Finnes mange høyttalere i denne prisklassen som er gode. Eller du kan strekke deg til 14.000 og kjøpe B&W CM8?

Lykke til med HT valget

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente bladet Hjemmekino ja, du vet, sånn som du finner i de gode gamle bladhyllene

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=Cruze]Skal ha nye ht.. Enten stereo eller surround.

se under her så har jeg lagt sammen et hjemmekinosystem,som ikke sprenger budsjettet ditt men som har,sikkelig med lyd og trykk å det du kunne tenke deg

ja jeg hørt yamaha sine ns555 og di er ganske gode ja,før deg som skal begynne på nytt så kan du nå vurdere denn pakke,og da har du fortsatt råd til ein center,bakhøytaler og den xtz w99 12.16 subwooferen du hadde så løst på

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool til cruze

eller du kan gjøre det sånn SVS SCS-02(M) Black i front 2542 kr,-
    og til bak høytaler SVS SBS-02 1692 kr,-
    å selfølgelig må vi ham med center høytaler SVS SCS-02 1437 kr,-
    og denne som sub XTZ 99 W12.16 Sort Matt 3990 kr,-
    og reciveren Yamaha RX-V667 receiver 2390 kr,-
    og dette blir da et totalt beløp på 11451 kr,-

gå før dette du så skal jeg love deg,at du ikke blir missfornøyd. og det blir jo frakt i alt dette og men du havner ikke over 12000+ at du får et sikkelig fet hjemmekino system og du kommer ikke, til og angre det kan jeg love deg

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal kjøpe nytt så kan jo sidene til suround.no vere verdt et besøk.

Om brukt er mulig, og du kan kjøpe noe som ikke er det aller siste, så kan du få veldig mye for pengene.

Tror BM audio har en pakke med audiopro blue diamond v3 med senter og bak for 10k. Da har du liten bruk for billige subber. Da BD har aktive subber...
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cruze

Ber deg vurdere XTZ som fronthøytaler. De små pianolakkede pyramidehøytalerne (De er ikke så små, iallefall iforhold til lyden) går for tilbud nå til ca 5000.

De har knallgode elementer man ellers finner i høytalere til mange titalls tusen.
    Til 5000 er de jo knallkjøp. Men da trenger du kanskje litt mer effekt enn en hjemmekinoreceiver i den klassen du titter.
    Sørg isåfall på at du velger en med PRE OUT.

Du blir nok fornøyd med en Jamo eller lignende også...

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Ber deg vurdere XTZ som fronthøytaler. De små pianolakkede pyramidehøytalerne (De er ikke så små, iallefall iforhold til lyden) går for tilbud nå til ca 5000.

De har knallgode elementer man ellers finner i høytalere til mange titalls tusen.
    Til 5000 er de jo knallkjøp. Men da trenger du kanskje litt mer effekt enn en hjemmekinoreceiver i den klassen du titter.

Yamaha rx-v767 vil klare og drive rf-52 og rf -62,jeg nå har meire lik rf-62, før rf-62 har to 6.5 tommere, samme har mine klipsch syngery f20 di og har,2-6.5 tommere og jeg driver dem med yamaha rxv-767,klipsch syngery f20, er ein oppgradert høyttaler fra testvinnende syngery f2...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke

de du mener er xtz 99,26.jeg støtter den fult ut.har det hjemme og er stor fornøy,men de trenger litt krefter.de yamahaene folk linker til her er ikke store nok til og kontrolere de.og en sub kan an nok og trenge,men de spiller bra med bass egentlig.kommer an på plassering.spørs jo litt på hva slags musikk du hører på da.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Kjøp deg pakken som yamaha rx-v567 har,med yamaha ns555,da har du vist ikke jeg tar feil 5000kr,og den yamahaen har biamping.så det blir nå prefekt stereo oppsett du får før 4990,så kan du kjøpe nå kjøpe 10 tommeren, fra xtz og ein billig center og bak høyttalere fra xtz og da er du innen for budsjettet ditt, eller toppen noen hundre over,men det er verdt det du får ikke noe meir nytt og så bra som jeg har lagt det opp til deg, vist du ikke vil gå over til brukte ting da!!!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller fortsatt mot Klipsch rf brukt...
    Må prøve å få meg en tur til Bergen/Oslo iløpet av sommeren.

Til mange av dere som kommer med tips, LES FØRSTE POST. Maks 10k for forsterker/receiver og høyttaler, men HELST MINDRE.

holm_thomas@hotmail.com: SVS er ikke brukende til musikk, ifølge det jeg har lest.

Men hvordan er Jamo S608 ? Surroundpakken til S608 er jo bare 1000,- dyrere enn Surroundpakken på S606..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale Klipsch RF-52, hatt disse selv, sykeste og villeste høyttaleren jeg har hatt i hus, å de spilte med nok trøkk til at jeg ikke trengte noen sub.

XTZ har jeg også hatt, å disse skuffet stort oppmot andre høyttalere så de ville jeg styrt unna. Men subbene dems er bra !!

Lykke til i jakten !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Jeg vil anbefale Klipsch RF-52, hatt disse selv, sykeste og villeste høyttaleren jeg har hatt i hus, å de spilte med nok trøkk til at jeg ikke trengte noen sub.

XTZ har jeg også hatt, å disse skuffet stort oppmot andre høyttalere så de ville jeg styrt unna. Men subbene dems er bra !!

Lykke til i jakten !
    Var nok bare effekten det skortet på, de høytalerne er glad i mye effekt før det spiller virkelig bra, åpent og kontrollert.
    Akkurat som BW er XTZ ganske tungdrevne høytalere.

Klipsch, Dynavoice, Monitor Audio (uten sammenligning) etc er til gjengjeld svært "lettdrevne" høytalere som ikke krever all verden effekt. Så da kan man fort lures til å tro at de er "bedre høytalere" siden de gir mer lyd på lavere effekt...

Det spørs hva du hører på også da.. Hører du feks mye på metall og tekno.. (bråkemusikk). Så er vel feks Cerwin Vega, Klipsch, eller JBL opplagte valg Alt etter hvor mye oppløsning du vil ha...

XTZ er mer en allrounder som gjør seg meget bra på roligere pop, rock, klassisk. Litt på samme måte som BW.

Iallefall etter min mening. Det går sef å høre metall på BW og XTZ også, men det er nok ikke beste musikken for de høytalerne. Da skulle man kanskje også i prinsippet ha enda mer forsterkerkraft også, enn den man har idag.

På lettdrevne høytalere som Klipsch er sef ikke dette noe stort problem.

"Amerikanske" høytalere gjør seg som regel best på hardere rock og livemusikk. Synes nå iallefall jeg. Få kan gruse noen gode strømforsynte JBL på liverock/livefølelse...

Før syntes jeg det var rasende festlig å høre Nirvana på JBL eller Cerwin Vega høytalere. Nå har musikksmaken endret seg endel, går mer i roligere musikk, og klassisk. Mye filmmusikk også...
    Sjelden jeg hører på hardere metall ell.l selvom det hender.

Derfor var behovet for en mer sofistikert høytaler til stede.
    Til metall skulle jeg egentlig hatt enda mer effekt enn jeg har idag..

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ja men når man har bare,10000 kr eller mindre til hjemmekino, så er det ikke mye man får før det,da blir det kanskje noe brukt som,du er heldig med som er bra,da er det bedre at du begynner med stereo oppsett, det koster og bygge hjemmekino, det vet jeg alt om,bare tven min kostet 24000 ,og det er for ein 46 tommer led tv,så det jeg vil fram til er at,det koster og bygge seg oppover!!!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •