Rock'n' Rollhøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rock'n' Rollhøytalere

Er på utkikk etter noen høytalere som skal brukes primært til å spille rock. Ser for meg et eller annet gulvstående med 2 bass elementer. Tipper at Cerwin Vega spiller litt for "dypt" i forhold til mitt bruk. Trenger punch i mellombassen. Mener Dali hadde en del bra i gode gamle dager som låt bra på kraftige NAD eller Denon amper. (ja jeg frekventerte hifiklubben mye før)

Noen som har tips på brukte høyttalere som passer i denne kategorien, evt synspunkter på mine påstander om CV til rock?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikkstil er en ting, hva slags lyd du liker en helt annen....
    Jeg er ikke glad i CV, men er det punch du vil ha bør du kanskje høre på dem, mer vegg-risting for penga er det vanskelig å finne
    Skal du lytte på litt lavere nivåer og setter pris på balansert og detaljert lyd er det kanskje ikke helt tingen...
    Hva er budsjettet, vanskelig å anbefale noe uten å ha peil på hvor mye penger du har tenkt å legge i dette...

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Det var jo prisklassen då som var interresant å vite .

Klipsch Cornwall III eller Klipsch Heresey III er mitt tips. ( også de eldre modellene ).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder pris hadde jeg vel tenkt meg ca 4000 for parret men kan alltids øke litt hvis det er nødvendig og jeg ser nytteverdien. Er ganske så skralle preferanser jeg har, så jeg blir vel positivt overrasket over det meste tror jeg. Har et et CV sat system for mange herrens år siden. Og ymse noname gulvstående høyttalere.

Mener at en del CV høyttalere har treg bass selv om den slår hardt. Jeg ønsker ikke kun trøkk i basstrommer som er det som går lavest frekvensmessig i rock og metal men skikkelig trøkk/punch i gitar/bassgitar området. Skal ikke spille så innihampen høyt da.

Tror jeg hadde litt sløye forsterkere før, så jeg kommer nå til å prøve å finne meg en kraftig brukt surroundforsterker uten HDMI. De går ofte veldig billig på finn.no. Aller helst ville jeg vel ha hatt min gamle drøm en Denon PMA 1510 (mener jeg den het) en jævel av en forsteker på 2x150 stereowatt som jeg silket på i gamle dager, men den er vel såpass gammel nå at alt av kondensantorer er ved å tørke inn og således synger bruktmodellene av den vel på siste verset?

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et budsjett på 4000,- er det iallfall et drøyt stykke opp til Cornwall III som ligger på rundt 30 lapper.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville gått litt opp i pris og leita etter et par Klipsch RF82 eller RF62, lettdrevne høyttalere med rocke-faktor...
    Det er sikkert mange som har forslag til andre i samme prisklasse, men man får anbefale det man kjenner
    Skal du ha surround? Og hvis ikke; hvorfor kjøpe surround receiver?
    Bedre å finne en god stereo-forsterker hvis det er det du skal bruke den til...

Newcomer Drake-Audio sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamle Denon PMA 1560 du tenker på?

Kanskje Dali 606,505 eller 104 hadde vært noe for deg?

disse har jo greit med dynamikk og trøkk i mellomtone...

606 er veldig dynamiske,og godt trykk nedover også.
    Yamaha/Pioneer/Jamo/Paradigm/Sonab/Tascam/LG/Sony

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, stryk spørsmålet om surround-receiver, jeg som blandet med en annen tråd....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drake-Audio: var vel Denon PMa 1560 jeg tenkte på ja. Mener å husker den var ganske grom i gode gamle dager. Fordelen med den er vel også at den har en kurrant platespillerinngang noe de færreste surround recievere har.

Når det gjelder høyttalere som tråden handla om så får jeg vel ta en kikk på det dere har anbefalt her. Vet ikke hvordan det er med levetid på høyttalere. Mye av mine preferanser går 10+ år tilbake. Er det noen fare for at f.eks. 10+ år gamle dali høyttalere smuldere opp i membran eller lignende sånn at det ikke lenger tåler å bli spilt skikkelig?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns de her er ganske artige:
    Bastanis | Bastanis CHRYSTAL wideband drivers
    tight og punchy i bassen, stort sett mye detaljer og dynamikk. og en kjempelett last for forsterkeren.
    kom på totalt 4700,- + material.. veldig lett å bygge men krever et par kvelder da!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen ville jeg jaktet på Klipsch Forte II eller Heresy,spiller dritten av cv på alt annet en støy/ulyd/skrangling

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali 109 og 909 dukker opp på finn innimellom. 2x10", høy følsomhet, tøff lyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •