Dali Ikon 2 mk2 og XTZ W10.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Ikon 2 mk2 og XTZ W10.16

Heisann!

Jeg tenkte jeg skulle sette i gang en tråd om Dali Ikon 2 mk2 og XTZ W10.16 som brukes sammen i mitt stereooppsett. Dette er kun ment for et alternativ til mange gode løsninger med stativhøytalere m/sub eller gulvhøytalere.

I mitt oppsett har jeg 2stk W10.16 som er etter min kino som ikke eksisterer lenger. og et par nyinnkjøpte Ikon 2. Daline står oppå hver sub som skaper etter min mening et godt inntrykk både praktisk og visuelt

Lydmessig er låter dette helt fantastisk

Kom med inspill!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Bilde?
    +1

vi elsker bilder her på forumet

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke uttale meg om utseendet før det kommer opp et bilde, men jeg kan se for meg at dette spiller bra sammen - om ikke annet fordi denne sub`en er god nok til å fungere sammen med det meste.

Har selv et par Lektor 2 i stua og kjøpte en slik sub nylig. Med en ytterst beskjeden Yamaha RX-V461 ble dette en god match i mine ører når jeg fikk justert inn.

Dessverre måtte jeg sende tilbake suben for bytte pga. feil på finishen. Den har stått på postkontoret på Skedsmokorset siden lørdag i følge pakkesporingen og er enda ikke hentet ut. Ting tar tid...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke uttale meg om utseendet før det kommer opp et bilde, men jeg kan se for meg at dette spiller bra sammen - om ikke annet fordi denne sub`en er god nok til å fungere sammen med det meste.

Har selv et par Lektor 2 i stua og kjøpte en slik sub nylig. Med en ytterst beskjeden Yamaha RX-V461 ble dette en god match i mine ører når jeg fikk justert inn.

Dessverre måtte jeg sende tilbake suben for bytte pga. feil på finishen. Den har stått på postkontoret på Skedsmokorset siden lørdag i følge pakkesporingen og er enda ikke hentet ut. Ting tar tid...

Her er et bilde

Det spiller knallbra men man må bruke tid for å få dem til spille godt sammen. Men når det er på plass, så kan du se fram til mange gode opplevelser med musikk!

NB! Ikke døm meg nedunder for kabelrotet, har ikke fikset dette enda.
    Vedlegg 80588

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gått med tanken lenge selv og gøy å se at noen har gjort det. hvor høyt kommer diskante opp fra gulvet.den blir ikke for lavt nede?

vurderer selv å kjøpe svs surround med de største stativ som front og sette de oppå hver sin sub. uvisst omdet blir xtz eller om jeg tar sjansen på å lage selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    gått med tanken lenge selv og gøy å se at noen har gjort det. hvor høyt kommer diskante opp fra gulvet.den blir ikke for lavt nede?

vurderer selv å kjøpe svs surround med de største stativ som front og sette de oppå hver sin sub. uvisst omdet blir xtz eller om jeg tar sjansen på å lage selv.
    Med høytaler og sub så er den 90cm, nå er Ikon 2 mk2 forholdsvis høy til å være en stativhøytaler.
    Diskanten blir litt under ørehøyde, men det har egentlig ingen praktisk betydning.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er finishen i åpningen på bassportene på dine subber, og når er de kjøpt? Jeg måtte returnere den første jeg fikk fra Surround i sommmer pga så dårlig finish at det ikke gikk an å ha den stående uten pugger/frontdeksel. Den jeg fikk i retur er dessverre langt fra bra den heller, men såpass mye bedre at øynene mine har latt ryggen få slippe slitet med å drasse den til postkontoret på nytt...riktignok under tvil. Det er ikke usannsynlig at dette vil påvirke annenhåndsverdien til sub`en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er finishen i åpningen på bassportene på dine subber, og når er de kjøpt? Jeg måtte returnere den første jeg fikk fra Surround i sommmer pga så dårlig finish at det ikke gikk an å ha den stående uten pugger/frontdeksel. Den jeg fikk i retur er dessverre langt fra bra den heller, men såpass mye bedre at øynene mine har latt ryggen få slippe slitet med å drasse den til postkontoret på nytt...riktignok under tvil. Det er ikke usannsynlig at dette vil påvirke annenhåndsverdien til sub`en.
    Det er litt av det samme på mine også, men det er innerst på portene, ellers er dem strøkne. Tenkte jeg skulle søke retur på den, men da jeg fikk nr2 litt senere så var det akkuratt det samme med den og, så da ga jeg f... i det. Har ikke planer om å selge dem uansett:-D

Men kan du ikke høre om å få refundert penger fra surround? Dem har jo solgt et produkt som ikke er i orden! Ikke gi deg

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er jo lakkert fra utsiden, så det vil uansett ikke bli skikkelig lakkert langt inne i rørene. De jeg har hatt i huset var stygt lakkert helt til og med avrundingen i åpningen, og det er jo svært synlig. Mulig det er en serie som er verre enn resten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er jo lakkert fra utsiden, så det vil uansett ikke bli skikkelig lakkert langt inne i rørene. De jeg har hatt i huset var stygt lakkert helt til og med avrundingen i åpningen, og det er jo svært synlig. Mulig det er en serie som er verre enn resten.
    Det er tydelig at det er et parti fra Kina som det er problemer med. Sikkert flere som har det samme problemet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •