Bassrefleks port "plugger" på Dynavoice C-6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer johime sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bassrefleks port "plugger" på Dynavoice C-6

Hei.

Har kjøpt meg en Dynavoice C-6, bakom den er det 2 bassrefleksporter som er plugger i rett ut av esken.. bør disse være i, eller bedre uten?

mvh.
    joakim

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortelle en liten "molbo" historie. For et par år siden kjøpte jeg et par gulvstående Argon høytalere til å ha nede i stua til mor og far. Vi har aldri hvert noe særlig fornøyd med lyden som kom ut av disse, så de har rett å slett bare stått der til pynt/(i veien). Var ikke før et par måneder siden, jeg tenkte jeg skulle høre litt på dem igjen for å sjekke om dem var så dårlige som vi trodde.

Når jeg skulle da plassere dem til lytte posisjon fant jeg ut at bassrefleks portene var tettet igjen med slik skumgummi aktig ting, røska dem ut og du verden hvor annerledes lyden ble.

Jeg ble ikke sjokkert over lyden, men i forhånd til å ha bassrefleksene plugget igjen, var den mye bedre.
    Min tråd

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med både uten og med plugg.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytalere med porter bak krever generelt noe avstand til veggen. Jeg har ca. 40 cm, og får best resultat ved å plugge begge på min C6. Jeg har også gulvstående surroundht med plugger bak. Disse er plassert inne i de bakre hjørnene av rommet. Forbedringen var dramatisk ved å plugge begge portene.

Newcomer johime sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for hjelpen, jeg får prøve meg fram til hva som høres best ut
    Er det slik at den skal spille dypest uten plugger? hva er forskjellen med, uten og med bare en i?

mvh
    joakim

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel liten betydning at den spiller så veldig dypt uansett siden et godt utgangspunkt er alle høytalere small og crossover 80hz. Synes lyden blir mer presis med pluggene i hos meg.

Kommer til å prøve uten plugger både på senter og bakht senere når jeg blir ferdig med å montere førsterefleksjonsdemping samt bassfeller i kinoen. Ser ikke bort fra at det endrer seg betydelig da. Det kan dessverre ta sin tid pga. rot hos byggevarefirmaet jeg har bestilt materialer hos, og i overmorgen drar jeg på ferie :/

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Det har vel liten betydning at den spiller så veldig dypt uansett siden et godt utgangspunkt er alle høytalere small og crossover 80hz. Synes lyden blir mer presis med pluggene i hos meg.

Kommer til å prøve uten plugger både på senter og bakht senere når jeg blir ferdig med å montere førsterefleksjonsdemping samt bassfeller i kinoen. Ser ikke bort fra at det endrer seg betydelig da. Det kan dessverre ta sin tid pga. rot hos byggevarefirmaet jeg har bestilt materialer hos, og i overmorgen drar jeg på ferie :/
    Når jeg hadde F6 var det markant forskjell plugget kontra uplugget. Men til 7. og sist er det en smakssak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •