[løst] SVS SB12-NSD - Ryker sikringer i leiligheten

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

[løst] SVS SB12-NSD - Ryker sikringer i leiligheten

Hei!
    Var nettopp å hentet en sub som jeg bestilte fra lsound.no. Visste såklart ikke at det var amerikansk kontakt på denne, men hadde en kontakt liggende som jeg fikk med fra jeg bestilte en Nexus One, som passet.

Plugget i denne og videre i veggen, og slo på suben. Hører et lite klikk og alt blir svart. Sikringen i leiligheten har røket... Prøvde også fra en annen kurs, men samme skjer der.

Er denne kun ment for 110v, eller? Det står jo fra 110-250v bak på suben, og ingen brytere der man kan velge, så trodde kanskje den "fant ut av det selv"...

Anywho, noen tips her? Tenkte jeg skulle få revet ned noen bilder i naboleiligheta ikveld, men det spøker altså litt for de planene...

EDIT:
    Ved en nærmere titt, det står faktisk 100-120v bak på denne. :/ wtf... Slikt regner man ikke med når man bestiller fra en norsk nettside.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har de bare vært uheldige ved pakking i USA.Så har de heller ikke sett det i Norge.De har ikke kapasitet til å ta opp hver kasse og sjekke den før sending.
    Men ta det med ro..Lsound har verdens beste service og de ordner nok opp så fort som mulig.Synd det er stengt i helga og du ikke får prøvd den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau.. Tok ut sikringen på suben nå også, og den var beksvart. Og det luktet svidd... Såe. Men har sendt mail til lsound så får se hva de sier..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal da eventuelt være med flere sikringer til suben i pakningen. Vært det på alle 3 svs subene jeg har hatt og har i hus

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra de nå, og etter litt mailutveksling skal de sende en ny forsterkerenhet som jeg skal montere.

God service, selv om jeg var en utålmodig sjel med maset mitt.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suveren service fra lsound ja:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker slik, ja.

Forøvrig like greit at det ikke var med noen flere sikringer i esken subwooferen kom i (som jeg kunne se iallefall). Kunne blitt stygt tror jeg. Gav opp etter at sikringen i leiligheten røk for andre gang.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg har lært en liten lekse ved neste svs kjøp her i huset, så takk for det. Ville aldri kommet på å sjekke om det var en US utgave jeg hadde fått

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man ser det forholdsvis lett med at strømkontakten ikke passer i støpslet, og da burde det ringe en bjelle. :P Men ettersom jeg hadde en overgang fra amerikansk til norsk el-nett tenkte jeg det skulle gå bra like vel. Viste seg at man også trenger en omformer til 220v, så sikringene begynte å gå!

Men som det ble nevt over her så er kundeservicen til lsound strålende og meget behjelpelig, så for min del gikk det bra. De sendte en ny forsterkerenhet på mandag med en returlapp, slik at jeg kan returnere den som står i nå. Får den nå på torsdag, så da er helgen reddet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •