Hjelp til valg av anlegg i denne stuen! :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av anlegg i denne stuen! :)

Har tenkt å bruka noen lapper på anlegg til stuen, trenger hjelp til valg av kjøp av Stereo eller surround. Legger til noen bilder som dere kan se utgangspunktet.. plassering osv. Der vill dåkken se at sofaen står vegg i vegg med der eventuelle bakhøytalere må bli plassert.

Tenker ein prisklasse rundt 10-15 000. Da hadde det vore fint om forsterker var med i prisen. Hører på alt av musikk egentlig.. mest pop , rock. Vill ha noen høytalerer som spiller "Fint" og ikke bare masse bråk og bare bass. Stuå er 20-25 m2. Kommer til å bli brukt 50/50 film og musikk.

Håper folk har noen tips =)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har lyst å hjelpe meg litt her??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wrt
    Ingen som har lyst å hjelpe meg litt her??
    Om du sier en høyttalertype eller en forsterker du har sett på, så får du hvertfall masse svar om hvorfor det ikke er riktig for deg...

Tenker du på noe stort eller smått?

Dersom du vil ha noen gulvstående fronthøyttalere og god lyd på musikk, ville jeg gått for en stereoløsning til å starte med, alternativt med en sub ved siden av om det brukes til film eller spill.

Syntes du surroundeffekter er viktig på film, er det jo kanskje lurere å ha noe kompakt, sånn sett i forhold til budsjettet.

Forsterker ville jeg ventet med å velge til etter du hadde funnet deg noen høyttalere du liker, og fått en fin match mot de.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tittet på noen XTZ pakker fra surround.no om jeg var deg

Gode fintspillende høytalere som i tillegg ser pene ut, med sort pianolakk

Vil passe resten av stuen din veldig bra

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den her feks

XTZ 99/93 Surroundsystem Stereo/Surroundpakker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

11990.-

Også legger du på feks denne recieveren:

Yamaha RX-V667 receiver - Elkjøp

2390.-

Får du en komplett og rimelig fin surroundpakke til 14380.-

Blir sikkert litt frakt fra surround.no om du ikke har mulighet til å hente den, men recieveren kan du bestille på nettet, og hente på elkjop

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker det hadde vore kjekt å kjøpt ein surround pakke, men som du ser er sofaen vegg i vegg så vett ikke ka eg burde valgt? Er ikke på jakt etter noen monster høytallerar men er åpen for alle forslag.
    XTC virker som noen fine høytallere og har hørt ein del bra om di, men bakhøytalerane ser rimelige store ut! Er kansje lurt å kjøpe ein høytaller pakke først og finne forsterker etterpå

Kom me forslag folkens !

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du tenker en del design også, så synes jeg system audio er LEKRE, de har soundgarden.no eller så vil jeg anbefale å kikke på finn.no under lyd og bilde på torget. Et annet sted er hifisentralen eller avforum bruktbørs. Som sagt så har system audio meget velspillende og kompakte systemer, med bakhøyttalere som enkelt kan festes på vegg, og senterhøyttalere du kan fint plassere oppå benken din foran tv'n uten at de blir for "ruvende og store", om du ikke vil bytte ut mediabenken.

Om du kikker på surround.no selger de også dynavoice pakker som har fått god kritikk, og til en billig penge.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Den her feks

XTZ 99/93 Surroundsystem Stereo/Surroundpakker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

11990.-

2390.-

Blir sikkert litt frakt fra surround.no om du ikke har mulighet til å hente den, men recieveren kan du bestille på nettet, og hente på elkjop
    Problemet me den pakken blir å få plassert bakhøytallerane på ein fornuftige måte da di ser rimelig store ut ? tenker og å ha plassert centerhøytalerane på tv benken

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den her feks

11990.-

2390.-

Støtter Mr.Chill her, men ville lagt mer penger i forsterkeren om du har råd.

om bak høyttalere er bekymringen, kan du jo alltids bygge de inn i taket med inwall elementer. Er flere på forumet som har gjort det. Er noen tråder her for inspirasjon
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/nigate
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Fmurt
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/raymagnu
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1693809

HiFi klubben selger noen spennende B&W inwall høyttalere.
    Innbyggingshøytalere og utendørshøytalere fra B&W og Dali | Hi-Fi Klubben

Spesielt disse har jeg selv lyst til og prøve
    B&W CWM LCR 7 In-wall høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Det blir jo selvfølgelig dyrt, men unikt. Man trenger jo ikke inwall i front, men kan være greit for bak høyttalere.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice har forresten noen som kunne være midt i blinken for ditt behov.

Hvit
    Dynavoice Magic FX-4 EX White Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Svart
    Dynavoice Magic FX-4 EX Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Disse kan du jo henge oppunder taket.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe trur ikke eg ska begynna å styra me å bygga høytallerane inn i vegg/tak. Men såg jo ikke så dumme ut di til Dynavoice. Koss er kvaliteten på disse og vill di passe inn i et aent høytallersystem ?

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv frontrekke fra xtz, og mirage bakhøytaler.
    Bakhøytalerene koster riktignok dobbelt så mye som frontene men er verd hver en krone.

Kan henges rett på vegg med medfølgende brakett, er små, pene og sprer lyden 360 grader. Suverene bakhøytalere:

OS3-SAT kompakt satelitthøyttaler - Elkjøp

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe trur ikke eg ska begynna å styra me å bygga høytallerane inn i vegg/tak. Men såg jo ikke så dumme ut di til Dynavoice. Koss er kvaliteten på disse og vill di passe inn i et aent høytallersystem ?
    Jeg har aldri hørt de, så kan i grunn ikke hjelpe deg der, men de fungerer sikkert bra til feks.
    Dynavoice C-6 Black Oak Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Dynavoice Definition DF-6 Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Disse har også fått skry i div presse
    Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    De bak høyttalerne hører i grunn til en annen serie, men når det blir så billig, blir jeg litt skeptisk. kanskje en god ting... blir ikke så dyrt om du ikke er fornøyd
    Dynavoice Magic F-5 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Dynavoice Magic F-5 EX White PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Dynavoice Magic C-4 EX High Glossy White Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Dynavoice Magic C-4 EX High Glossy Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

ved og kjøpe disse, kan du jo putte mer penger i en reciver, noe som alltid er lurt og putte penger i.

men trenger ikke låse seg til dynavoice. er nok andre merker der ute som har akkurat samme type bak høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess e mye å velga i! vanskelig detta :/

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det er så uendelig mye mer og velge i!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe stemme det.. XTC pakken såg bra ut! men bakhøytalere og center blir i største laget her! :/

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hehe stemme det.. XTC pakken såg bra ut! men bakhøytalere og center blir i største laget her! :/
    men den pakken, vil du ha i mange år framover,xtz er det sykt bra merke,du får i det minste det du, betaler for på xtz sine produkter, i stedet for og betale for et merke, jeg har kommet til og kjøpt den pakken på stedet

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo legge til at jeg har hatt en surround pakke fra dynavoice. modellen M85 Challenger (denne er ikke i salg lenger) og de største bak høyttalerene og senteren. Det var kjempe lyd i disse. Syns man fikk mye for pengene, noe man helt sikkert får fra XTZ også.

Dynavoice C-6 Black Oak Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Dynavoice S-6, Dark Cherry Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Newcomer Espengolf sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å bruka noen lapper på anlegg til stuen, trenger hjelp til valg av kjøp av Stereo eller surround. Legger til noen bilder som dere kan se utgangspunktet.. plassering osv. Der vill dåkken se at sofaen står vegg i vegg med der eventuelle bakhøytalere må bli plassert.

Tenker ein prisklasse rundt 10-15 000. Da hadde det vore fint om forsterker var med i prisen. Hører på alt av musikk egentlig.. mest pop , rock. Vill ha noen høytalerer som spiller "Fint" og ikke bare masse bråk og bare bass. Stuå er 20-25 m2. Kommer til å bli brukt 50/50 film og musikk.

Håper folk har noen tips =)
    hvis du skulle hadt et annleg til film visning og høre musikk ville jeg gått får Klipsch HDT300BK 5.1 Channel Home Theater Black Speaker System synes de spiller ganske bra men det spørs hva du har tenkt å koble de opp til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den her feks

11990.-

2390.-

den yamahaen blir nok liten gitt.ganske tungdrevne de xtzene.har selv xtz 99,26 som jeg kjører på en denon avr 2809 som er bi ampa og den er for liten.har ikke kontroll.
    fordelen med den yamahaen er at den har pre out så da kan du kjøpe effekt og koble til frontene

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •