Sprengt B&W CM1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sprengt B&W CM1?

Hei,

Akkurat kjøpt B&W CM1 og er på dag to med litt testing, har ikke fått resten av utstyret enda så kjører de midlertidig på en H/K AVR 235 (60w i to kanaler).

Det jeg oppserverer er at ved høy lyd kommer det en "vrengelyd" fra den ene høyttaleren på bassgangen, men ikke den andre. Har også forsøkt å bytte om kanalene og problemet vedvarer så det virker som den ene har lavere toleranse enn den andre..

Jeg vet denne forsterkeren har alt for lite effekt til å drive disse men burde det ikke uansett vrenge seg likt på begge?

Etter mine ører spiller de klokkerent opp til det nivået hvor ulyden kommer så vet ikke helt hva som er galt her.

Mulig det bare er meg som er paranoid men merkelig at det forekommer ved ombytte av utgang. Er generelt mye ekskursjon på elementene ved høyere volum men dette blir vel bedre med en kraftigere forsterker hvis jeg har forstått riktig?

Låten det er mest fremtredende på er Minilogue - Doiicie B via spotify.

Spørsmål to: Jeg kjøpte de brukt for 1000 mindre enn utsalgspris hos hifiklubben. De er tre måneder gamle (jeg har kvittering) og selger mente de stort sett hadde stått i esken denne tiden. Spørsmålet er om garantien er overførbar til eier nummer to, det står nemlig i brosjyren fra B&W som følger med at den ikke gjør det, men dette må da være motstridig med norsk forbrukerkjøpslov?

Hjelp!

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willef
    Hei,

Akkurat kjøpt B&W CM1 og er på dag to med litt testing, har ikke fått resten av utstyret enda så kjører de midlertidig på en H/K AVR 235 (60w i to kanaler).

Det jeg oppserverer er at ved høy lyd kommer det en "vrengelyd" fra den ene høyttaleren på bassgangen, men ikke den andre. Har også forsøkt å bytte om kanalene og problemet vedvarer så det virker som den ene har lavere toleranse enn den andre..

Jeg vet denne forsterkeren har alt for lite effekt til å drive disse men burde det ikke uansett vrenge seg likt på begge?

Etter mine ører spiller de klokkerent opp til det nivået hvor ulyden kommer så vet ikke helt hva som er galt her.

Mulig det bare er meg som er paranoid men merkelig at det forekommer ved ombytte av utgang. Er generelt mye ekskursjon på elementene ved høyere volum men dette blir vel bedre med en kraftigere forsterker hvis jeg har forstått riktig?

Låten det er mest fremtredende på er Minilogue - Doiicie B via spotify.

Spørsmål to: Jeg kjøpte de brukt for 1000 mindre enn utsalgspris hos hifiklubben. De er tre måneder gamle (jeg har kvittering) og selger mente de stort sett hadde stått i esken denne tiden. Spørsmålet er om garantien er overførbar til eier nummer to, det står nemlig i brosjyren fra B&W som følger med at den ikke gjør det, men dette må da være motstridig med norsk forbrukerkjøpslov?

Hjelp!
    Slapp av, mine og fikk vrengelyd ved høyt volum og bass, jeg plugga igjen bassporten med de halvåpne proppene og lyden forsvannt:-)
    Har sett andre med samme problem med CM serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, det var betryggende! skal uansett gi de mer watt pluss sub så de får roet seg litt.

Det jeg synes er merkelig er at en tåler mer enn den andre..

Edit: Testet nå med de halvåpne og problemet forsvant og de tålte mye høyere volum, men mistet litt bunn naturlig nok men det er ikke noe problem når subben kommer på plass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •