Trenger hjelp med valg av subwoofer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hsu har også mange gode alternativer til en rimelig penge, disse importeres direkte:

HSU Research

Hsu er nok litt undervurdert her på forumet.. Rythmik er også å anbefale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror fortsatt epik vill gi bedere midbass punch på musikk, som staiain her vill ha, Man må ha litt membran areal skal man få det sikkelige trøkket i midbassen. Mindre elementer som beveger seg mer gir samme output, men ikke den samme kontante bassen har jeg inntrykk av.
    Tangen lagde jo to stykk høytallere med litt av dette prinsippet tror jeg, store elementer med liten vandring. Disse har jo en syk midbass punch og spiller sikkelig musikalsk i følge de som har hørt dem.

Så derfor holder jeg på 2 stykk epik empire, samme pris som rythmik, det burde klare ned mot 15 hertz.
    2 stykk legend klarte dette hos meg. Men det var nok med litt hjelp av rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simengj
    Jeg tror fortsatt epik vill gi bedere midbass punch på musikk, som staiain her vill ha, Man må ha litt membran areal skal man få det sikkelige trøkket i midbassen. Mindre elementer som beveger seg mer gir samme output, men ikke den samme kontante bassen har jeg inntrykk av.
    Tangen lagde jo to stykk høytallere med litt av dette prinsippet tror jeg, store elementer med liten vandring. Disse har jo en syk midbass punch og spiller sikkelig musikalsk i følge de som har hørt dem.

Så derfor holder jeg på 2 stykk epik empire, samme pris som rythmik, det burde klare ned mot 15 hertz.
    2 stykk legend klarte dette hos meg. Men det var nok med litt hjelp av rommet.
    Greit,jeg gir meg.Rythmik er ikke den som slår hardest i midbassen.
    Litt lettere å returne Epik hvis man ikke blir fornøyd også.
    Jeg tjener jo ingenting på å anbefale Rythmik.Synes bare det virket som en god match etter det trådstarter ønsket.
    Jeg har enda ikke anbefalt Rythmik til en hjemmekino med f,eks Klipsch RF 83 i front :-)

15"-eren med større forsterker er ikke så mye dyrere :
    Rythmik Audio • 15" servo subwoofer E15 specs

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Staiain
    Jeg har ett budsjett mellom 8.000 og 13.000, og trenger en subwoofer som kan gå ganske dypt, men ikke låte treg eller rumlete.

Har ett Dali Mentor oppsett med 6, Vokal og LCR og skal snart også skaffe meg en Denon avr-4311.

Er da ute etter mest kvalitet for pengene, og er ikke så veldig opptatt av watt og naboplaging.

Har hørt at noen kjører dobbelt oppsett med to identiske subber, hvordan fungerer dette evt. ?

Noen som kan anbefale en subwoofer innenfor mitt budsjett som har god kontroll på alle sjangre musikk, tilogmed dubstep og spiller brukbart på film ?
    Hvorfor ikke dra til klubben å høre på Mentor Sub?
    DALI MENTOR SUB Subwoofer | Hi-Fi Klubben
    Har hørt den sammen med Mentor 1 og den hadde et ganske godt driv og kan spille forholdsvis dypt til å være en 10'', Den har også fjernkontroll hvor man kan lagre forskjellige innstillinger på musikk og film. samtidig er den liten i størrelse. (Som kansje din bedre halvdel vil sette pris på).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Mentor SUB før, men for å være ærlig var den ikke så bra som jeg hadde håpet på, synes ikke den var verdt å betale 11 lapper for, da hadde f.eks. en Rythmik til 7 - 8 lapper bedre med nesten tilsvarende kvalitet + ekstra 10 hz dypere i bassen...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •