Nye enkle høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye enkle høyttalere

Er interessert i å bytte ut mine Monitor Audio RS 8 med noe som er litt enklere og morsommere. Synes lyden i dem er temmelig kjedelig, og da forsvinner poenget syns jeg.
    Om jeg bytter ut kommer helt an på hva som kommer av forslag og om noe virkelig virker fristende. Men når jeg nå bruker laptop høyttalerne mine isteden for Monitor Audio er det noe galt..
    Jeg er i grunn Cerwin Vega fan, men er ikke CV jeg har som plan og kjøpe til dette oppsettet. Vil ha noe som ikke tar altfor stor plass og som spiller pent, men pent er ikke hovedfokuset. Det viktigste er at det spiller med dynamikk og bass, selv på lavt volum. Ikke Cerwin bass altså.

Høyttalere jeg syns virker spennende så langt er:
    - Dali Ikon 2/5 mkII
    - B&W DM684
    - Klipsch RF 52/62
    - Cerwin Vega XLS 6
    Er ikke ute etter noe i samme prisklasse som Monitor Audio RS 8. Vil nedgradere. Forsterkeren som skal drive dette er en Abrahamsen V2.0 (upgraded version). Det skal spille på et 14 kvadratmeters stort rom.

Musikk jeg hører på: All slags mulig musikk. Alt fra rolig sjangere, Techno og Black Metal.

Dersom ting er litt uklart er det bare å spørre, var temmelig trøtt da jeg skrev dette

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Er interessert i å bytte ut mine Monitor Audio RS 8 med noe som er litt enklere og morsommere. Synes lyden i dem er temmelig kjedelig, og da forsvinner poenget syns jeg.
    Om jeg bytter ut kommer helt an på hva som kommer av forslag og om noe virkelig virker fristende. Men når jeg nå bruker laptop høyttalerne mine isteden for Monitor Audio er det noe galt..
    Jeg er i grunn Cerwin Vega fan, men er ikke CV jeg har som plan og kjøpe til dette oppsettet. Vil ha noe som ikke tar altfor stor plass og som spiller pent, men pent er ikke hovedfokuset. Det viktigste er at det spiller med dynamikk og bass, selv på lavt volum. Ikke Cerwin bass altså.

Høyttalere jeg syns virker spennende så langt er:
    - Dali Ikon 2/5 mkII
    - B&W DM684
    - Klipsch RF 52/62
    - Cerwin Vega XLS 6
    Er ikke ute etter noe i samme prisklasse som Monitor Audio RS 8. Vil nedgradere. Forsterkeren som skal drive dette er en Abrahamsen V2.0 (upgraded version). Det skal spille på et 14 kvadratmeters stort rom.

Musikk jeg hører på: All slags mulig musikk. Alt fra rolig sjangere, Techno og Black Metal.

Dersom ting er litt uklart er det bare å spørre, var temmelig trøtt da jeg skrev dette
    Har ikke du spørt om noe lignene om dette før? isåfal står det mye i di trådene der.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Har ikke du spørt om noe lignene om dette før? isåfal står det mye i di trådene der.
    Stemmer jeg har spurt om noe liknende tidligere, men da var det ikke snakk om nedgradering. Er ute etter noe enklere.

Newcomer Multitoy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Klipsch rf 62 til Abrahamsen V2.0. Kjører selv rf 82 på den og det spiller med god fylde også på moderat volum. Lykke til med kjøp og testing 8)

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Multitoy
    Kjøp Klipsch rf 62 til Abrahamsen V2.0. Kjører selv rf 82 på den og det spiller med god fylde også på moderat volum. Lykke til med kjøp og testing 8)
    Har du RF 82 mkII? Eller den eldre modellen?

Newcomer Multitoy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har Rf 82mk2, jeg hadde mk1, men glad for oppgraderinga