Xtz 99.26 Mkii

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xtz 99.26 Mkii

Hei
    Er det sant at 99.26 nå kommer i en oppgradert versjon (mkII)?
    Hva er eventuelt forskjellene på denne og forgjengeren?
    Er på utkikk etter noen nye stativhøytalere og er veldig interessert i 99.26. Har Hørt at 99.26 har et veldig lite påkostet delefilter og intern kabling, og at dette er svakheten med tanke på di gode elementene som står i disse høytalerene.

Av elektronikk har jeg en AW250R og en 4.9 Forforsterker fra Electrocompaniet og håper at høytalerene kan spille bra oppimot disse.

Mvh.
    Lars

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt om en mkII verson men det kan jo komme.

Hvis delefilterene er av dårlig kvalitet kan du jo bytte alle komponentene til samme verdier, men med bedre lyd. Det er vel meg bekjent også et lite minus med alle innstillingsmulighetene på delefilterene. Det er mange kabler bak, så jo mer korrigering, jo lengre kabler inni høyttalerene.

Kjøper du deg et effekt-trinn til kan du jo iallefall bi-ampe de. Passiv bi-amp.
    Og deler du eksternt før effektene kan du koble deg forbi de interne delefilterene - kjører da aktiv bi-amp. Best - men mer jobb.

...hadde jeg vært deg hadde jeg også tittet på XTZ 99.38. Seas bass/mellomtone og 10" bass. Leveres med eksternt delefilter.......

XTZ 99.38 Pianolakk Gulvhøyttalere | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til Surround.no og spurte dem:

-Hei.

Det stemmer at det kommer en mer påkostet versjon av disse, dessverre har vi ikke helt oversikten på hva som er gjort før vi får de inn.

All info rundt disse kommer i nettbutikken så fort vi får de inn.-

Blir vel med at jeg venter og ser hvordan disse fungerer og eventuelt vilket prisnivå dem legger seg på.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennede saker, skulle ønske de snart kunne komme med en potent senterht. også:-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Spennede saker, skulle ønske de snart kunne komme med en potent senterht. også:-D
    Enig. Spennende med oppgradert versjon, er veldig nyskjerrig på hva som er gjort. Skulle som deg også ønske meg en stor, potent senterhøyttaler. Har i dag en Swans F1.1C som jeg synes passer meget bra, men en sjelden gang kommer det en film der man relativt enkelt kan høre forskjell i lydsignaturen på den kontra XTZ-ene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ha tolmodighet

:-D Det kommer en Divine senter ila året.
    Diskanten som står i Divine + 2 x 6,5 mid/woofer fra Accuton.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    :-D Det kommer en Divine senter ila året.
    Diskanten som står i Divine + 2 x 6,5 mid/woofer fra Accuton.
    Positivt og overraskende. De snakket tidligere om at det ikke var aktuelt å lage senterhøyttaler til Divine.
    Men en Divine-senter hjelper ikke meg så mye siden den har helt andre elementer enn mine 99.26. Da kan jeg mye heller bruke min Swans.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Positivt og overraskende. De snakket tidligere om at det ikke var aktuelt å lage senterhøyttaler til Divine.
    Men en Divine-senter hjelper ikke meg så mye siden den har helt andre elementer enn mine 99.26. Da kan jeg mye heller bruke min Swans.

Eller kjøpe komplett Divine frontrekke:-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper meg ei heller -ettersom divine er langt utenfor budsjett:evil:
    Så jeg får heller satse på et realt løft i "mid-end" seksjonen til xtz

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Eller kjøpe komplett Divine frontrekke:-D
    Hehe, med en skikkelig stor og potent senterhøyttaler kan Divine være et alternativ når den nye kinoen kommer i gang etterhvert, men slik det er nå er de nok altfor store.:-D

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle

...hadde jeg vært deg hadde jeg også tittet på XTZ 99.38. Seas bass/mellomtone og 10" bass. Leveres med eksternt delefilter.......

XTZ 99.38 Pianolakk Gulvhøyttalere | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Det finnes en MKII versjon av 99.38! Den har delefilteret innebygd, noe jeg nok hadde satt pris på om jeg skulle valgt den høytaleren selv. Mulig at man bare får tak i den via Fyndborsen.se og ikke Surround.no

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Det finnes en MKII versjon av 99.38! Den har delefilteret innebygd, noe jeg nok hadde satt pris på om jeg skulle valgt den høytaleren selv. Mulig at man bare får tak i den via Fyndborsen.se og ikke Surround.no
    Se der ja. Innebygd er jo fordel når man uansett skal bruke de passive delefilterene, så slipper man en boks ekstra. 99.38 mk2 har kun mulighet for aktiv deling på bassen. MK1 kan kjøres hel-aktivt med aktiv deling. Det var jo trådstarter som var skeptisk til delefilterene, og en 99.38 mk1 eliminerer jo dette problemet...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, men samtidig plagsomt da jeg nylig kjøpte mine MK1 :-(... Blir nok en oppgradering da vil jeg tro..... Hører man kan få nytt delefilter som er en av oppgraderingene i MKII av 99.36

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er derfor XTZ stativhøyttalerne er på tilbud ja. Skjønte det måtte være noe. Er ingen god kjenning av XTZ generelt annet enn subwooferne. Noen som kunne gitt en forklaring på lydsignaturen? Noe merker de minner om osv? Elsker utseende på dem, men lyden er jo det viktigste. Så spiller de f.eks. høyt kontra størrelsen? Heller de mot mørkere lyd? Lysere lyd? Er så mange som skryter av disse, så må nesten høre litt

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til heftigere senter/sentere, skulle jeg også ønsket at xtz kom med noen ordentlige dipole bak/vegghøyttalere.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen uker til så kommer oppgraderings kittet til 99.36 også. Dette skal jeg ha hjem for test så snart det kommer. Er spent!!

Så kommer Room Analyzer II og PRO også :-)

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, er de hvite 99.26 forsvunnet fra sortimentet? kommer de også i mk2 versjon, noen som vet?

Edit: Ser at de har hvite mk2 på xtz sin hjemmeside, så da er de nok på vei ut på surround også

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beite
    Hei
    Er det sant at 99.26 nå kommer i en oppgradert versjon (mkII)?
    Hva er eventuelt forskjellene på denne og forgjengeren?
    Er på utkikk etter noen nye stativhøytalere og er veldig interessert i 99.26. Har Hørt at 99.26 har et veldig lite påkostet delefilter og intern kabling, og at dette er svakheten med tanke på di gode elementene som står i disse høytalerene.

Av elektronikk har jeg en AW250R og en 4.9 Forforsterker fra Electrocompaniet og håper at høytalerene kan spille bra oppimot disse.

Mvh.
    Lars
    Hei Lars. Jeg har 99.26 mkI og har intet å utsette på delefilter eller intern kabling. Snakket med Eltek (dynabel) og de sa at jeg kan oppgradere filteret for 1000,- eller 2100,- og oppnå nesten ikke hørbare forbedringer, så det slo jeg fra meg.

99.26 mkII har ett bedre delefilter, og hart sikkert noe for seg, men se heller på prisen på 99.26 mkI hos surround om dagen, 4990,- er en gave til alle som har interesse for god lyd. Jeg mener dette må være markedets beste tilbud akkurat nå. Du får grise mye lyd for pengene men husk på at du trenger litt muskler for å få frem godlyden.

Jeg har selv forøkt engelske forsterkere på 2x75w 2x80w og ente med danske muskler fra Densen (2x200w). Lyden var aldrig dårlig, men ble bedre og bedre med mer watt.

Lykke til med det vanskelige valget

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bytta delefilter og vil anbefale alle å gjøre det. Høyttaleren er mye bedre hos meg nå. Mer oppløst og mindre sibilant topp, bedre trøkk i mellomtonen, tøffere trommer, altså mer dynamikk. Mer bass. Så... Ikke no å tenke på

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •