Cerwin vegan spiller ikke! :((

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Cerwin vegan spiller ikke! :((

For noen måneder tilbake kjøpte jeg Cerwin Vega VE15F. Jeg er storfornøyd! D
    Men her om dagen prøvde jeg sette forsterkeren på fult, for å se hvordan det spilte. Dagen etter satt jeg meg i stua igjen å satt på musikk. Da hørte jeg at bare den høyre høytaleren spilte ! ( Etterpå fant jeg ut at bass elementet på den venstre funka, men ikke mellomtona og diskant. (Er litt usikker på diskanten, men kan se nærmere på den.)
    Jeg skrudde av sikringen, den virket fin. Hva er det som er feilen? Kan jeg ha fått sprengt mellomtona og diskanten? Jeg tror ikke det siden onkyo forsterkeren min bare yter 200 watt til hver høytaler. Eller kan det være noe med delefilteret eller noe med forsterkeren? Trenger hjelp!

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk sikringene bak på terminalene. (husker ikke om den gjaldt kun bassene.)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var den sikringen jeg sjekka. Men er det flere?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er muligens sikring innvendig til diskant og mellomtone. (Hvis jeg husker rett) Send mail til hifiklubben

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggli_dude
    Jeg tror ikke det siden onkyo forsterkeren min bare yter 200 watt til hver høytaler.hjelp!
    Du mener du ikke kan få sprengt HT fordi forsterkeren er for liten?
    Bare så du er klar over det, så er det mye enklere å ta livet av en HT med en liten forsterker, enn med en stor.
    Det er forvrengninger som gjør at HT ryker, og forvrengninger oppstår når forsterkeren "mister pusten" (ikke orker mere). En kraftig forsterker vil klare å holde kontrollen på HT til et sånt volum at du lite trolig vil være i samme rom, før HT blir ødelagt.
    Det er dessverre litt missforstått det som angår hvordan man får "sprengt" en HT, og dessverre så tror jeg også at det er dette som har skjedd med dine :/

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter Onkyo-forsterkeren du bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eirik84 : Jeg er ganske sikker på at det er en Onkyo TX-SR608, kjøpte den av en kompis. :P Han sa den gjorde 200 watt i 4 ohm :P (Correct me if I'm wrong)

Phrenetic : Burde ikke mellom tone og diskant på den andre HT være Sprengt/ødelagt da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eirik84 : Jeg er ganske sikker på at det er en Onkyo TX-SR608, kjøpte den av en kompis. :P Han sa den gjorde 200 watt i 4 ohm :P (Correct me if I'm wrong)

Phrenetic : Burde ikke mellom tone og diskant på den andre HT være Sprengt/ødelagt da?
    Nei, det trenger nødvendigvis ikke å skje. Jeg antar at du ikke hadde lyden på fullt veldig lenge?

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne?

Onkyo | TX-SR608

I så fall yter den 160 Watt i 6 Ohm, men merk at dette er på en frekvense (1KHz) med en kanal i drift. Flere høyttalere på denne forsterkeren i faktisk bruk er nok vesentlig lavere.

"160 W/Ch at 6 Ohms, 1 kHz, 1 Channel Driven, IEC"

Ikke utenkelig at den er sprengt nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Er det denne?

Onkyo | TX-SR608

I så fall yter den 160 Watt i 6 Ohm, men merk at dette er på en frekvense (1KHz) med en kanal i drift. Flere høyttalere på denne forsterkeren i faktisk bruk er nok vesentlig lavere.

"160 W/Ch at 6 Ohms, 1 kHz, 1 Channel Driven, IEC"

Ikke utenkelig at den er sprengt nei.
    Med et max strømforbruk på 620w, og 60% effektivitet så har du her 53watt til hver kanal. Hvordan de mener det er greit å skrive det som han over nevner, er for meg uforståelig. Missvisende og fullstendig feil ved reelt bruk, dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phrenetic : Nei eru gæren?! Det var maks 2 min før jeg tok den ned igjen. Da spilte jeg en stund på "normalt nivå".

Espen000 : Du snakket om flere høytalere ? hehe, Jeg har har to bakhøytalere, + 2x kicker comp 12 subwoofer. Så jeg har 6 høytalere på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phrenetic : Nei eru gæren?! Det var maks 2 min før jeg tok den ned igjen. Da spilte jeg en stund på "normalt nivå".
    2min på full guffe? Hehe, ikke jeg som er gal, tydeligvis
    Det kan jo umulig ha spillt rent? Jeg mener; du må jo ha hørt at det ikke var bra for forsterker/HT..:?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettreceiver + 15" høyttalere = Oppskriften på hvordan man skal sprenge høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det var vel ikke 2 min, å jeg spilte ikke på 100%, det var mere 90%. Rent spilte det heller ikke. Når jeg spiller høyt, spesielt på sanger med mye bass i seg.
    Men når jeg tenker over det, så kom nesten bare den lyden fra venstre HT. Ikke så mye fra høyre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skrur av mellom tona å kobler den til forsterkeren, da finner jeg vel fort ut om den er sprengt eller ikke? Tror du den er lodda inne der?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skrur av mellom tona å kobler den til forsterkeren, da finner jeg vel fort ut om den er sprengt eller ikke? Tror du den er lodda inne der?
    Det er jo bare å skru den opp å se om den er lodda eller ikke, tror ikke de er lodda, nei. Er jo en kjent sak å bytte elementer i CV

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrudde på anlegget igjen, det kommer lyd ut av mellom og diskant. MEN det er bare lav skurring. Det vil si at den er sprengt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phrenetic
    Det er jo bare å skru den opp å se om den er lodda eller ikke, tror ikke de er lodda, nei. Er jo en kjent sak å bytte elementer i CV
    Ja det var enkelt, elementet var kobla på kabelsko. MEN! Jeg tok ut elementet, henta en gammel 4 tommer å kobla den på. Elementet ville ikke gjøre en eneste bevegelse. Jeg vet at den funker for jeg har nettopp skrudd den av en volvo.
    Da tok jeg CV element kobla det direkte på forsterkeren. Da ville det spille
    Men hva er problemet da? .

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var enkelt, elementet var kobla på kabelsko. MEN! Jeg tok ut elementet, henta en gammel 4 tommer å kobla den på. Elementet ville ikke gjøre en eneste bevegelse. Jeg vet at den funker for jeg har nettopp skrudd den av en volvo.
    Da tok jeg CV element kobla det direkte på forsterkeren. Da ville det spille
    Men hva er problemet da? .
    Kanskje delefilteret har gått i stykker, ellers kan du ta batteritesten på elementene dine og se at alt er i orden. Bare å skru dem ut og tar et vanlig batteri med en ledning i begge ender så tar de på pluss og minus polene. Se om det er liv i de. .)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •