Få lyd fra TV og PS3 gjennom anlegget

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Få lyd fra TV og PS3 gjennom anlegget

Hei!

Jeg har kjøpt 5.1-hjemmekinoanlegget LG HT805PH og koblet det til min TV (LG 60LD550N) via en HDMI-kabel (v. 1.3). TVen har tre HDMI-utganger, og den ene er koblet til PS3 og den andre (HDMI2) til hjemmekinoen. Jeg vil gjerne ha lyden på vanlige TV-kanaler og, fra satellittmottakeren og fra PS3 gjennom høyttaleranlegget. Akkurat nå får jeg bare lyd gjennom hjemmekinoen når jeg velger "HDMI2" fra "Input" på TVen, og har en DVD/CD i receiveren. Ellers kommer lyden fra TV når jeg spiller PS3 eller ser på TV-kanaler.

Hvordan kan jeg få lyd gjennom anlegget?

Hjemmekinoen har en "Optical In", AUX L/R input og scart. TVen har en "Optical Digital Audio Out" (lyser rødt), Audio In (RGB/DVI), AV og en scart som er koblet til en satellittmottaker. PS3 har også en "Optical In". Hva skal jeg bruke?

Er veldig takknemlig for alle svar! :neutral:

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Genius-Boy
    Hei!

Jeg har kjøpt 5.1-hjemmekinoanlegget LG HT805PH og koblet det til min TV (LG 60LD550N) via en HDMI-kabel (v. 1.3). TVen har tre HDMI-utganger, og den ene er koblet til PS3 og den andre (HDMI2) til hjemmekinoen. Jeg vil gjerne ha lyden på vanlige TV-kanaler og, fra satellittmottakeren og fra PS3 gjennom høyttaleranlegget. Akkurat nå får jeg bare lyd gjennom hjemmekinoen når jeg velger "HDMI2" fra "Input" på TVen, og har en DVD/CD i receiveren. Ellers kommer lyden fra TV når jeg spiller PS3 eller ser på TV-kanaler.

Hvordan kan jeg få lyd gjennom anlegget?

Hjemmekinoen har en "Optical In", AUX L/R input og scart. TVen har en "Optical Digital Audio Out" (lyser rødt), Audio In (RGB/DVI), AV og en scart som er koblet til en satellittmottaker. PS3 har også en "Optical In". Hva skal jeg bruke?

Er veldig takknemlig for alle svar! :neutral:
    du må husk og gå inn på innstillinger lyd, på ps3 og ta alt automatisk på hdmi, samme må du gjøre inne på innstillingene på hjemmekino anlegget ditt,og husk bare 1 hdmi skal ,opp it tven,bruk hdmi vist du kan det, optical får du dårligere lyd, hvor mange hdmi innganger har du på hjemmekino anlegget ditt

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du er nødt til og ha hdmi utgang fra hjemme kino anlegget ditt,for og få lyd fra ps3 og denne digital boxen du snakket om, vist ikke du har det så må du bruke optical eller coaxial

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå så jeg litt på det hjemmekino anlegget ditt, og du har hdmi utgang den skal oppi tv,så hadde du bare 1 hdmi inngang,den tar du fra ps3 og inn på hdmi på hjemme kino anlegget ditt, og vist denne digital boksen du har, optical så har jeg ville brukt det på den, nå tenker jeg du skal få sikkelig lyd fra ps3 din, prøv og se ein film etter på nå så skal du vel få store øyne,du kan også kjøre blu ray nå, men du må sjekke innstillingene dine, både på hjemmekino anlegget og ps3

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tror ikke jeg helt skjønner hva du prøver å si.
    Tilkoblingene akkurat nå:
    HDMI hjemmekino -> HDMI TV
    HDMI PS3 -> HDMI TV
    Scart satellittmottaker -> Scart TV

Dette gir meg ingen lyd når jeg ser på TV eller spiller PS3, kun ved avspilling av DVD. Satellittmottakeren, PS3, hjemmekinoen og TVen har alle "Optical Digital Audio input", men jeg har ingen kabler. Trenger jeg det, eller skal det gå med bare HDMI? Hva skal den eneste HDMI-kontakten på hjemmekinoen kobles til? Jeg føler det mangler noe ett eller annet sted her.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det "stjernepose"anlegget du har kjøpt har bare disse kontaktene:

1 x kompositt video/lyd-utgang ( RCA phono x 3 )
    1 x komponentvideoutgang ( RCA phono x 3 )
    1 x USB ( 4 pin USB Type A )
    1 x SCART ( 21 pin SCART )
    1 x SPDIF-inngang ( TOSLINK )
    1 x HDMI-utgang ( 19-pin HDMI type A )
    1 x lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm )

ifølge Komplett.no - LG HT805PH hjemmekino med DVD

og det duger desverre ikke
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tror ikke jeg helt skjønner hva du prøver å si.
    Tilkoblingene akkurat nå:
    HDMI hjemmekino -> HDMI TV
    HDMI PS3 -> HDMI TV
    Scart satellittmottaker -> Scart TV

Dette gir meg ingen lyd når jeg ser på TV eller spiller PS3, kun ved avspilling av DVD. Satellittmottakeren, PS3, hjemmekinoen og TVen har alle "Optical Digital Audio input", men jeg har ingen kabler. Trenger jeg det, eller skal det gå med bare HDMI? Hva skal den eneste HDMI-kontakten på hjemmekinoen kobles til? Jeg føler det mangler noe ett eller annet sted her.
    ta hdmi utgangen fra ps3 og inn på lg hjemmekonoanlegget ditt, så tar du hdmi ut fra lg hjemmekino anlegget ditt og opp i tven...og hvist denne digital boksen din har digital utgang som optical, så bruker du denne på lg hjemmekinoanlegget ditt, vist du ikke skjønte dette nå så få mobil nr ditt så skal jeg ringe deg opp,og hjelpe deg fra tlf da blir det enklere å hjelpe skulle det stå

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    ta hdmi utgangen fra ps3 og inn på lg hjemmekonoanlegget ditt, så tar du hdmi ut fra lg hjemmekino anlegget ditt og opp i tven...og hvist denne digital boksen din har digital utgang som optical, så bruker du denne på lg hjemmekinoanlegget ditt, vist du ikke skjønte dette nå så få mobil nr ditt så skal jeg ringe deg opp,og hjelpe deg fra tlf da blir det enklere å
    bodin hadde rett, jeg har sjiket feil trudde du hadde 2 hdmi på hjemmekinoen din, da vist jeg har vårre deg så har jeg levert dette inn igjen, du får ikke nyte sikkelig lyden ps3 har og gi eller noe...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gjøre det enkelt. Tror ikke LG anlegget er godt nok til at du får all verden ut av HD lyd fra BD, fremfor lossless lydsporene.

Hvis TVen din støtter å sende 5.1 videre fra den optiske så ville jeg koplet alt til TVen, og en optisk ned til LGen. Når den lyser rødt, så betyr det utgang.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville returnert dette LG "anlegget" omgående, kjøp noe med både hdmi inn og ut. Noe sånt Onkyo hjemmekino - Elkjøp eller aller helst en reciver og høytalere du plukker selv8)
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var jo litt synd at jeg ikke kan få HD-lyd ut av dise høyttalerne. Men så er det jo et budsjettsystem, så jeg kan ikke forvente for mye av det heller. Jeg er slett ikke så kravstor at jeg vil returnere systemet og kjøpe noe dyrere. For meg er det godt nok om det kommer noe lyd ut fra alle høyttalerne når jeg ser på TV eller spiller PS3, det trenger ikke være super kvalitet.

Jeg tror det vil holde i massevis med en optisk kabel (TOSLINK) fra TVen til hjemmekinoen, slik du sier AndersT2. Dette blir også nevnt i denne tråden på avforums.com. Jeg lar alle koblinger stå som de er, men må jeg velge noe spesielt under innstillinger/input når jeg bruker optisk? Er denne kabelen bra nok, eller må jeg velge noe dyrere?

Btw, takker for responsen så langt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken som helst optisk kabel vil funke like bra som en annen.

Men sjekk manualen først, om TVen støtter å sende 5.1 via seg, ikke alle gjør dette dessverre. Fant ikke manualen på nettet, så fikk ikke sjekket det for seg.

Hvis den ikke gjør det, så finne en måte å få surround dit fra komponenten du meste bruker og har surround, så får du i hvertfall utnyttet alle høytallerene med skikkelig signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant manualen her, den som fulgte med i printet utgave var ikke fullstendig. På side 47 i den står det følgende under "Audio Out Connection":

"If you want to enjoy digital broadcasting through 5.1-channel speakers, connect the OPTICAL DIGITAL AUDIO OUT terminal on the back of TV to a Home Theater (or amp)."

Jeg må sette den optiske kabelen mellom TVens optiske utgang og LG-anlegget, og så slå av TV-høyttalerne i menyen. Da skal det funke. Har nå bestilt to kabler fra dustinhome, greit å ha en ekstra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør alle kabler inn på hjemmekino reciveren og så 1 HDIM kabel ut fra den inn på tven da får du ALL lyd på hjemmekinoen!! eller viss du har kjøpt "komplett" hjemmkino system så er det meget vansklig alternativet da er en egen lydkabler igjen...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant manualen her, den som fulgte med i printet utgave var ikke fullstendig. På side 47 i den står det følgende under "Audio Out Connection":

"If you want to enjoy digital broadcasting through 5.1-channel speakers, connect the OPTICAL DIGITAL AUDIO OUT terminal on the back of TV to a Home Theater (or amp)."

Jeg må sette den optiske kabelen mellom TVens optiske utgang og LG-anlegget, og så slå av TV-høyttalerne i menyen. Da skal det funke. Har nå bestilt to kabler fra dustinhome, greit å ha en ekstra.
    Det er i fra den innebygde tuneren. Om den greier å sende 5.1 fra HDMI ut av den optiske er noe annet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Du kan gjøre det enkelt. Tror ikke LG anlegget er godt nok til at du får all verden ut av HD lyd fra BD, fremfor lossless lydsporene.

Hvis TVen din støtter å sende 5.1 videre fra den optiske så ville jeg koplet alt til TVen, og en optisk ned til LGen. Når den lyser rødt, så betyr det utgang.
    i dette tilfellet er dette helt rett måte å gjøre det på.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps3 er kjent for å ha litt problemer med sync av lyd og bilde på blu-ray hvis du bruker optisk for lyd og har en stor tv, men det er ikke sikkert du opplever det da.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelsen på TVen har vel ingenting å si på hvor lang tid det tar fra bildet kommer inn til det vises på skjermen. TVer med mye elektonikk (dyre) kan ha mer forsinkelse enn billigere. Spesielt hvis man skrur på alle virkemiddler. HDMI 1.3 har innebygd lipsync funksjon, dermed løses dette med HDMI.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    ps3 er kjent for å ha litt problemer med sync av lyd og bilde på blu-ray hvis du bruker optisk for lyd og har en stor tv, men det er ikke sikkert du opplever det da.
    Aldri hørt om eller opplevd.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Aldri hørt om eller opplevd.
    Audio sync constantly drifting - PS3 with optical - AVForums.com

selv om du ikke har hørt om det så er det veldig mange som sliter med det, kameraten min har samme tv som meg og en gammel reciver uten hdmi og ps3'n fungerer bare ikke korrekt med optisk kabel...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •